بین الملل

وزیر خارجه فرانسه: با بایدن درباره بی‌مسؤولیتی ترامپ هم نظر هستم

وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت که “با” رئیس جمهور منتخب آمریکا “جو بایدن” در مورد “بی مسئولیتی” رئیس جمهور فعلی دونالد ترامپ “موافق” است.

به گزارش مجله روز ، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در یک مصاحبه رادیویی و تلویزیونی گفت: “من با جو بایدن موافقم و می بینم که سخنان جو بایدن درست است.”

جو بایدن تصمیم دونالد ترامپ در عدم اعطای شکست در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر را “باورنکردنی” توصیف کرد. یکشنبه وزیر خارجه فرانسه

با این حال ژان ایو لودریان گفت که او به “قدرت دموکراسی آمریکایی” اعتقاد دارد.

وی افزود که وضعیت ایالات متحده در حدود 8 دسامبر “پیچیده” خواهد شد زیرا ایالات “تحت فشار قرار می گیرند تا نتایج انتخابات را به طور رسمی تأیید نکنند.

وزیر امور خارجه امانوئل مکرون هنگام خوشامدگویی به مایک پمپئو ، همتای آمریکایی خود ، این سخنان را بیان کرد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده در پاریس علاوه بر ژان ایو لودریان با امانوئل ماکرون نیز دیدار کرد.

مشاهده رفتار ایالات متحده در صحنه جهانی زیر سوال بردن تعهدات جمعی در دو ماه آینده دشوار خواهد بود.

این دیپلمات فرانسوی درباره برداشت خود از دیدار با وزیر امور خارجه دونالد ترامپ گفت: “من عزم او را برای اتخاذ یک سیاست زمین سوخته ندیدم.”

استراتژی زمین سوخته در ادبیات سیاسی و نظامی به سیاستی اشاره دارد که در آن هدف از بین بردن تمام منابعی است که نیروی دشمن ممکن است در اختیار داشته باشد.

به نظر می رسد ژان ایو لودریان احتمال خرابکاری دولت دونالد ترامپ در زمینه سیاست خارجی را برای قرار دادن دولت آینده بایدن در شرایط سخت منتفی کرده است.

با این حال ، او از مواضع دولت دونالد ترامپ در هفته های آخر دولت خود ، به ویژه از احتمال عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه فرانسه گفت: “اگر دو ماه آینده شاهد رفتاری از ایالات متحده در صحنه جهانی باشیم كه تعهدات جمعی را زیر سوال ببرد ، دشوار خواهد بود.”

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، فرانسه در بسیاری از موضوعات بین المللی ، از جمله توافق هسته ای با ایران ، تغییرات آب و هوایی ، ناتو و سیاست حمایت اقتصادی ، با ایالات متحده اختلاف داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا