عمومی

تمام حماسه‌های اسلامی را قرآن به وجود آورده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی شامگاه شنبه در آیین نکوداشت و تکریم قاری بین المللی قرآن کریم استاد سلیمان جعفری و استاد غلامرضا با وجدان و یادبود استاد فقید زنده یاد جواد عسگری اظهار کرد: هیچ چیز به اندازه قرآن نمی‌توانست تاثیرگذار باشد و مقاومت ایجاد کند و اکنون این نمونه تاثیرگذاری را در جبهه مقاومت غزه و حماس شاهدیم.

مشاور رییس جمهور در امور حوزه روحانیت ادامه داد: تمام حماسه‌های اسلامی را قرآن به وجود آورده و همه زیبایی‌های تاریخ اسلام مملو از زیبایی‌ها و مقاومت‌ها و بزرگ منشی‌ها از برکت قرآن است.

وی گفت: اسلام هرچه دارد از قرآن است و اهل بیت افرادی هستند که حقیقت، عظمت، بزرگی و اخلاقشان قرآنی است. هرکس به قرآن، حقیقت و مفاهیم آن نزدیک‌تر شود به همان اندازه مراتب و درجات شخصیت او نیز افزایش پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام تقوی افزود: قرآن کتاب شفا و داروی همه دردها، نابه سامانی‌ها و نسخه زندگی یک انسان موحد و مسلمان است، از این رو باید به نسخه ای که خالق جهان هستی آن را برای ما پیچیده است عمل کرد تا شفا تحقق پیدا کند.

مشاور رییس جمهور در امور حوزه روحانیت ادامه داد: انسان بایستی در همه کارها از قرآن استمداد بطلبد و در مسایل سیاسی، برنامه‌ریزی کل کشور، نظام تعلیم و تربیت، خانواده و اخلاق باید به قرآن مراجعه کرد و برنامه‌ریزان کشور باید قرآن را در قالب برنامه بیاورند و آن را عملیاتی کنند؛ باید تلاش کرد قرآن در قالب عمل پیاده شود و اخلاق و نظام تعلیم و تربیت قرآنی را پیاده و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد.

وی برگزاری آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآن را امری مهم دانست و گفت: مشهد در این زمینه پیشگام بوده و امید است برگزاری این گونه مراسم ها به سایر استان‌ها نیز سرایت کند.

تقوی افزود: خراسان در فرهنگ ایران یک عظمت است و هر شهر و هر قوم آن یک فرهنگ است و این استان در تمامی زمینه ها از جمله حکمت، فلسفه، موسیقی، ادبیات و غیره بسیار قوی و غنی است.

حماسه ۹ دی روز روشنگری برای همه صاحبان بصیرت است

رییس ستاد مردمی تکریم و تجلیل از خادمین و فعالین قرآن و عترت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حماسه ۹ دی روز روشنگری برای همه صاحبان بصیرت است و آب پاکی برای همه افرادی بود که باید مرز بین پاک و ناپاک را مشخص می کردند.

سردار علی مولوی حقیقی افزود: قرآن برای عموم مردم موعظه کننده است اما برای متقین و افراد حق طلب هم موعظه کننده و هم هادی است به طوری که از آن الهام بگیرند.

وی با بیان این که در قرآن بر تشخیص حق از باطل تاکید شده و بر جنگیدن با مصادیق باطل دستور داده شده است، ادامه داد: امروز در جبهه مقاومت پیروزی از آنِ اسلام است و حماسه ای که فلسطینیان با طوفان الاقصی به وجود آوردند، منجر به انهدام اسراییل خواهد شد و این امر با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) رقم خواهد خورد.

رییس ستاد مردمی تکریم و تجلیل از خادمین و فعالین قرآن و عترت خراسان رضوی با تاکید بر راه اندازی وقف قرآن بیان کرد: قرآن زنده است و قاریان هم باید زنده باشند چه آنان در قید حیات باشند چه نباشد، از این رو وقف قرآن را ساری و جاری کرد.

دکمه بازگشت به بالا