فرهنگ و هنر

سمنان میزبان جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم

مجله روز/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان با اشاره به میزبانی سمنان در جشنواره منطقه ای تئاتر امسال گفت: جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم، زمینه‌ساز معرفی هنری استان سمنان است.

امیر کرم زاده ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: نام‌گذاری جشنواره منطقه‌ای استان سمنان به نام جاده ابریشم، زمینه معرفی هنری این استان را در سطح کشوری فراهم کرده است که این امر می‌تواند در برند سازی گردشگری پایتخت جاده ابریشم ایران، خلاقانه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: با توجه به حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند در این جشنواره، برنامه‌هایی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان سمنان و … برنامه‌ریزی‌شده است تا در کنار برگزاری تئاتر، معرفی استان سمنان انجام شود.

کرم زاده گفت: اقدامات شایسته‌ای در استان سمنان از جمله انتخاب این استان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران و پایتخت راه ابریشم ایران با تلاش مسئولان و همکاری مردم انجام‌شده است، اما لازم است تا با همکاری تمامی سازمان‌های دولتی، خصوصی، مردم‌نهاد و … برای حفظ این عناوین تلاش شود تا نام این استان همواره زبانزد مردم ایران باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: با توجه به انتخاب استان سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم ایران و تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم در کشور چین و به‌عنوان یکی از ۴ استان برگزارکننده تئاتر منطقه‌ای کشور، جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای در استان سمنان با نام جاده ابریشم برگزار می‌شود.

فرشید فلاح لاله زاری با اشاره به اینکه تنها در شهرهای شیراز، مشهد، تبریز و سمنان جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر کشور برگزار می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب استان سمنان، وجود وحدت در میان مردم و مسئولان و انسجام است که همواره پیشرفت همه‌جانبه را برای استان به همراه داشته است.

او با بیان اینکه بیش از ۳۰ گروه نمایشی از استان‌های البرز، همدان، فارس، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، اصفهان در تاریخ ۱۳ الی ۱۷ دی‌ماه در این جشنواره شرکت خواهند داشت، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند در افزایش شورونشاط اجتماعی مؤثر باشد.
انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا