ایرانی کسب و کارعمومی

کفش بسکتبال چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از اولین نکاتی که باید در شروع هر ورزش به آن توجه داشته باشید، کفشی است که استفاده می کنید. یکی از ورزش‌های پرطرفدار در ایران و دنیا بسکتبال است.

محافظت از قوزک پا

اولین چیزی که هنگام خرید کفش بسکتبال  باید به دقت مورد بررسی قرار دهید این است که از قوزک پا محافظت می‌کند یا خیر؟ محافظت از قوزک پا به عوامل مختلفی وابسته است؛ برای مثال مواد استفاده شده در کفش، انعظاف‌پذیری و کشش. تمامی این موارد را خوب بررسی کنید تا کفشی که انتخاب می‌کنید، به خوبی از قوزک پای شما محافظت کند.

سایز کفش

در هنگام انتخاب کفش حتما به سایز کفش توجه کنید. اگر کفش تنگ و یا گشاد ممکن است که باعث آسیب به قوزک و انگشتان در هنگام بازی شود.

اصطکاک کفش

ورزش بسکتبال در سالن‌هایی انجام می شود که داری سطحی صاف و سیقلی هستند؛ به همین دلیل مهم است که کفشی انتخاب کنید که دارای اصطکاک مناسب باشد و با گذشت زمان از میزان آن کم نشود.

راحتی و نرمی

بهتر است که قبل از خرید کفش بسکتبال راحتی و نرمی آن را نیز به خوبی بررسی کنید که حواس شما را پرت و بازی شما را مختل نکند.

What are the characteristics of basketball shoes?

قیمت کفش بسکتبال

فراموش نکنید که کفش ارزان قیمت و بی‌کیفیت، زیاد از پای شما حفاظت نمی‌کند و معمولا اصطکاک خوبی ندارد و همین می تواند سبب آسیب رسیدن به پای شود. لذا فراموش نکنید که کفش های زیاد ارزان و بی کیفیت برای بازی خریداری نکنید و حتما مطابق با نیازی که دارید کفش انتخاب کنید. البته این موضوع به این معنا نیست که کفش‌های گران حتما باکیفیت هستند!

کفش‌های بسکتبال با ساق‌های مختلف چه ویژگی‌هایی دارند؟

کفش بسکتبال دارای انواع ساق بلند، ساق متوسط و ساق کوتاه است که هر کدام از این انواع، ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه با این کفش‌ها آشنا می‌شویم.

کفش ساق بلند

مزیت کفش بسکتبال ساق بلند، حفاظت بیشتر از قوزک و مچ پای شما است. اما ممکن است که وزن کفش زیاد شود. این مدل کفش بسکتبال برای بازیکنانی مناسب است که قد و قامت بلندی دارند.

کفش بسکتبال ساق متوسط

کفش بسکتبال ساق متوسط محبوب زیادی دارد؛ به این دلیل که هم از مچ پای شما حفاظت می‌کند و هم سنگین نیست و شما را در هنگام بازی محدود نمی‌کند.

کفش بسکتبال ساق کوتاه

معمولا بازیکنانی سرعتی بازی می‌کنند این مدل کفش ها را خریداری می کنند اما این مدل کفش زیاد از مچ پای شما حفاظت نمی‌کند.

آشنایی با کفش بسکتبال

یک کفش مناسب بسکتبال از عملکرد بالایی برخوردار است و هنگام پوشیدن به شما احساس راحتی می‌دهد. این کفش از رویه‌ای مقاوم و تنفس‌پذیر ساخته شده و انعطاف‌پذیری بالایی را به شما ارائه می‌کند. تمامی اجزای این کفش از بهترین متریال ساخته شده‌اند و در تولید آن‌ها از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است.

قیمت کفش بسکتبال به عوامل مختلفی از جمله برند تولیدکننده و مدل آن بستگی دارد. در برخی از مدل‌های این کفش از فناوری‌های روز دنیا بهره‌گیری شده است که این امر منجر به افزایش قیمت کفش بسکتبال می‌گردد.

تاثیرات کتونی بسکتبال خوب

یک کتونی بسکتبال مناسب در وهله اول منجر به بهبود عملکرد شما می‌شود. این کفش به صورتی طراحی شده است که به شما امکان انجام انواع حرکات همانند دو و پرش را داده و از طرفی ایمنی بالایی را برای پاهای شما ایجاد می‌کند. با استفاده از یک کفش مناسب شما می‌توانید نگرانی کمتری بابت پای خود داشته باشید و تمرکز خود را بر روی بهبود عملکردتان بگذارید.

از ویژگی دیگر کتونی مناسب بسکتبال این است که در هنگام انجام تمرینات ورزشی مانع از آسیب‌دیدگی پا و مچ پا می‌شود. این کفش‌ها از ضربات وارده به پای شما هنگام دویدن و پریدن بر روی زمین جلوگیری کرده و همینطور مشکلات رایجی از قبیل درد کمر و ستون فقرات را کاهش می‌دهند.

ساختار یک کتونی مناسب بسکتبال

یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش مناسب بسکتبال که باید مورد توجه قرار بگیرد، نوع سایز آن است. این کفش‌ها در ارتفاع زیاد، متوسط و پایین تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های مخصوص به خود می‌باشند. کفش‌های بسکتبال بلند قادر به محافظت از مچ پا بوده و دارای یک لایه اضافی ثابت هستند. این کفش‌ها میزان مصدومیت ورزشکاران را از سمت مچ پا کاهش می‌دهند.

کفش بسکتبال متوسط حمایت کمتری از مچ پا به عمل آورده و بدون ایجاد وزن اضافی، یک حصار مناسب برای مچ پا ایجاد خواهند کرد. مدل دیگر نیز کفش‌های بسکتبال کم ارتفاع هستند که به افزایش سرعت و چابکی ورزشکاران کمک کرده و از وزن کمتری در مقایسه با سایر کفش‌ها برخوردار می‌باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌‌های کفش مناسب بسکتبال، قسمت میانی آن است که باید از بالشتک مرغوب و باکیفیتی تشکیل شده باشد. فناوری بالشتک در پاشنه و جلوی پای کفش نیز مورد استفاده قرار گرفته و از ایجاد فشار اضافی به پاها جلوگیری می‌نماید.در قسمت زیره کفش بسکتبال از ماده مصنوعی یا لاستیکی استفاده می‌شود. این زیره باید صاف و پهن باشد تا به حفظ تعادل شما کمک کند. بهترین نوع زیره کفش بسکتبال، دارای الگوی استخوان شاه ماهی است. این زیره به ایمنی پاهای شما کمک کرده و مانع از لیز خوردن می‌شود.

جالب است که بدانید، کفش بسکتبال باید براساس پست انتخاب شود. به عنوان مثال، مدافع نیازمند حرکت بسیار سریعی است و باید در طول فعالیت خود جابه‌جایی و تغییرات زیادی را تجربه کند؛ درنتیجه کفش مناسب بسکتبال برای این پست نباید سطح پایین باشد؛ زیرا پشتیبانی مناسبی را از پا به عمل نمی‌آورد.

در حال حاضر کفش‌های گسترده و متنوعی برای ورزشکاران تولید می‌شود، اما قبل از خرید این کفش‌ها باید اندازه کفش خود را تعیین نمایید. در صورتی که نمی‌دانید از کجا شروع کنید، توصیه می‌شود که از یک بسکتبالیست حرفه‌ای مشورت بگیرید.

بهترین کفش های بسکتبال

کفش زنانه نایکی مدل Nike Court Vision Io

این مدل از کفش بسکتبال نایک از چرم مصنوعی ساخته شده که منجر به افزایش دوام آن می‌شود. وجود قابلیت تهویه هوا در این کفش، تنفس‌پذیری مناسبی را برای پاها به وجود آورده و از طرفی استفاده از کفی استاندارد و آنتی‌باکتریال در این محصول، بهداشت مناسبی را برای پا ایجاد می‌کند. زنانه مدل Nike Court Vision Io به دلیل داشتن زیره لاستیکی مقاوم، چسبندگی و کشش عالی داشته و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش بسکتبال محسوب می‌شود.

سخن آخر

انواع مختلفی از کفش بسکتبال تولید می‌شود که انتخاب مناسب‌ترین نوع آن را برای خیلی از افراد مشکل می‌سازد. یک کفش مناسب این ورزش باید پشتیبانی لازم را از پاها فراهم کرده و از وقوع آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. همچنین یک کفش مناسب بسکتبال براساس سه فاکتور راحتی، عملکرد و مد طراحی می‌شود.

این سایت تمامی محصولات خود را با کم‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌کند.تبال، درخشان ظاهر شوید! برای خرید انواع کفش‌های مردانه و زنانه، کفش‌های رسمی، کفش‌های کار، نیم‌بوت‌ها، نیم‌پوتین‌ها، کفش‌های ورزشی و انواع کفش‌های دیگر می‌توانید فروشگاه را انتخاب نمائید.

دکمه بازگشت به بالا