اقتصادی

اقتصاد روسیه همچنان پیروز است

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت در بخش تولید روسیه در ماه مه با سرعتی ناچیز رشد کرد که با افزایش شدید اشتغال همراه بود. این بخش اکنون به مدت ۲۵ ماه متوالی رشد داشته است.

به گزارش مجله روز، شاخص مدیران خرید جهانی برای تولید روسیه از ۵۴.۳ در آوریل به ۵۴.۴ در ماه مه افزایش یافت که بالاتر از سطح ۵۰ است که نشان دهنده رشد فعالیت است و فاصله چندانی با بالاترین سطح ۱۸ ساله ۵۵.۷ در ماه مارس ندارد.

اس‌اندپی گلوبال عنوان کرد که شرایط قوی تقاضا از افزایش تولید حمایت می‌کند و البته سفارشات صادراتی جدید برای ششمین بار در هفت ماه گذشته کاهش یافت. روسیه از زمان درگیری با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، هزینه‌های زیادی را برای ساخت تجهیزات نظامی و تسلیحات هزینه کرده است.

اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که شرکت‌ها تعداد نیروی کار خود را در بحبوحه نیازهای تولید بیشتر افزایش دادند و بسیاری از آنها به افزایش کارکنان تمام وقت اشاره کردند. نرخ اشتغال زایی به بالاترین حد خود از سپتامبر ۱۹۹۷ رسیده است.

طبق گزارش رویترز، شرکت‌های مورد بررسی در انتظارات خود برای تولید آتی خوش‌بین باقی ماندند، اگرچه میزان خوش‌بینی به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا