جامعه و خانواده

اهمیت به زنان و خانواده جزو دیدگاه‌های راهبردی آیت‌الله رئیسی بود

اهمیت به زنان و خانواده جزو دیدگاه‌های راهبردی آیت‌الله رئیسی بود

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: اهمیت به خانواده و سلامت خانواده برای آیت‌الله رئیسی در جهت دیپلماسی نبود بلکه یکی از جلوه‌های توجه اصیل آیت‌الله رئیسی بود.

به گزارش مجله روز،‌ دکتر فهیمه فرهمند پور، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانشان اظهار کرد: با اینکه چند روزی از سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت ایشان گذشته اما هنوز بهت حادثه کم نشده است و باید روزهای زیادی بگذرد تا پذیرش این حادثه در میان افکار عمومی رخ دهد.
وی با اشاره حضور گسترده مردم در مراسم تدفین رئیس جمهور شهید بیان کرد: اگر مسئولان خودشان را جزئی از پیکره مردم بدانند، مردم نیز آنها را از خود می‌دانند و احساساتشان جریحه‌دار می‌شود، این اتفاق نشان داد که حکمرانی از مردم است.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نگاه آیت‌الله رئیسی به زنان و خانواده تأکید کرد: برای اینکه مجموعه عملکرد یک مسئول را بررسی کنید اجزای اقدامات مورد بررسی می‌گیرد و می‌توان تحلیل کمی داشت. اما در زمینه رویکرد آیت‌الله رئیسی به زنان و خانواده قصد ندارم این نگاه کمی را داشته باشم بلکه می‌خواهم این موضوع را مورد اشاره قرار دهم که این موضوع در سطوح مدیریتی ایشان چه جایگاهی داشت؟
دکتر فرهمندپور ادامه داد: آشنایی بنده با ایشان به دوران ریاست قوه قضاییه و تولیت آستان قدس برمی‌گردد، موضوع زنان و خانواده دارای ابعاد بهم پیوسته و از طرفی دارای مرز است، زنان و خانواده هر دو جزو دیدگاه‌های راهبردی ایشان بود.
وی بیان کرد: اهمیت به خانواده و سلامت خانواده برای آیت‌الله رئیسی تنها در جهت دیپلماسی نبود بلکه یکی از جلوه‌های توجه اصیل آیت‌الله رئیسی بود. زنان و خانواده در دیدگاه ایشان اصالت داشت. توجه به زنان و جایگاه زنان و ضرورت به میدان دادن به زنان، فقط به عنوان برگ برنده دیپلماسی نبود بلکه ایشان به آن معتقد بود.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زمانی که تولیت آستان قدس را پذیرفتند این نهاد ساختار کاملاً سنتی داشت، ورود ایشان باعث شد که گفتمان زن و خانواده وارد آستان قدس ایجاد شود. در قوه قضاییه هم همینطور بود و ایشان همواره جلساتی با نخبگان و فعالان حوزه زنان داشتند.
دکتر فرهمندپور تأکید کرد: نگاه به خانواده و زنان از نظر آیت‌الله رئیسی اصیل بود. سرزیر آن را در همه بخش‌ها مشاهده می‌شود این نگاه در کار و خانواده ایشان وجود داشت.
وی عنوان کرد: وقتی مسئولیت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی را پذیرفتم، گفتند خانم‌ها شایسته بهترین‌ها هستند خودتان را برای عرضه بهترین‌ها آماده کنید.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا