بین الملل

برنامه پوتین برای سفر به دو کشور آسیایی

به گزارش مجله روز «الکساندر ماتسه‌گورا» سفیر روسیه در کره شمالی به این روزنامه تایید کرد که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ انجام می‌شود و اقداماتی به صورت فعالانه برای این منظور در جریان است.

به نقل از مجله روز این روزنامه همچنین نوشت، پوتین در ماه جاری (ژوئن) به کره شمالی و به احتمال زیاد بلافاصله به ویتنام می‌رود.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سپتامبر گذشته میلادی به روسیه رفت تا با پوتین دیدار و گفت‌وگو کند. او از مرکز پرتاب فضایی روسیه «ووستوچنی» در شرق دور نیز بازدید داشت و پوتین به او قول داد تا به کره شمالی در ساخت ماهواره کمک کند.

کرملین گفته که روسیه می‌خواهد یک همکاری در تمامی حوزه‌ها با کره شمالی ایجاد کند اما هنوز تاریخ دقیق سفر پوتین به کره شمالی مشخص نشده است.

روسیه روابطش را با کره شمالی و دیگر کشورهای دشمن با آمریکا از آغاز جنگ اوکراین تشدید کرده است.

آمریکا و اوکراین اوایل ژانویه ۲۰۲۴ مسکو را متهم کردند که از موشک‌های بالستیک کوتاه بردی که پیونگ یانگ به روسیه داده، استفاده می‌کند.

روزنامه ودوموستی همچنین نوشت، کیم جونگ اون و پوتین شاید درباره اینکه آیا روسیه می‌تواند کارگران مهاجر را از کره شمالی بپذیرد یا خیر، بحث کنند. تنها سفر قبلی پوتین در سال ۲۰۰۰ به کره شمالی و در سال نخست ریاست جمهوری او انجام شده بود.

این روزنامه ماه گذشته میلادی همچنین از قول نماینده تجاری روسیه در ویتنام نیز نوشته بود، مهمترین موضوع تجاری بین دو کشور حمایت بانکی برای تسویه پرداخت‌ها بود.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا