اقتصادیایرانی کسب و کار

لیست قیمت باطری ماشین پراید

معرفی کامل و جامع باتری پراید

باتری پراید

پراید به‌ عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرطرف‌دارترین خودروهای تولید داخل شناخته می‌شود. این ماشین به واسطه داشتن ویژگی‌هایی مانند قیمت بسیار مقرون ‌به ‌صرفه، لوازم یدکی در دسترس و همچنین ارزان ‌قیمت، سواری آسان و … جزو آن دسته از خودروهایی شناخته می‌شود که در حال حاضر توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خودش جلب کرده است. باتری پراید یکی از مهم‌ترین قطعات در این خودرو می‌باشد که وظایف زیادی را برعهده دارد. به واسطه همین موضوع صحبت در رابطه با باتری پراید به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی شناخته می‌شود که در زمینه کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این خودرو ضروری می‌باشند.

ما در این مقاله قصد داریم برای شما در رابطه با باتری پراید و ویژگی‌های این محصول صحبت کنیم. اگر شما قصد تهیه این باتری را دارید و می‌خواهید قبل‌ از خرید در رابطه با ویژگی‌های این محصول بیشتر بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با ما تا انتهای محتوا همراه بمانید. ما در ادامه این محتوا، به صورت کامل سوالات احتمالی شما در رابطه با این محصول را پاسخ داده‌ایم.

بررسی ویژگی‌های باتری پراید

قبل ‌از شروع صحبت تخصصی در رابطه با باتری پراید، اجازه دهید به‌ طور کلی به شما بگوییم که بهترین و مناسب‌ترین باتری برای خودرویی مثل پراید باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد. به‌ صورت فابریک، باتری که روی پراید سوار می‌شود باتری 50 آمپر می‌باشد. در کنار این موضوع ولتاژ این باتری نیز 12 ولت است. تقریباً اکثر محصولات تولیدی سایپا مانند تیبا، ساینا و کوییک و … که محصولاتی نسبتاً سبک هستند، با باتری 50 آمپر با ولتاژ 12 ولت به بازار عرضه می‌شوند. فضایی که در زیر کاپوت پراید به باتری اختصاص ‌داده ‌شده فضایی 23*18*23 سانتی‌متر می‌باشد. حال با دانستن این نکات، شاید برای شما سوالات زیادی به‌ وجود آمده باشد. اگر شما نیز به ‌عنوان خریدار باتری پراید قصد دارید که این محصول را تهیه کنید و به ‌دنبال پاسخ برای سوالاتی مثل ویژگی‌های بهترین باتری، مناسب‌ترین برند برای خرید و … هستید، حتماً تا انتهای این محتوا با ما همراه بمانید.

هنگام خرید باتری پراید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

به ‌طور کلی شناخت مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین باتری پراید به شما کمک می‌کند تا از میان گزینه‌های موجود بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. تولید کنندگان داخلی و خارجی بی‌شماری به تولید باتری‌های می‌پردازند که می‌توانند برای خودرویی مثل پراید مناسب مناسب باشند. اما به ‌هر حال شما به ‌عنوان یک خریدار باید به ‌صورت کاملاً دقیق و تخصصی در رابطه با ویژگی‌ های هر کدام از این باتری‌ها اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بهترین و باکیفیت ترین گزینه موجود را تهیه نمایید. بیایید با یک دیگر در ادامه بررسی کنیم که کدام ویژگی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین نوع باتری پراید را برای خود خریداری کنید.

توجه به آمپر باتری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید باتری پراید باید به آن توجه داشته باشید آمپر و ولتاژ باتری است. قاعدتاً بهترین باتری برای خودرویی مثل پراید باتری است که نزدیک‌ترین گزینه به باتری فابریک آن باشد. پس بهتر است که شما در بازار به‌ دنبال باتری‌های 50 آمپری بگردید که با ولتاژ 12 به بازار عرضه می‌شوند. البته به این نکته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از لوازم برقی قدرتمند‌تر در خودرو، امکان استفاده از باتری 55 آمپر نیز برای شما وجود دارد.

اما قبل ‌از نهایی کردن خود تصمیم خود در رابطه با خرید باتری، بهتر است که حتماً در این زمینه با یک متخصص صحبت کنید تا بتوانید با توجه به نیاز خودروی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. پس اگر خودروی شما در حالت عادی قرار دارد و شما بیش ‌از حد از لوازم برق استفاده نمی‌کنید، باتری با ویژگی‌های برقی و ظرفیت مشابه باتری فابریک پراید برای شما گزینه مناسب‌تری خواهد بود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هرچه ظرفیت باتری بیشتر می‌شود، قیمت ‌آن نیز بالاتر می‌رود. یعنی شما برای خرید باتری که 55 آمپر ظرفیت دارد، باید هزینه‌های بیشتری را نسبت ‌به پاتری که 50 آمپر ظرفیت دارد بپردازید.

نوع باتری

از دیگر فاکتورهای مهمی که می‌تواند هنگام خرید باتری پراید راهنمای شما باشد، ما می‌توانیم به نوع باتری اشاره کنیم. قاعدتاً برای خرید بهترین باتری پراید شما باید به نوع باتری نیز توجه داشته باشید. باتری هایی که در حال حاضر به بازار عرضه می‌شوند در دو نوع اتمی و اسیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما باز هم بهترین و عاقلانه‌ترین انتخاب توجه به ویژگی باتری فابریک و اصلی پراید می‌باشد. باتری که کارخانه روی خودروی پراید نصب کرده، باطری اتمی است‌. پس قاعدتاً شما نیز بهتر است که از باتری اتمی بهره ببرید. در کنار کاربردی بودن، معمولاً باتری‌های اتمی نسبت ‌به باتری‌های اسیدی کم دردسر تر هستند و می‌توانند راحت‌تر نیاز شما را برطرف سازند. در کنار این موضوع، این باتری‌ها معمولاً قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌ای دارند.
پس اگر شما به ‌دنبال گزینه‌ای اقتصادی مناسب هستید، باتری های اتمی گزینه‌ی عاقلانه‌ای برای شما می‌باشند. اما به‌ هر حال تولیدکنندگانی که در بازار فعال هستند انواع متفاوت این باتری‌ها را هم به ‌صورت اسیدی و هم به‌ صورت اتمی به بازار عرضه می‌کنند. این شما هستید که به ‌عنوان یک خریدار تصمیم می‌گیرید که کدام نوع باتری برای شما گزینه مناسب‌تری می‌باشد. البته باز هم بهتر است قبل‌ از نهایی کردن روند خرید با یک فرد متخصص در این زمینه صحبت کنید تا بتوانید راحت‌تر گزینه مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

نام ‌آشنا و برند بودن

از دیگر مواردی که می‌تواند به‌ عنوان ویژگی بهترین باتری پراید شناخته شود، ما می‌توانیم به برند محصول اشاره کنیم. در حال‌ حاضر برندهای بسیار معروف و پرطرف‌داری در بازار وجود دارند که باتری پراید را به مشتریان عرضه می‌کنند. این شما هستید که باید با توجه به بودجه و همچنین توقعی که از باتری دارید به سراغ این برندها بروید و گزینه مورد نیاز خود را تهیه کنید. در ادامه برای شما برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده این محصولات را معرفی خواهیم کرد.‌ شما هم می‌توانید از محصولات با کیفیت داخلی استفاده کنید و هم امکان این را دارید که از محصولاتی بهره ببرید که تولید خارج هستند. این موضوع کاملاً به شخص شما بستگی دارد و این شما هستید که با توجه به بودجه‌ای که در دست دارید تصمیم می‌گیرید استفاده از کدام نوع باتری برای شما گزینه‌ای مناسب‌تر است.

بررسی علائم و نشانه‌های خرابی باتری پراید

شما به ‌عنوان یک مصرف‌ کننده موظف هستید تا علائم و نشانه‌های خرابی باتری پراید را بشناسید تا بتوانید در صورت نیاز با توجه به علائم موجود اقدامات لازم را انجام دهید. باتری عمر مشخصی دارد و بعد از گذشت یک بازه زمانی خاص، کارایی خودش را از دست می‌دهد و نشانه‌های خرابی آن ظاهر می‌شوند. اما در برخی موارد ممکن است که زودتر از موعد مقرر شده نشانه‌های خرابی باتری ظاهر شود. در این شرایط شما باید بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید تا از آسیب رسیدن به سایر قطعات برقی خودرو جلوگیری کنید. اجازه دهید با یکدیگر برخی از مهم‌ترین علائم و نشانه‌های خرابی باتری پراید را مرور کنیم.

استفاده بیشتر از 2 سال از باتری

مهم‌ترین عاملی که شما به‌عنوان یک مصرف ‌کننده باید آن را در نظر داشته باشید، این است که بعد از گذشت دو سال از عمر باتری شما دیگر نمی‌توانید انتظار کارکرد مناسب و قابل ‌قبولی از این قطعه را داشته باشید. معمولاً هر ماه درصدی از ظرفیت باتری کم می‌شود و با گذشت مدت زمان دوساله، تقریباً ظرفیت باتری شما به پایان می‌رسد. در این شرایط است که شما باید با تعویض باتری پراید نیاز خود به یک محصول مهم و ضروری در خودرو را برطرف سازید تا بتوانید بدون مشکل از خودروی خود بهره ببرید.
حتی اگر باتری خودروی شما سالم است و هیچ ‌گونه مشکلی ندارد، باز هم شما بعد از گذشت 2 سال بهتر است این قطعه را عوض کنید چون ممکن است که به ‌طور ناگهانی خراب شود یا آسیب‌های جدی را به سیستم برقی خودروی شما وارد کند. برخی از متخصصان نیز به این نکته اذعان می‌کنند که بعد از گذشت حدود 40 هزار کیلومتر نیز، بهتر است که شما برای تعویض باتری اقدامات لازم را انجام دهید.

استارت نخوردن خودرو

یکی از واضح‌ترین نشانه‌های خرابی باتری پراید استارت نخوردن خودرو یا شنیدن صدای تق‌تق هنگام استارت خوردن می‌باشد. همه شما می‌دانید که در مرحله اولیه وظیفه‌ روشن شدن خودرو برعهده‌ی باتری می‌باشد. در ادامه هنگامی‌ که موتور روشن شد، روند سوخت رسانی شروع می‌شود و ادامه کار با سوخت خودرو پیش می‌رود. هنگامی ‌که باتری خودروی شما دچار ایراد شده باشد، قاعدتا مرحله اولیه یعنی روشن شدن موتور اتفاق نمی‌افتد و موتور اصلاً روشن نمی‌شود. اما در برخی موارد هنگامی‌ که باتری ضعیف شده ممکن است که خودرو روشن شود اما این اتفاق به ‌سختی بیفتد. پس اگر حس می‌کنید که خودروی شما سخت‌تر از قبل روشن می‌شود، باید اولین شک خود را روی خرابی باتری بیاندازید.

عمل نکردن برخی سیستم‌های برقی خودرو

در کنار موارد گفته‌ شده، از دیگر علائم خرابی باتری پراید ما می‌توانیم به عمل نکردن برخی سیستم‌های برقی خودرو برای مثال ریموت درب، سیستم صوتی و تصویری و … اشاره کنیم. هنگامی ‌که شما در روند کار این موارد اختلالی را مشاهده کردید، احتمالاً باتری خودروی شما دچار ایراد شده و با تعویض یا تعمیر باتری مشکل ایجاد شده برطرف خواهد شد. در برخی موارد، کم‌نور شدن چراغ‌ها نیز می‌تواند نشانه‌ی خرابی باتری باشد.

تغییر شکل ظاهری باتری پراید

در برخی شرایط، ایجاد برخی واکنش‌های شیمیایی غیرطبیعی در باتری ممکن است که باعث تغییر شکل باتری شود. هنگامی‌ که حس کردید باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده یا برخی قطعات آن ذوب شده، قاعدتاً باید برای تعویض باتری اقدامات لازم را انجام دهید. در کنار این موارد گفته‌ شده، فاکتورهای دیگری مانند تغییر رنگ دادن نشانگر سلامت باتری، تغییر صدای استارت و … نیز جزو آن دسته از مواردی هستند که می‌توانند به ‌عنوان علائم خرابی این قطعه شناخته شوند.

معرفی برخی از بهترین باتری‌ های مناسب پراید

بعد از صحبت در رابطه با ویژگی‌های باتری پراید، اجازه دهید به معرفی برخی از معروف‌ترین باطری‌های خارجی و ایرانی در این زمینه بپردازیم. با شناخت این باتری‌ها شما می‌توانید با بررسی هر کدام، بهترین مناسب‌ترین گزینه را برای خود خریداری کنید.

باتری قیمت
باتری واریان 50 آمپر 1,275,000 تومان
باتری نیرو 50 آمپر 1,410,000 تومان
باتری اوربیتال 50 آمپر 1,800,000 تومان
باتری توربو 50 آمپر 1,380,000 تومان
باتری سوزوکی 50 آمپر 1,900,000 تومان
باتری ایاس 50 آمپر 1,630,000 تومان
باتری رونیز 50 آمپر 1,135,000 تومان
باتری زیتکس 50 آمپر 1,630,000 تومان
باتری یوشو 50 آمپر 1,375,000 تومان
باتری گلوبال 50 آمپر 1,630,000 تومان

جهت دریافت آخرین قیمت ها تماس بگیرید

باتری فابریک پراید چند آمپر است؟

باطری فابریک پراید 50 آمپر اسیدی – 12 ولت میباشد که اکثر مالکان خودرو پراید به دنبال باطری اتمی و با کیفیت هستند که برای همه مدل های پراید مانند پراید 111،132،131،151 و هاچ بک و صبا و نسیم از باتری های یکسان استفاده میشود  همچنین اشخاصی که بیش از حد از کولر ماشین و سیستم های صوتی و تصویری استفاده میکنند امکان ارتقا باتری پراید به 60 آمپر ، 66 آمپر و 74 آمپر را دارند.

از دیگر خودرو هایی که از باتری 50 آمپری تغذیه می کند ،میتوان به تیبا اشاره کرد. جهت می توانید با حافظ باتری در ارتباط باشید.

طول عمر باتری پراید

عوامل متنوعی بر روی عمر باتری ماشین پراید تأثیر می گذارد. عامل‌هایی مانند نحوه استفاده، شرایط رانندگی، نگهداری و خریداری نوع باتری می‌تواند تفاوت‌های قابل توجهی در عمر باتری پراید ایجاد کند. به طور کلی، عمر معمولی باتری پراید بین 2 تا 5 سال می‌تواند باشد.

اما بهتر است باتری خودرو را مداوماً بررسی و توسط یک متخصص چک و عملکرد آن را بررسی کنید. او می‌تواند مطمئن شود که باتری به درستی شارژ می‌شود و کارایی آن در حد مطلوب است و آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر.

علایم خرابی باطری پراید

5 نشانه خرابی باتری پراید چیست ؟

  1. سولفاته قطب باتری
  2. نشت اسید باطری
  3. استارت اولیه ضعیف
  4. نوسانات سیستم گاز خودرو
  5. خاموش شدن نشانه کیلومتر ماشین

باتری مناسب پراید چیست ؟

لازم به ذکر است با توجه به قانون مصوب دولت بر واردات و منقضی شدن تاریخ تولید باطری کره ای پراید پیشنهاد نمیشود. مفتخریم که اعلام داریم مجموعه با اخذ نمایندگی از صبا باتری و کارخانجات معتبر و بهره مندی از تکنسین های مجرب و حرفه ای و ناوگان مجهز  آماده ارایه خدمات به صورت 24 ساعته در 365 روز سال حتی ایام تعطیل در تمام مناطق تهران میباشد که پس از اعزام تکنیسن نصب و تست سیستم برق خودرو به طور رایگان در محل انجام میشود.

برای تهیه باتری مناسب برای خودروی پراید، باید به موارد زیر توجه کنید:

۱- جرم باتری: باتری مناسب باید با جرم و وزن خودرو سازگار باشد.

۲- کارایی باتری: به ظرفیت و قدرت راه‌اندازی موتور توجه کنید تا باتری بتواند خودرو را به درستی راه‌اندازی کند.

۳- ابعاد: مطمئن شوید که ابعاد باتری با فضای موجود در محل نصب شما سازگار است.

۴- کیفیت: باتری با کیفیت و از تولیدکننده معتبر را انتخاب کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشد و به خوبی عمل کند.

۵- گارانتی: اطمینان حاصل کنید که باتری دارای گارانتی قابل قبول است تا در صورت وجود هرگونه مشکل، تعمیر یا تعویض آن انجام شود.

در نهایت، بهتر است با یک فروشنده یا متخصص خودرو مشورت کنید تا باتری مناسبی را برای خودروی پراید خریداری کنید.

قیمت باتری پراید

بهترین قیمت باتری ماشین پراید ؟

برای خرید باتری پراید، توصیه می‌شود از باتری‌هایی با مشخصات متناسب با خودرو استفاده کنید.قیمت باطری پراید به عواملی مثل جنس بدنه ،ساختار و صفحات داخلی و آمپر بستگی دارد که چندین کارخانه معتبر در تولید باتری 50 آمپر اتمی مثل صبا باتری و سپاهان باطری فعالیت دارند و باتری کومهو 66 آمپر و باطری 60 آمپر استفاده میشوند.

جهت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره تماس بگیرید.

چگونه در حافظ باتری سفارش خود را ثبت کنیم؟

شما پس از انتخاب باتری می توانید آن را  به سبد خرید  خود اضافه نمایید و پس از تکمیل اطلاعات، سفارش خود را نهایی کنید و جهت پیگیری با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ثبت سفارش تلفنی چگونه انجام می شود؟

شما در هر لحظه می توانید با شماره و تماس بگیرید و پس از ارتباط با کارشناسان نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

تاریخ تولید باتری در فروشگاه حافظ باتری به روز و جدید است ؟

بله زیرا این شرکت فقط در زمینه توزیع باتری به صورت خرد و عمده فعالیت دارد، که این امر منجر به جایگزینی باتری های تازه تولید و نماندن باتری در انبار مجموعه می شود.

آیا باتری دارای ضمانت و اصالت کالا می باشد ؟

تمام محصولاتی که توسط حافظ باتری برای شما ارسال می شود دارای گارانتی معتبر می باشد که ضمانت آن طی برگه و یا در سامانه (با مشخصات شما) فعال می شود، که با توجه به شرکت های تولید کننده متفاوت است. مثلا صبا باتری بین 12 ماه تا 14 ماه گارانتی یا سپاهان باتری 18 ماه تا 20 ماه گارانتی شامل می شود.

آیا ارسال و نصب باتری رایگان است ؟

بله، ارسال و نصب باتری در مشهد رایگان می باشد. پس از آنکه ثبت سفارش شما نهایی شد، محصول شما به نزدیک ترین تکنسین مجموعه تحویل داده شده است و ظرف مدت کمتر از 45 دقیقه به شما می رسد. البته شما میتوانید ساعت دریافت محصول را عقب‌تر بندازید. هچنین پس از تعویض باتری، تکنسین اعزام شده نسبت به تست شارژ دینام خودرو شما اقدام می نماید.

امکان پرداخت در محل و پس از تحویل باتری وجود درارد؟

لازم به ذکر است که شما میتوانید پس از تحویل و اتمام کار نسبت به پرداخت وجه اقدام نمایید.

در صورت خراب نبودن باتری ماشین امکان لغو سفارش وجود دارد ؟

اگر پس از اعزام  تکنسین نزد شما و تست باتری ماشین متوجه شدیم که باتری سالم است شما فقط هزینه عیب یابی را به تکنسین پرداخت میکنید.

قیمت و مشخصات فنی باتری پراید

pride

ولتاژ باتری: 12 ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

*برای خودروی پراید باتری با ظرفیت های 55 و 60 آمپر نیز با توجه به نیاز برقی خودرو قابل نصب می باشد*

تولید پراید ابتدا در کره ی جنوبی آغاز شد. اما در اصل در شرکت مزدا و با نام مزدا 121 به سفارش شرکت فورد طراحی شد. پراید از سال 1987 تا 2000 توسط شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال 2001 خط تولید آن به شرکت سایپا فروخته شد. شرکت سایپا تا به امروز پراید را در مدل های صبا، نسیم، هاچ بک، 141، 111، 131، 132 و 151 تولید کرده است. قرار بود تولید پراید سال 1397 متوقف شود که این اتفاق رخ نداد. پراید از یک موتور 1300 سی سی با قدرت 63 اسب بخار بهره می برد و شتاب صفر تا صد آن 15 ثانیه می باشد. شاید بتوان پراید را به صرفه ترین خودروی موجود در کشور برای قشر متوسط و ضعیف جامعه دانست.

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. کیان باتری به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات میپردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برق خودرو پراید کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

برای آشنایی با مجموعه کیان باتری توصیه میشود فیلم زیر را مشاهده نمایید:

سفارش باتری به دو صورت امکان پذیر میباشد:

1- ثبت سفارش به صورت تلفنی با تماس با شماره تلفن شبانه روزی

2- ثبت سفارش به صورت اینترنتی با مراجعه به وبسایت

در ایران عمدتا دو مدل باتری برای پراید استفاده می گردد:

1- باتری ایرانی مناسب پراید: در جدول زیر به تعدادی از معروف ترین کارخانه های تولید باتری به همراه برندهای معروف آنها اشاره شده است. باتری تولید داخل دارای مدت زمان گارانتی طولانی تر و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به نمونه های خارجی میباشند.

2- باتری کره ای مناسب پراید: محصولات چهار کارخانه مطرح کره جنوبی، عمده باتری های وارداتی به ایران را تشکیل میدهند. در جدول زیر به برندهای معروف آنها اشاره شده است:

در حال حاضر بر طبق مصوبات هیئت دولت ورود باتری های خارجی به ایران ممنوع میباشد و به همین دلیل باتری کره ای اصلی با تاریخ تولید به روز در بازار موجود نمیباشد. کیان باتری در وضعیت فعلی به هیچ عنوان استفاده از باتری های خارجی را توصیه نمی نماید.

  • چرا از خدمات کیان باتری استفاده نماییم؟

– ارسال و نصب رایگان باتری به صورت شبانه روزی در کمتر از چند ساعت
– کنترل سلامت سیستم برق خودرو توسط کارشناسان کیان باتری به صورت رایگان
– خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
– امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
– امکان خرید در تمام ساعات شبانه روز و تمام 365 روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
– قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
– نصب باتری مناسب برای پراید و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو
– امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار

  • آیا بابت حمل و نصب باتری میبایست هزینه ای پرداخت نمایم؟

خیر، هزینه حمل، نصب و تست باتری در محل کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه دیگری از شما دریافت نخواهد گردید.

  • آیا تحویل داغی باتری فرسوده ضروری است؟

بله، قیمت های محاسبه شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری فرسوده میباشد و قیمت داغی باتری از آن کسر گردیده است. در صورت نبود داغی باتری فرسوده بابت هر آمپر کسری، داغی مبلغی به قیمت باتری پراید اضافه میگردد.

  • آیا میتوانم باتری با ظرفیت بالاتر در پراید استفاده نمایم؟

بله، باتری با ظرفیت بالاتر قدرت آمپردهی بیشتر و عمر طولانی تری دارد و در زمان استفاده از لوازم برقی، فشار کمتری به سیستم برق خودرو وارد میشود.

  • آیا باتری شما اتمی و خشک است؟
  • عمر مفید باتری پراید چه قدر است؟

به طور متوسط باتری عمری حدود 2 سال یا 40،000 کیلومتر دارد. البته هر کدام از این موارد که زودتر فرا برسد باتری نیاز به تعویض خواهد داشت. اما از آنجاییکه عموم افراد در سال حدود 20،000 کیلومتر با خودرو رانندگی میکنند، بعد از 2 سال باتری پراید نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد.

  • باتری قبلی پراید من بعد از 2 سال هنوز استارت میخورد، آیا نیاز به تعویض دارد؟

بله، باتری یک ماده شیمیایی است و خرابی آن به مروز زمان اتفاق می افتد. بدین معنی که هر ماه باتری حدود 3 تا 4 درصد ضعیف می شود. اگر شما یک باتری 100 آمپرساعت تهیه نمایید بعد از ماه اول این باتری ظرفیتی معادل 96 تا 97 آمپر ساعت خواهد داشت و حدود 3 تا 4 آمپر ساعت ضعیف تر می گردد. طبیعی است قدرت جریان دهی باتری با عمر بالا بسیار افت کرده و ممکن است به ادوات برقی خودرو آسیب برساند. باتری یک ماده مصرفی است و جهت حفظ سلامت خودرو میبایست در یک دوره زمانی مشخص تعویض گردد.

  • من باتری خودروی پراید خود را 6 ماه پیش عوض کرده ام، چرا الان دوباره خراب شده است؟

ملاک 2 سال یا 40،000 کیلومتر در صورت نو بودن باتری و تاریخ تولید جدید معتبر می باشد. از آنجاییکه باتری با تاریخ تولید قدیمی ارزان تر بوده، تعدادی افراد سودجو اقدام به فروش باتری با سال تولید قدیمی می نمایند. مهم نیست شما 6 ماه پیش باتری را خریداری نموده اید، مهم این است باتری خریداری شده چه زمانی تولید شده است. برای جلوگیری از سوء استفاده ضروری است حتما فاکتور یا کارت گارانتی مهردار به همراه درج تاریخ تولید از فروشنده دریافت نمایید.

  • سال تولید باتری از کجا قابل شناسایی است؟

هر باتری بر روی بدنه خود دارای یک سریال یکتا جهت شناسایی سال و ماه تولید میباشد.

  • از کجا بفهمم باتری پراید خراب شده است؟

بهترین راه تست باتری استفاده از دستگاه تستر کنترل سلامت باتری می باشد و همکاران ما قبل از نصب باتری با دستگاه تستر، سلامت باتری شما را کنترل می نمایند. اگر به موارد زیر برخوردید احتمال خرابی باتری پراید وجود دارد:

  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری 2 سال یا حدود40،000 کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت پراید تغییر پیدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای “تق تق” و یا “یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر پراید وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ریموت باز نمی شود و یا سیستم صوتی کار نمی کند.
  • با توجه با راهنمای روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغییر رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی پراید کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغییر پیدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا نظری در زمینه باتری پراید و یا نوشته فوق میتوانید در فرم نظرات انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید. همکاران فنی کیان باتری در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

تک تک از داخل موتور به گوش می رسد.

امکان نصب باتری با آمپر بالاتر برای ماشین پراید وجود دارد؟

بله شما می توانید در صورت نیاز و تقویت سیستم برق ماشین یا در صورت استفاده از سیستم های صوتی و تصویری از یاتری با آمپر بالاتر استفاده کنید.

قیمت باتری با دریافت باتری کهنه (فرسوده) می باشد؟

بله، تمامی قیمت هایی که در سایت حافظ باتری درج شده است، با احتساب دریافت باتری کهنه (فرسوده) شما میباشد. در غیر این صورت قیمت باتری بدون داغی (کهنه یا فرسوده) محاسبه می شود.

 

باتری های پراید چند سال گارانتی دارند؟

باتری‌های تولید داخلی حدود 12 تا 15 ماه و باطری خارجی حدود 8 تا 20 ماه گارانتی دارند و می‌توانند ضمانت خدمات را به شما ارائه دهند.

برای مراقبت از باتری پراید بهتر است چه اقداماتی را انجام دهیم؟

برای این که از باتری پراید خود مراقبت کنید، باید حتماً به ‌صورت درست استارت بزنید. اما در کنار این موارد توجه به فاکتورهایی مانند وارد نشدن ضربه به باتری، توجه به اتصالات باتری، تناسب نوع باتری با نوع خودرو، و… میتواند به شما کمک کند شانس خرابی باتری را پایین بیاورید.

آیا می‌توانیم خودمان باتری پراید را تعویض کنیم؟

به این نکته توجه داشته باشید که تعویض باتری پراید کاری کاملاً تخصصی است و بهتر است که شما برای استفاده از این خدمت، به خدمات‌ دهندگان متخصص مراجعه کنید.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا