جامعه و خانواده

تغییرات اساسی کتب آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروه‌های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه مخصوصا گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن است.

به گزارش مجله روز، حجت‌اله الماسی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌کنند، از خالصانه‌ترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.

الماسی ضمن تاکید بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار می‌رود، افزود: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروه‌های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه مخصوصا گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن است.

وی اضافه کرد: کتب آموزشی تدوین شده برای این دانش آموزان باید عمل‌گرا باشد و این هدف در دیگر بخش‌های آموزش آنان نیز باید به کار بسته شود.

الماسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیت‌های حوزه توانبخشی است و این حوزه باید بر تمامی حوزه‌های دیگر آموزش و پرورش، دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان توان یاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانش آموختگان دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان است که پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانش آموزان هستند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا