بین الملل

سفرهای دریایی در سال گذشته ۱۷ درصد رشد کرد

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛

سفرهای دریایی در سال گذشته ۱۷ درصد رشد کرد

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۷ درصدی سفر‌های دریایی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر مرزبان امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۳ افزود: علت اصلی رشد سفر‌ها در سال ۱۴۰۲، پشت سر گذاشتن پاندومی کرونا بود.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۳ رشد سه تا پنج درصدی در سفر‌های نوروزی شاهد افزایش حمل و نقل دریایی باشیم.

مرزبان خاطرنشان‌کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶.۵ میلیون‌ نفر سفر دریایی و گردشگری به ثبت رسید که ۳.۵ میلیون سفر مربوط به سفر دریایی (از سرزمین اصلی به سمت جزایر و برعکس) و بقیه سفر گردشگری (از مبادی مجاز سواحل با سفر شدن به قایق‌ها و شناور‌ها و دور زدن در سواحل) بود.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در سالی که گذشت ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر و سه فروند کشتی در آب‌های خلیج‌فارس تحت پرچم کشورمان اضافه شد که سبب افزایش ۷۶۰هزار تنی تناژ ناخالص کشور شد.

وی گفت: ظرفیت ناوگان ملی دریایی کشور در بخش بار کشور افزایش یافته و با افزایش ۱۸ فروند کشتی در دنیای خزر و ۳ فروند در خلیج فارس از رتبه ۱۷ در جهان به رتبه ۱۶ جهانی ارتقا یافته است.

مدیریت سوانح پیش‌بینی شده

در ادامه نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت، دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی برای مدیریت سوانح پیش‌بینی شده و همیاران ناجی در این طرح کمک‌کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱ هزار و ۳۷۸ نفر در دریا نجات داده شده‌اند و از آمار نجات یافتگان دریافتیم ۷۰ درصد نجات‌یافتگان مربوط به سفر‌های غیرمجاز دریایی است.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا