اقتصادی

اختیارات وزارت صمت در حوزه مرزنشینی به استانداران واگذار میشود

مجله روز / آذربایجان غربی وزیر صمت از تمایل وزارت صمت برای واگذاری کلیه اختیارات خود در زمینه تعیین مرزها به استانداران خبر داد و گفت: “آذربایجان غربی خلبان ابتکار و اجرای این تصمیم است.”

علیرضا رزم حسینی امروز ، هفتم خردادماه ، در جلسه شورای ساماندهی تبادل مرز پیرانشهر که با حضور فرماندار ، نماینده مجلس ، معاونین وزیران و مقامات شهری در محل دفتر فرماندار مرز پیرانشهر برگزار شد ، افزود: : “آذربایجان غربی به عنوان پایلوت در این تصمیم از تمام اختیارات وزارتخانه برای سازماندهی ساکنان مرز استفاده کنید.

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی به عهده وزارت راه و شهرسازی است ، ادامه داد: وزارت صنعت ، معدن و تجارت به عنوان یک شریک در این زمینه تمام تلاش خود را برای ساده سازی و تسهیل امور به کار خواهد گرفت.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: استاندار باید بخشی از امور مربوط به وزارت صمت را با جدیت پیگیری کند.

رزم حسینی مرزهای پیرانشهر و سردشت را مرزهای اقتصادی کشور دانست و گفت: “ما می خواهیم صادرات گسترده تری با کشورهای غربی همسایه داشته باشیم ، محصولات ایرانی برای این کشورها جذاب است و این مرزها از این نظر ظرفیت های بسیار گسترده ای دارند” .

وی با اشاره به اینکه ایجاد پول در سردشت و پیرانشهر به دلیل این مبادلات مرزی بسیار زیاد است ، تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود و ایجاد پول باید به تولید و اشتغال تبدیل شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تمایل این وزارتخانه برای تأمین زیرساخت های لازم در قالب شهرها و مناطق صنعتی در منطقه خبر داد.

رزم حسینی همچنین به راه اندازی سامانه با قابلیت تجاری کامل اشاره کرد و گفت: باید ادغام موضوعات در این سیستم محقق شود و دستگاه ها به طور موازی کار نکنند.

وی با بیان اینکه شهرهای مرزی برای تأمین امنیت ملی خدمات ارزنده ای ارائه داده اند ، افزود: امنیت مرزی به دلیل تعهد مرزنشینان از جمله پیرانشهر و سردشت است.

وزیر صمت در پایان تأکید کرد: شهدای گرانقدر ما جان خود را برای حفظ و تمامیت ارضی کشور فدا کردند و ما همچنین باید در کنار این فداکاری ها ، اقتصاد مردم منطقه را تقویت و تأمین کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا