عارضه جانبی استفاده مدام از لوازم آرایشی

میلیون‌ها نفر در جهان هستند که به طور روزانه از ابزارهای آرایشی برای صورت‌شان استفاده می‌کنند بدون اینکه با مضرات لوازم آرایشی شیمیایی برای پوست آشنا باشند. بعضی افراد از لوازم آرایش فقط برای مهمانی‌ها و مراسم خاص استفاده می‌کنند ولی بعضی دیگر طبق عادت، در هر زمان و مکانی از لوازم آرایش که عامل اصلی سرطان پوست است استفاده می‌کنند.

ابزارهای آرایشی یکی از ملزومات بانوان به شمار می‌آید و خرید آن‌ها برای بسیاری از خانم‌ها یک کار لذت‌بخش و سرگرم کننده است. ولی آنچه اهمیت دارد و باید به آن توجه شود اصل بودن لوازم آرایش است. لوازم آرایش باید از نوع با کیفیت و مرغوب باشند تا ما را دچار مشکل نکنند. داشتن دانش برای تشخیص تفاوت بین لوازم آرایش اصل و تقلبی یک نیاز و مهارت است که تمام خانم‌ها باید آن را داشته باشند. کسب این مهارت، به خصوص برای خانم‌هایی که به زیبایی و سلامت پوست خود بیشتر اهمیت می‌دهند از ضروریات است.

بنابراین باید در تهیه لوازم آرایش کمی سختگیرانه‌تر عمل کنید و در مورد مضرات آرایش اطلاعات بیشتری داشته باشیم. اگر اهل هستید، بهتر است فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند بیزپلاس برای خرید محصولات لاکچری کوین انتخاب کنید. با عرضه محصولات آرایشی اورجینال و با کیفیت، به سلامت و زیبایی شما به اندازه خودتان اهمیت می‌دهند و در تلاش برای تامین و عرضه بهترین و با کیفیت‌ترین لوازم آرایشی روز دنیا برای شما هستند.

به طور کلی استفاده از لوازم آرایشی که برای تهیه آن از مواد شیمیایی استفاده شده باشد برای مواقع ضروری خطر جدی به همراه ندارد و اتفاق ناخوشایند زمانی رخ می‌دهد که آرایش کردن به یک عادت روزانه تبدیل شود. اکثر خانم‌ها نمی‎دانند که چطور باید روزشان را بدون آرایش سپری کنند و علت اصلی آن هم پایین بودن اعتماد به‌ نفس این افراد است، که آن‌ها دیگر نمی‌توانند از چهره بدون آرایش خود لذت ببرند.

الگوی استفاده از لوازم آرایش در ایران با دیگر کشورهای اروپایی کاملا متفاوت است. خانم‌های دیگر کشورها معمولا برای مهمانی‌های خاص از لوازم آرایش استفاده می‌کنند و در محل کار و فعالیت‌های روزمره بدون آرایش ظاهر می‌شوند ولی در ایران، خانم‌ها به طور روزانه از ابزارهای آرایشی استفاده می‌کنند و حتی گاهی در منزل و محل کار هم بدون آرایش نیستند. این خانم‌ها مطمئنا از خطرات لوازم آرایش و تاثیری که در درازمدت روی پوست می‌گذارد اطلاع ندارند.

  1. ضرر لوازم‌ آرایش برای پوست صورت
  2. از بین رفت حالت ارتجاعی پوست

این اتفاق که به مرور زمان و بالا رفتن سن، از پوست کم می‎شود در مقابل استفاده از لوازم‌ آرایش سرعت می‎گیرد و باعث ایجاد افتادگی صورت، خستگی و آویزان شدن پوست می‎شود . اگر استفاده مداوم از لوازم آرایش دارید و مواد آرایشی را به‌ صورت طولانی مدت بر روی پوست نگه می‎دارید، نیاز است که یک تجدید نظر اساسی به نحوه مصرف خود داشته باشید.

  1. خراب شدن پوست

استفاده از و باعث صاف و زیبا شدن پوست صورت و همچنین زیباتر به نظر رسیدن آرایش کل صورت می‌شود، اما مراقب باشید، زیرا آسیبی که این ابزارهای آرایشی به پوست می‌زنند بیشتر از فایده آن‌ها است. پودرها معمولا برای یک مدت طولانی روی پوست صورت باقی می‌مانند و از آنجایی که تمام لوازم آرایش‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند ماندگاری بلند مدت آن‌ها روی پوست باعث خراب شدن آن می‌شود، بنابراین برای یک زیبایی موقتی بطور دائم به پوست خود صدمه وارد نکنید.

  1. پیری نابهنگام

یکی از کارهای مهمی که برای حفظ سلامت پوست خود انجام میدید، محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید هست. زمانی که فراموش می کنین قبل از آرایش از استفاده کنین، پوست خود رو در معرض آسیب نور خورشید قرار میدید. موندن آرایش برای مدت طولانی همراه با آسیب های ناشی از نور خورشید می تواند منجر به علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری میشه. همچنین، وقتی قبل از خواب آرایش خود رو پاک نکنید، می تونن وارد منافذ شما بشین،لایه های پوست رو بشکنه و باعث ایجاد چین و چروک بشه.

  1. عفونت های چشمی

ناحیه اطراف چشم و پلک شما نازک و ظریف هست. در اینجا نیز از لوازم آرایشی مثل زیرسازی، ، ، و استفاده می کنین. هر نوع ماده تحریک کننده در آرایش چشم شما می تونه آسیب جدی به چشم شما وارد کنه. حتی می تونه منجر به عفونت چشم بشه.

سازمان غذا و دارو توصیه می کنه قبل از استفاده از هر گونه آرایش چشم، مواد تشکیل دهنده رو بررسی کنید. از استفاده از محصولات مضر مبتنی بر مواد شیمیایی خودداری کنین. نیز اگر قبل از خواب پاک نشوند یا برای مدت طولانی استفاده بشن، می تونن سیاهی دور چشم رو تحریک کنن.و مهم ترین فاکتور دقت به تاریخ انقضای محصولات هست چون مواد آرایشی فاسد شده آسیب جدی به پوستتون میرسونه.

ترکیبات سرم منافذ لاکچری کوین درخیلی از محصولات مراقبتی اسم موادی مثل رتینول ها، انواع ویتامین، آنتی اکسیدانها و دیگر ترکیبات معروف که می توانند

برای پوستتان معجزه کنند را زیاد شنیده ایم.

  1. چروکیدگی پوست

وقتی لوازم آرایشی را بصورت میزنید چربی طبیعی، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست شسته می شود در نتیجه پوست شل و چروک شده و همین باعث می شود پیر بنظر برسید. افراد سالخورده دنبال راهی برای زنده و نرم کردن پوست هستند در صورتیکه برگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست دشوار است بنابراین از آرایش روزانه خودداری کنید تا جوانتر به نظر برسید.

  1. آسیب لبها

لبهای نرم و صورتی همیشه زیبا هستند، رنگ تیره و پوسته پوسته شدن لب چهره را زشت میکند به همین منظور افراد برای اینکه دلرباتر شوند از مدت دار استفاده می کنند. این کار در خیلی مواقع به لب آسیب میزند چرا که به واسطه ی آن چربی لب از دست میرود و لب ترک میخورند و اگر خیلی اینکار را تکرار کنید به مغز آسیب میرسد و حتی موجب فشارخون بالا و ضعف در هماهنگی عضلات می شود.

  1. منافذ بسته شده و آکنه

با بسته شدن راه‎ های تنفسی پوست، سرو کله جوش‎ ها پیدا می‎شود. آکنه یک مشکل اساسی است که در صورتی که شما را درگیر کند، مدت‎ها باید به دنبال راه درمانی برای آن‌ها باشید یا با وجود آنها بر روی صورت خود کنار بیایید. این کار برای بسیاری از ما بسیار سخت است.

گاهی استفاده از کر‎م ‎های آرایشی که چربی زیادی دارند، به میزان چربی صورت شما اضافه کرده و با روغنی کردن پوست، آن را پر از جوش می‎کند. در این موارد علاوه بر اینکه نباید از کرم‌ها به‌ صورت طولانی استفاده کنید، باید در نوع پوست خود را شناخته و محصولات استاندارد و با کیفیت‌ تری تهیه کنید.

  1. عفونت چشم

یک خطر جدی برای چشم‌ های شما . آن‌ها یکی از حساس‎ترین اعضای بدن هستند و عدم مراقبت از آن می‎تواند خسارت‎های جبران‌ ناپذیری به چشم‎ها وارد کند. بسیاری از افراد از ریمل ‎های ارزانی استفاده می‎کنند که در ظاهر کیفیت خوبی هم دارند اما در واقع مشخص نیست که چطور و کجا تولید شده ‎اند.

  1. تغییر رنگ

آرایش روزانه عوارض جانبی داره اما خوابیدن با آرایش در طول شب می تونه تا حد زیادی به پوست شما آسیب برسانن. های آزاد که به دلیل آلودگی و خورشید ایجاد می شون، می تونن بر کلاژن تأثیر بذارند و پوست شما رو ضعیف کرده و منجر به تغییر در رنگ پوست شما بشون. به عنوان مثال، زمانی که رژ لب های ماندگار بیش از 10 ساعت استفاده می شه، رنگ لب های شما رو تیره می کند، زیرا حاوی موادی است که اکسیژن رسانی به لب های شما رو مسدود می کنه.

  1. ریختن مژه ‎ها و ابرو

این کار، کار ریمل است. هرچقدر هم از ریمل‎ هایی با مارک‎ های خوب استفاده کنید، ریمل زدن مداوم می‎تواند باعث ایجاد مشکل برای مژه ‎های شما شود. سنگینی ریمل باعث ریختن آن‌ها می‎شود و به نظر نمی‎‌رسد کسی اینجا باشد که دلش بخواهد مژه ‎های طبیعی‌ اش را بر سر سهل‌ انگاری از دست بدهد. این اتفاق می‎تواند برای ابروها هم بیفتد.

سایه ابرو، ژل ابرو و مداد ابرو محصولاتی هستند که قرار است به شما کمک کنند. اما استفاده مداوم و طولانی از آن‌ها در هر شرایطی ، باعث ریختن موی ابرو شده و احتمالاً می‌دانید که با بالا رفتن سن دیگر موهای جایگزین رشد نخواهند کرد.

  1. آسیب دیدن موها

محصولات مراقبت مو مانند ژل مو، سرم لاکچری کوین، کرم، لوسیون مو، ، نرم‌کننده و اسپری مو حاوی چندین ماده شیمیایی مضر هستند. همانطور که روی برچسب آن‌ها نوشته شده، استفاده از این لوازم موهای شما را درخشان و بالطافت می‌کند.

اما درنهایت به موهایتان آسیب جدی می‌رساند. شوره سر، قرمزی پوست، نازک‌شدن مو و ریزش مو از عوارض استفاده زیاد از لوازم آرایش است. همچنین رنگ‌کردن مداوم موی سر منجر به تغییر رنگ طبیعی مو می‌شود.

  1. لک های پوستی

پوست ما به خاطر در معرض آفتاب بودن، در معرض لک‌ها هم هست. با بالا رفتن سن، این اتفاق تشدید می‎شود. اما یک‌ راه دیگر برای اینکه زیر چشم، روی بینی و گونه شما پر از لک شود این است که از لوازم‌ آرایش به‌صورت طولانی استفاده کنید. به‌ ویژه اگر این لوازم تقلبی یا غیراستاندارد باشند. این مسئله بسیار جدی است چون پوست دور چشم که بیشتر در معرض این مشکل قرار دارد حساس ‎تر از هر بخش دیگری بر روی صورت شماست.

حرف آخر

درپایان مقاله به این حقیقت پی میبریم که مواد آرایشی باکیفیت و مناسب با پوستتون و همچنین محصولات پوستی باکیفیت حتی باعث شادابی پوست شما میشه.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی ورانی بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقب از پوست رو در آسون ترین راه با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار داده فقط کافیه محصول مورد نظر خودتون رو کلیک کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا