عمومی

دو نمایش خیابانی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس در شیراز اجرا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مناطق تاریخی و گردشگری شیراز سه شنبه میزبان اجرای دو تئاتر از میناب و یزد بودند که به مناسبت بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس در شیراز به نمایش در آمدند.

ابتدا نمایش «به افق محل» با محوریت مسجد به کارگردانی داوود رمضان زاده در محل گذر زندیه به اجرا درآمد که محتوای این تئاتر اجتماعی با موضوع مسجد برگرفته از یک واقعیت و با نویسندگی احمد شنبه‌نیا بود و با بازی احمد شنبه‌نیا، دانیل رحیمی، علیرضا زاکری، سجاد رنجبر و علی پیر حسن زاده و زهره حسین پور اجرا شد.

در همین خصوص داوود رمضان‌زاده با اعلام اینکه به عنوان نماینده شهرستان میناب در این جشنواره نمایش به افق محل با موضوع مسجد اجرا شد، گفت: شیراز میزبان خوبی برای این چنین جشنواره‌ها است.

مسجد مرکز تمام فعالیت‌های فرهنگی سیاسی مذهبی است

وی عنوان کرد: موضوع به افق محل برگرفته از یک واقعیت با عنوان اینکه مسجد فقط محل عبادت است الهام گرفته شد زیرا برخی نوجوانان و جوانان شهر میناب تمایل داشتند که از ظرفیت مسجد برای استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی استفاده کنند اما با مخالفت اهالی محل و مسجد مواجه می‌شدند اما با تلاش‌های فراوان و نظرسنجی از اهالی و… بالاخره بانی مسجد را متقاعد کردند.

کارگردان نمایش به افق محل با بیان اینکه مسجد محل تمام فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و هنری، ورزشی و… است، اذعان داشت: این نمایش یک حقیقت را به یدک می‌کشد.

نمایش خیابانی «اینارو می‌بینی آقای رنگو» دیگر نمایش خیابانی بود که در راستای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس امروز به نمایش در آمد.

این نمایش خیابانی از یزد در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس حضور یافت و کارگردانی این اثر که ساعت ۱۲:۳۰ و ۱۵:۳۰ در دروازه قرآن و گذر حافظ اجرا شد با سعید خبیری بود.

 دو نمایش خیابانی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس در شیراز اجرا شد

دکمه بازگشت به بالا