بین الملل

ترامپ: رفتار بایدن در قبال اسرائیل شرم‌آور است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاکید کرد که رفتار جو بایدن در رابطه با رژیم صهیونیستی «شرم‌آور» است.

به گزارش مجله روز، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه پیش از ورود به دادگاه نیویورک به خبرنگاران گفت: آنچه که بایدن در ارتباط با اسرائیل انجام می‌دهد، شرم‌آور است. اگر یهودی به جو بایدن رای بدهد، باید از خود خجالت بکشد. او به طور کامل اسرائیل را رها کرده است!

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در گفت‌وگویی با سی‌ان‌ان تاکید کرده بود در صورتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور حمله گسترده به شهر رفح را صادر کند، آمریکا ارسال برخی محموله‌های تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی را متوقف خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ضمن تاکید دوباره بر «پایبندی آمریکا به حصول اطمینان درخصوص امنیت اسرائیل و توان پاسخ آن به حملاتی که از خاورمیانه انجام می‌شود»، گفت: آمریکا به ارسال تسلیحات پدافندی از جمله سیستم پدافند هوایی (گنبد آهنین) برای اسرائیل ادامه خواهد داد، اما در صورت آغاز حمله زمینی گسترده به رفح، ارسال سلاح‌های دیگر که در طول تاریخ از آنها برای مقابله با شهرها استفاده می‌شد، متوقف خواهد شد.

به گفته یک منبع آگاه، مسئولان رژیم صهیونیستی در گفتگوهای محرمانه‌ای با مسئولان آمریکایی ناامیدی عمیق خود را از توقف ارسال تسلیحات و گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در خصوص این تصمیم ابراز داشتند.

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا این رابطه اعلام کرد که احتمالاً این اظهارات بایدن و مشروط کردن ارسال تسلیحات به اراضی اشغالی به عملکرد رژیم صهیونیستی، منجر به گسترش اختلاف‌نظرها میان بایدن و نتانیاهو خواهد شد، با این حال بایدن در این مصاحبه مدعی شد که اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح هنوز خط قرمز ورود به مناطق پرجمعیت را رد نکرده گرچه اقداماتش موجب تنش‌هایی در منطقه شده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا