ایرانی کسب و کارعمومی

نگرانی افراد تازه وارد شده به کانادا

بسیاری از مهاجران به دنبال زندگی بهتر در کانادا هستند. این معمولاً شامل یک شغل پردرآمد، یک مکان عالی برای زندگی و عضویت در جامعه است. برای برخی از نامزدها، این راه طولانی‌تر از حد انتظار است زیرا در دام این 10 اشتباه رایج که آنها را از مسیر موفقیت منحرف می‌کند، می‌افتند. در زیر قصد داریم این اشتباهات را ارائه کنیم و توضیح دهیم که چگونه افراد تازه وارد می توانند از این اشتباهاتی که آنها را از دستیابی به اهدافشان باز می دارد اجتناب کنند.

اشتباهات مردم هنگام ورود به کانادا

1. ایجاد فرضیات نادرست یا مشکوک در مورد فرهنگ کانادا

کلیشه های کانادایی در فرهنگ پاپ رواج دارد. یک مثال بارز تبلیغ واقعی Canadian Credit Carma است. بسیاری از مهاجران همه کشورهای غربی را یکسان می بینند و معتقدند که ایالات متحده و کانادا فرهنگ یکسانی دارند. ناگفته نماند که در هیچ کشور و هیچ کجای دنیا اینگونه نیست. تفاوت های فرهنگی بی شماری بین کانادا و ایالات متحده وجود دارد و حتی تفاوت های بین استان ها بیشتر است.

راه حل: ایجاد فرضیات اشتباه در مورد فرهنگ کانادا بر نحوه تعامل شما با مردم هنگام ورود تأثیر می گذارد.دانستن تفاوت های ظریف فرهنگ کانادا قبل از ورود می تواند در تعاملات اولیه شما با مردم بسیار مهم باشد. شما می توانید با انجام تحقیقاتی در مورد فرهنگ کانادا قبل از ورود، از این اشتباه جلوگیری کنید.

2. اطلاعات کافی در مورد استان محل سکونت وجود ندارد

دومین اشتباه رایجی که تازه واردان مرتکب می شوند، عدم شناخت کافی از ویژگی های هر استان کانادا و حرکت کورکورانه به آنجا است. دانستن حقایق کلیدی که به شما در تصمیم گیری های مالی، ایجاد یک شبکه معنادار و هدایت بازار کار و زندگی اجتماعی کمک می کند، مهم است. به عنوان مثال، شما باید میزان فرصت های شغلی، هزینه های زندگی و فرهنگ اجتماعی هر استان را بدانید.

راه حل: بدانید اگرچه بیشترین رشد شغلی در ونکوور و تورنتو است، اما این دو شهر جزو گران ترین شهرها برای زندگی در کانادا نیز هستند. اگر قصد دارید فرصت های شغلی را بر هزینه های بالای زندگی اولویت دهید، باید یک برنامه اضطراری 6 ماهه داشته باشید. یک منبع عالی برای مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف Expatisan است.شما همچنین می توانید سیستم های مالیاتی را بررسی کنید و مالیات بر درآمد و نرخ های مالیات بر فروش را بر اساس استان بیابید.

3. آماده نبودن برای بازار کار رقابتی

برای بسیاری از تازه واردان، پیشی گرفتن در بازار کار رقابتی به میزان آمادگی آنها بستگی دارد. افراد تازه وارد اغلب اشتباه می کنند و بازار کار را به خوبی نمی شناسند. آخرین بررسی آمار کانادا از بازار کار مهاجران در کانادا نشان می دهد که نرخ اشتغال برای مهاجرانی که 5 سال یا بیشتر در این کشور بوده اند بالاتر است. نرخ اشتغال تازه واردان 69.8 درصد است. اگر صحبت از مهاجرانی باشد که نزدیک به یک دهه در این کشور زندگی کرده اند، 82 درصد است.

راه حل: درک نقشی که سازگاری تدریجی با یک کشور جدید در یافتن شغل ایفا می کند، مهم است. بازار کار کانادا رقابتی است و درک فرآیند کار به ویژه هنگام کار با مهاجران مهم است. روندها و اخبار بازار کار دولت کانادا را دنبال کنید. نرخ بیکاری کانادا تا اکتبر 2019 به 5.9٪ افزایش یافت. علاوه بر نظرسنجی نیروی کار کانادا، می توانید گزارش شغلی Moving2Canada را بررسی کنید.

برای شروع، در مورد صنایعی که می خواهید در آن کار کنید اطلاعات کسب کنید و از روندهای شغلی و اخبار در استان انتخابی خود آگاه باشید.بهترین آژانس های کاریابی را بیابید تا شما را با صنایع مورد علاقه خود آشنا کنند. شما می توانید با پیوستن به انجمن های صنعتی زودتر اعتبار کسب کنید. تجربه کانادایی توسط بسیاری از کارفرمایان بسیار ارزشمند است. اگر می خواهید در معدن کار کنید، به انجمن معدن کانادا، CPA کانادا اگر حسابدار هستید و PMI اگر در مدیریت پروژه هستید بپیوندید.

4. تاخیر در راه اندازی خدمات اجتماعی حیاتی

اگرچه یافتن مکانی برای زندگی و ایجاد شغل می تواند برای بسیاری از تازه واردان مهم باشد، آنها گاهی اوقات شروع خدمات اجتماعی را به تاخیر می اندازند. تنظیم نکردن سرویس های خود به ترتیب مناسب می تواند ضررهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

راه حل: وقتی به کانادا رسیدید، مستقیماً به سرویس کانادا بروید تا شماره تامین اجتماعی خود را دریافت کنید. این شماره مشابه یک شماره شناسایی ملی است و برای افتتاح حساب بانکی، درخواست شغل و غیره مورد نیاز است.سپس برای بیمه درمانی استانی خود اقدام کنید. این معمولاً پس از سه ماه شروع می شود، بنابراین ممکن است بخواهید برای بیمه خصوصی موقت درخواست دهید. گرفتن گواهینامه رانندگی کانادایی باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد، زیرا برخی از مشاغل نیاز به گواهینامه رانندگی دارند.

سرویس کانادا دارای شبکه گسترده ای از دفاتر است و دریافت شماره SIN شما فقط 30 دقیقه طول می کشد. ایجاد SIN باید اولویت شماره یک شما باشد، زیرا حضور شما در کانادا را تایید می کند و برای دریافت کلیه خدمات دولتی الزامی است. شماره‌های SIN مقیم موقت با 9 شروع می‌شوند، این به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید برای چه خدماتی واجد شرایط هستید. نامه SIN شما تاریخ انقضای ویزا یا مدارک اقامت شما را نشان می دهد که با مدارک مهاجرت شما مطابقت دارد.

5. تاخیر در افتتاح حساب بانکی

شما باید یک بانک را انتخاب کنید و یک حساب در اولین هفته پس از ورود به سیستم باز کنید. تازه واردها فرض می کنند که برای برآورده کردن شرایط لازم برای افتتاح حساب بانکی به مدارک بیشتری نیاز دارند. راه حل: با داشتن دو کارت شناسایی، حق افتتاح حساب بانکی را دارید.وقتی حساب بانکی باز می کنید، می توانید کارت بدهی و اعتباری امن خود را دریافت کنید. این دو چیز به شما کمک می کند از نظر مالی در امنیت باشید، هزینه های خود را محدود کنید و اعتبار خود را افزایش دهید. در فرآیند افتتاح حساب بانکی، به تمام منابع آنها دسترسی خواهید داشت.

همچنین باید در اسرع وقت یک حساب پس انداز بدون مالیات (TFSA) باز کنید، زیرا اکثر ساکنان موقت واجد شرایط هستند. بانک ها می توانند انبوهی از اطلاعات باشند و برخی از بانک ها نسبت به سایرین برای خدمت به مهاجران جدید مجهزتر هستند. می توانید در مورد پس انداز برای تحصیل فرزندتان، سرمایه گذاری ها، وام ها و برنامه هایی برای تازه واردان اطلاعات کسب کنید.

6. ایجاد نکردن یک شبکه معنادار

به طور کلی، کانادایی ها برای ارتباطات اجتماعی با افراد غیر بومی بیش از ایالات متحده ارزش قائل هستند. این به این دلیل است که از هر 5 کانادایی 1 نفر خارج از کانادا متولد شده است. داشتن یک شبکه قابل توجه در کانادا برای ریشه‌یابی، یافتن فرصت‌های شغلی و ادغام در جامعه مهم است و به‌عنوان یک تازه‌وارد نمی‌توانید بدون یک شبکه قابل توجه موفق شوید.داشتن بیش از 500 اتصال لینکدین و بیش از 1000 دوست فیس بوک یک شبکه معنی دار ایجاد نمی کند. شما باید سرمایه اجتماعی با مردم داشته باشید و ساختن آن آسان تر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می کنند.

راه حل: با افرادی که می شناسید شروع کنید، برای برقراری ارتباط بخواهید و همیشه یک رابطه گرم داشته باشید. اگر قصد شما از ابتدا این نیست که از هر فرد جدیدی که ملاقات می کنید چیزی بدست آورید، شانس بیشتری برای ایجاد ارتباطات واقعی خواهید داشت. گروه های دوستیابی زیادی بر اساس علایق مشترک وجود دارد که می توانید از طریق برنامه دوستیابی به آنها بپیوندید. همچنین می توانید به اتصالات درجه 2 در LinkedIn دسترسی داشته باشید و به گروه های فیس بوک و سازمان های حرفه ای بپیوندید. اگر به عنوان یک دانش آموز به این کشور می آیید، همکلاسی های شما برای شروع افراد فوق العاده ای هستند زیرا شما با گروهی از افراد در همان مسیر موفقیت رشد می کنید.

7. نداشتن تجربه کانادایی

پس از 40 سال، رهبران MOSAIC در کنفرانس IPC اکتبر 2019 خود اعلام کردند که فقدان تجربه کانادایی هنوز دلیل شماره 1 رد شغل برای اکثر مهاجران است.شایعاتی وجود دارد که کارفرمایان به مهاجرانی که به تازگی وارد کانادا شده اند می گویند که به دنبال استخدام فردی با تجربه کانادایی هستند. برخی استدلال می کنند که این نوعی تبعیض است، اما در واقع همه چیز در مورد اعتماد و ارتباطات است. این معمولا برای مشاغل با کیفیت مناسب تر است، زیرا باید درک عمیقی از فرهنگ، ارزش ها و مشتریان شرکت نشان دهید.

راه حل: به محض ورود به کانادا، کار داوطلبانه را شروع کنید و به صورت محلی درخواست دهید. کتابخانه ها و مراکز اجتماعی مکانی عالی برای شروع هستند. داوطلب شدن برای یک دفتر مبارزات سیاسی نیز می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا می توانید خانه به خانه بروید و با مردم محلی صحبت کنید. مطمئناً مجبور نیستید تسلیم شوید یا نگران “عدم تجربه کانادایی” خود باشید. پس از شروع کار داوطلبانه و کار در جامعه محلی خود، باید فوراً به نمایه شغلی شما اضافه شود.

8. ایجاد هزینه های اولیه بالا

جستجوی خانه برای اجاره در کانادا بسیار دشوار است. بسیاری از تازه واردان برای تأمین محل اقامت در اسرع وقت عجله می کنند و کرایه های بالایی می پردازند.درخواست مالکان برای گزارش اعتبار و اجاره ماه ها از قبل می تواند منجر به هزینه های اولیه بالایی شود. علاوه بر پرداخت هزینه های اقامت، تلفن همراه، جمع آوری تاکسی، سفارش تحویل و غیره. می تواند جمع شود و منجر به هزینه های هنگفت شود.

راه حل: یک برنامه 30 روزه تهیه کنید و تمام هزینه های خود را برنامه ریزی کنید. با AirBnB شروع کنید یا در هاستل بمانید. در صورت امکان اقامت در کنار خانواده و خرید زمان برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد برنامه های تلفن، حمل و نقل عمومی، فروشگاه های مواد غذایی و موارد دیگر می تواند راهی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان باشد.

ورود به کانادا و اخذ شهروندی کانادا

مهاجرانی که اقامت دائم کانادا را ندارند زیاد دیده می شوند و پس از ورود به کانادا و طی مراحل خاصی می توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند. پس از اخذ اقامت دائم، آنها باید برای شهروندی کانادا اقدام کنند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت بین شهروند و مقیم دائم کانادا چیست؟

پس از مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم، مهاجر نمی تواند در انتخابات شرکت کند و واجد شرایط نامزدی نمی باشد.ساکنان دائمی پاسپورت کانادایی دریافت نمی کنند و اگر شخصی نیاز به سفر به خارج از کانادا داشته باشد، باید این کار را با کارت PR معتبر یا مدرک معتبر از طریق کشور شهروندی خود انجام دهد. یک مقیم دائم باید حداقل دو سال متوالی در یک دوره پنج ساله در خارج از کانادا زندگی کند. تنها در این صورت به او اجازه خروج از کانادا داده خواهد شد.

پس از ورود به کانادا، برای اخذ شهروندی کانادا برای اقامت دائم چه باید کرد؟

یک نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که پس از دریافت شهروندی کانادا، نیازی به انجام کار خاصی برای حفظ وضعیت شهروندی خود ندارید. تنها در صورتی که بخواهید این کشور را برای همیشه ترک کنید، تابعیت شما لغو خواهد شد.

پس از مهاجرت به کانادا، افرادی که واجد شرایط شهروندی کانادا هستند عبارتند از:

شخصی که در 5 سال گذشته حداقل 2 سال متوالی به عنوان مقیم دائم در کانادا زندگی کرده باشد.

وی به حد نصاب آزمون شهروندی اشاره کرد.

او تسلط و تسلط خود را به زبان انگلیسی ثابت کرده است.

از ثبت مالیات خودداری نکنید.

انتقال دلار از ایران به کانادا

با افزایش مهاجران به کانادا، انتقال دلار و ارسال پول به این کشور از اهمیت بالایی برخوردار شده است. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند باید برای تامین هزینه های خود پول دریافت کنند. علاوه بر این، افرادی که در کانادا زندگی می کنند اما در ایران تجارت می کنند نیز موظفند درآمد خود را به حساب شخصی خود در کانادا با صرافی تورنتو کارتخوان واریز کنند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که اگر قصد انتقال پول به این کشور را دارید مراحل آن چگونه خواهد بود و چه مدارکی نیاز  و آیا با صرافی تورنتو کارتخوان امکان دارد؟ در دنیای ارتباطات بدون مرز امروزی، انتقال پول به کانادا چندان دشوار نیست. شما می توانید از طریق صرافی های ایرانی در بانک های کانادا حساب باز کنید و وجوه خود را در بانک مورد نظر واریز کنید.

بسیاری از صرافی تورنتو کارتخوان ایرانی در شهرهای بزرگ کانادا فعالیت می کنند که همگی مجهز به کارتخوان هستند و انتقال دلار به این کشور را تسهیل می کنند. برای دریافت مبالغ کم می توانید با کشیدن کارت ایرانی به راحتی دلار دریافت کنید. برای مقادیر بالاتر راه حل های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دکمه بازگشت به بالا