ایرانی کسب و کارعمومی

علت اصلی زرد شدن برگ درختان هلو در بهار

هنگامی که درختان هلو خود را پرورش می‌دهید، با مشکلاتی در سلامت و رشد آنها مواجه می­شوید. شاید بپرسید چرا برگ های درخت هلوی من زرد می شوند؟ خوب، این یک مسئله رایج است، به خصوص در آب و هوای سردتر یا مرطوب که درختان هلو دچار این مشکل می­شوند. خوشبختانه راه هایی برای درمان درختان هلو که برگ هایشان زرد می شود وجود دارد. در ادامه به بررسی این مشکل خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

شایع ترین دلایل زرد شدن برگ های درخت هلو عبارتند از:

  • مشکلات آبیاری یا آبیاری بیش از حد یا تنش کمبود آب
  • کمبود آهن کافی در خاک
  • کافی نبودن مواد مغذی و معدنی خاک و کمبود کود
  • علف های هرز
  • بیماری ها و آفات

بیایید نگاهی به هر یک از این مشکلات بیندازیم، چگونه آنها در درختان هلو ظاهر می شوند و چه کاری می توان برای آنها انجام داد.

درختان هلو برگریز هستند. آنها در پاییز برگ های خود را از دست می دهند و برای زمستان به خواب می روند. در روند از دست دادن برگ های خود، برگ های درخت هلو تغییر رنگ داده و قبل از ریزش زرد می شوند.

اما زرد شدن برگ درخت هلو در  فصل بهار طبیعی نبوده و بایستی به این موضوع رسیدگی کرد.

برگ درختان هلو دچار کمبود آب زرد می­شود:

برای درختان هلو که کمبود آب دارند، برگ ها نه تنها زرد می شوند، بلکه خشک نیز می شوند. هر چه نهال درخت هلو بیشتر بدون آب بماند، خشک تر خواهند شد. بنابراین اگر برگ‌های درخت هلو در هنگام لمس خشک هستند، حتی در اطراف لبه‌ها، احتمالاً به آب بیشتری نیاز دارند.

درختان هلو عموماً آب و هوای گرم تا نیمه گرمسیری را دوست دارند. درختان هلو در آب و هوای گرم باید هفته ای سه بار آبیاری شوند.

برگ های درختان هلو بیش از حد آبیاری شده می توانند زرد شوند:

درختان هلو که در صورتیکه بیش از حد آبیاری شوند مستعد زرد شدن برگ­ها هستند. برگ ها شروع به نرم شدن و زرد شدن می کنند و میریزند.

در اوایل، آبیاری بیش از حد آسیب زیادی وارد نمی کند. تنها کاری که باید برای اصلاح این وضعیت انجام دهید این است که آبیاری را کمی متوقف کنید.

آبیاری بیش از حد اگر ادامه یابد، می تواند پوسیدگی ریشه ایجاد کند. این امر می تواند برای درختان هلو کشنده باشد پوسیدگی ریشه قابل درمان نبوده و ممکن است مشکل‌ساز شود.

کمبود آهن در خاک باعث زرد شدن برگ های درخت هلو می شود:

درختان هلو به میزان کافی آهن در خاک نیاز دارند. این به متعادل نگه داشتن PH خاک کمک می کند و به آنها کمک می کند تا عملکردهایی مانند فتوسنتز و جذب مواد مغذی را که برای زنده ماندن نیاز دارند را انجام دهند.

این مشکل معمولاً به راحتی قابل تشخیص است زیرا برگ های درخت هلو زرد می شوند، اما همچنان رگه های سبز دارند.

اگر مشکل عدم تعادل آهن باشد، رفع آن آسان است. افزودن یک ترکیب ارگانیک از سولفات آهن مانند این به هلوهای شما آهن بیشتری می دهد و به تعادل مجدد خاک کمک می کند.

کمبود کود می تواند باعث زرد شدن برگ های درخت هلو شود:

درختان هلو در نهالستان و باغات علاوه بر خاک سالم و حاصلخیز، نیاز به تغذیه سالانه از کودهای ارگانیک دارند. این کودها برای رشد سالم برگ، گل و میوه درخت هلو ضروری است.

افزودن مقداری کمپوست هر چند ماه یکبار به تغذیه خاک کمک می کند و درخت هلو را شاد و سالم نگه می دارد.

تعداد زیاد علف های هرز باعث زرد شدن برگ های درختان هلو می شود:

ممکن است فکر کنید از آنجایی که هلو روی درختان رشد می کند، ریشه های آن قوی تر است و نیازی نیست نگران علف های هرز باشید؛ درختان با وجود علف های هرز بیش از حد در اطراف پایه خود می توانند آسیب ببینند.

هنگامی که علف های هرز در نزدیکی درختان هلو شما وجود دارد، ریشه ها برای فضای زیر خاک رقابت می کنند. علف های هرز ممکن است شروع به مصرف مواد مغذی مورد نیاز هلو کنند.

زرد شدن برگ های درخت هلو به دلیل بیماری و آفات:

درختان هلو می توانند قربانی آفات و بیماری های مختلف شوند. برخی از بیماری‌های رایج درخت هلو در ادامه نام برده شده اند که سبب زردی برگ­ها می­شوند:

  • زنگ قارچی
  • لکه قهوه ای
  • پیچ خوردگی برگ هلو

آفات اغلب مشکل بزرگ برای باغبان هستند. آنها به گیاهان آسیب می رسانند و می توانند برای محصول مضر باشند. بنابراین مهم است که بدانید چگونه آفات را در درختان هلو شناسایی کنید و در مورد آنها چه کاری انجام دهید.

کلام آخر

برای داشتن باغی سالم و سرحال بایستی نکات مربوط به باغبانی، دانش و توانایی مبارزه با آفت را داشته باشید.

اولین گام برای داشتن باغی سرزنده کاشتن نهال­هایی مقاوم می­باشد. برای خرید نهال هلو می­توانید با ما در ارتباط باشید.

قیمت نهال هلو یک مورد مهم برای خرید می­باشد که مجموعه نهال فروشی ما سعی کرده است آن­ها را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند. برای خرید با پل های ارتباطی زیر با ما (نهال برتر) در ارتباط باشید.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

دکمه بازگشت به بالا