ایرانی کسب و کارعمومی

چرا پمپ کارواش فشار ندارد؟

تصور کنید در حال تمیز کردن ماشین خود هستید و ناگهان کارواش شما دچار افت فشار می شود. حالا از خود می پرسید چرا کارواش خانگی شما فشاری ندارد؟ چرا کارواش خانگی کار نمی کند؟ و … کاهش ناگهانی فشار می تواند شما را مجبور کند که یک کار را قبل از اتمام آن رها کنید. از دست دادن فشار همچنین باعث می شود که شما یا مشتریانتان کمتر آسیب ببینند. فرقی نمی کند افت فشار کم باشد یا فشار کارواش را کاملا از دست بدهید. نگران نباشید زیرا در این مقاله در مورد علل افت فشار و عوامل رفع آن صحبت خواهیم کرد.

چرا کارواش خانگی فشاری ندارد؟

رفع برخی از رایج ترین دلایل فشار کم یا کم هنگام استفاده از ماشین لباسشویی خانگی بسیار آسان است. اینکه چرا کارواش ها فشار ندارند سوال مهمی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. اما باید بدانید که راه حل های رایجی برای رفع آن وجود دارد. از مهمترین دلایل فشار نداشتن سینک خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انسداد جریان آب

سوراخ و نشتی

فشار ورودی آب کم

انتخاب شلنگ با اندازه اشتباه

ضربه زدن

منجمد

ماندن در حالت بای پس برای مدت طولانی

مشکل مربوط به تنظیم کننده فیشر نیست

بلاهایی که برای کارواش خانگی بدون فشار اتفاق می افتد!

حداقل فشار آب ورودی برای تمام عملیات شستشوی خودرو در خانه مورد نیاز است. به عبارت دیگر، فشار آب در ورودی باید در یک سطح باشد تا این سالن لباسشویی کار کند. اگر از ماشین لباسشویی زیر این سطح یا بدون آب استفاده کنید، ممکن است ماشین در مدت کوتاهی بسوزد یا آسیب ببیند! حالا ممکن است بپرسید چرا؟

زیرا آب ورودی به عنوان خنک کننده عمل می کند و از آسیب رساندن حرارت به کمپرسور آب، اورینگ ها و سایر قسمت های داخلی کارواش جلوگیری می کند. برای اطمینان از خنک شدن کافی، آب باید بتواند با سرعت معینی از دستگاه عبور کند و گرما را هنگام خروج از نازل دفع کند. اگر فشار آب خیلی کم باشد، آب مانند تابه روی اجاق گاز گرم می شود و آن گرما را به موتور کارواش منتقل می کند. با افزایش دما و انتقال حرارت، موتور کارواش شما به آرامی خواهد سوخت!

بنابراین، به محض اینکه متوجه شدید که فشار پمپ برتولینی خانگی شما بسیار کم است، استفاده از ماشین لباسشویی خود را متوقف کرده و شروع به بررسی علت کنید. در غیر این صورت به زودی دستگاه شما آسیب می بیند!

رفع مشکلات کارواش در منزل بدون فشار

نکته: قبل از بررسی دقیق کارواش خانگی خود، مطمئن شوید که آن را از برق جدا کرده و جریان آب را قطع کنید.

1- نازل های ما

گرفتگی یا فرسودگی نازل عامل اصلی افت فشار یا بریدگی در ماشین لباسشویی خانگی است. گرفتگی نازل ها از خروج آب جلوگیری می کند. در همین حال، یک نازل فرسوده اجازه می دهد تا آب بیش از حد از آن عبور کند و باعث کاهش فشار می شود. اصطکاک بین آب و نازل به همراه مواد شیمیایی و معدنی باعث می شود که نازل به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهد. بنابراین تعویض نازل های ماشین لباسشویی خانگی به موقع و مرتب بسیار مهم است.

یک راه آسان برای فهمیدن اینکه آیا نازل های کارواش شما نیاز به تعویض دارند یا خیر. نمایی از الگوی پاشش آب و پاشش آب هنگام استفاده از کارواش خانگی. اگر اسپری نامنظم است یا الگوی درستی ندارد، وقت آن است که یک نازل جدید روی تفنگ قرار دهید. اگر قبلاً نازل کارواش خانگی خود را بررسی و تعویض کرده اید و فشار آب هنوز خیلی کم است، ممکن است مشکل از منبع آب کارواش خانگی باشد.

2- منبع تامین آب

آبی که استفاده می کنید نقش زیادی در فشاری که از شستن ماشین در خانه وارد می کنید دارد. به همین دلیل در پاسخ به افرادی که می گویند چرا شستن ماشین در خانه کار سختی نیست باید بگوییم حتما باید به منبع آب نگاه کنید. اگر بخواهید به یک پمپ فشار بسیار پایین بدون پمپ متصل شوید، دستگاه شما در کار با مشکل مواجه خواهد شد. اگر به شیر فشار قوی دسترسی دارید، شیلنگ ورودی را به کارواش وصل کرده و روشن کنید. اگر مشکل نشتی کارواش حل شد، مشکل از آب کارواش شماست.

مشکل دیگر هوا در سیستم کارواش خانگی است. برای تهویه، ماشین خود را خاموش کنید، کاپوت را بردارید و جرقه را بردارید. به این ترتیب هوای موجود خارج شده و سرعت کارواش را بهبود می بخشد.

3- شلنگ ماشین شویی خانگی

دلیل بعدی که کارواش شما فشار ندارد شلنگ ورودی است. به طور متوسط، اکثر کارواش های خانگی برای عملکرد صحیح به دبی حداقل 4 لیتر در دقیقه نیاز دارند. بنابراین اگر شیلنگ ورودی شما خم شده، نشتی دارد یا قطر باریکی دارد، این یک چالش خواهد بود. اندازه متوسط ​​شلنگ باغ 1.5 سانتی متر (⅝ اینچ) است که بسیاری از مردم از آن برای شستن ماشین در خانه استفاده می کنند. با این حال، یک شلنگ با قطر ¾ (1.9 سانتی متر) معمولا آب و فشار بهتری را فراهم می کند.

اگر لوله های شما خوب به نظر می رسند، ممکن است لازم باشد به فیلتر ورودی نگاه کنید. جلبک ها، زباله ها و مواد آلی می توانند فیلتر را مسدود کرده و از جریان آب جلوگیری کنند. اگر به تازگی لاستیک های فشار قوی خود را تعویض کرده اید، ممکن است لاستیک هایی داشته باشید که برای شستشوی ماشین در خانه کمی بزرگ هستند. در این موارد، ابتدا از لاستیک فشار قوی قدیمی خود استفاده کنید. اگر فشار کارواش خانگی شما به حالت قبل برگردد، مشکل از شلنگ فشار قوی جدید است.

4- استفاده زیاد در حالت بای پس

حالت دور زدن زمانی است که دستگاه روشن است اما شما از آن استفاده نمی کنید. در چنین مواقعی ممکن است فشار در پمپ شیشه شوی افزایش یابد و این افزایش فشار به قسمت های مختلف پمپ آسیب برساند. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر قصد استفاده از ماشین لباسشویی را ندارید، بهتر است آن را خاموش کنید تا پمپ کار نکند.

5- یخ زدن آب

از دیگر دلایلی که باعث تغییر فشار آب در کارواش خانگی شما می شود، یخ زدن قطعات داخلی به خصوص شلنگ مکش و فشار زیاد دستگاه است. بنابراین از کارواش در محیط های بسیار سرد که مستعد یخ زدگی است استفاده نکنید. برای جلوگیری از یخ زدن قطعات داخلی، همیشه ابتدا کارواش خود را در محدوده دمایی 20 تا 30 درجه سانتیگراد قرار دهید. در همین حال، همیشه شلنگ مکش و شلنگ فشار قوی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که داخل آن یخ وجود ندارد.

6- پیوندها و اورینگ ها

استفاده از حلقه های O و چرخ دنده های شل می تواند باعث نشت آب قبل از رسیدن به نازل شود و باعث کاهش فشار شود. برای حل این مشکل که چرا برای شست و شوی ماشین در منزل فشار وارد نمی شود، می توانید اتصال تجهیزات خود را بررسی کنید. برای انجام این کار، هنگامی که دستگاه خاموش می شود، آب را از آن عبور دهید و به دنبال نشتی آب یا آسیب در شاتون ها و نازل ها باشید. همچنین باید سعی کنید به دقت به زمزمه ها یا سایر صداهای غیرعادی گوش دهید. در صورت نشت آب از جایی غیر از شیر آب، اورینگ ها را یکی یکی چک کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. اگر آب از کانکتور نشت کرد، مقداری نوار کابل ptfe را بردارید و کانکتور را بهتر ببندید یا آب بندی کنید.

7- شیر تخلیه

در پاسخ به این سوال که چرا ماشین لباسشویی فشار ندارد، باید گفت که شیر تخلیه نیز یکی از مشکلات شماست. با هدایت آب از پمپ به تفنگ، شیر تخلیه فشار را در صورت نیاز تنظیم می کند. اگر متوجه افت فشار آب شدید، ابتدا نازل های خود را از نظر ساییدگی یا پارگی بررسی کنید. اگر نازل ها سالم هستند، باید شیر تخلیه را برای افزایش فشار تنظیم کنید.

هنگام تنظیم شیر تخلیه، توصیه می شود این کار را با افزایش های کوچک انجام دهید و فشار بین هر تنظیم را آزمایش کنید. در هنگام نصب، مهم است که کارواش کار کند و اسپری فعال باشد. سعی کنید فشار آب را به طور ناگهانی افزایش ندهید، زیرا ممکن است به شیر تخلیه و سایر اجزای داخلی آسیب برساند.

اگر نتوانم دلیل کم فشاری را در کارواش خانگی پیدا کنم چه؟

اغلب اوقات، مشکلات تعمیر لوله کشی خانه را می توان در خانه در چند مرحله ساده انجام داد، به این معنی که می توانید در اسرع وقت به کار خود بازگردید. با این حال، اگر پس از انجام تمام نکات عیب یابی بالا هنوز نمی توانید بفهمید که چرا ماشین شما در خانه فشار ندارد، بهتر است ماشین خود را برای تعمیر به یک تعمیرگاه خودرو ببرید. توجه داشته باشید که هرگونه دستکاری در کارواش باعث از بین رفتن گارانتی خودرو می شود. پس اگر می دانید ماشین شما سخت نیست کافی است از یک متخصص و متخصص برای تعمیر آن کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا