اقتصادی

رشد ۸۴ درصدی رفع تعهدات معوق کامیون‌ها / نیمه دوم سال، تولید رونق بیشتری خواهد داشت

طبق اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپادیزل، با توجه به روند مناسب رفع موانع تولید به‌ویژه انجام تعهدات معوق کامیون‌های ولوو، برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص افزایش تیراژ تولید محصولات در شش‌ماهه دوم سال‌جاری(۱۴۰۳) صورت پذیرفته است.

به گزارش مجله روز، سید احمد میررفیع، در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه گروه خودروسازی سایپادیزل ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: سایپادیزل از ۳۸۷ تعهد معوق کامیون‌های ولوو که در ابتدای سال ۱۴۰۲ با آن مواجه بود، توانست تا پایان سال گذشته‌، ۲۱۱ دستگاه را رفع تعهد کند و از ابتدای سال‌جاری تا خرداد ماه نیز، ۱۲۰ دستگاه دیگر رفع تعهد شد؛ این امر نشان از رشد ۸۴ درصدی در این بخش دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپادیزل پیش‌بینی کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، پیش‌بینی ما این است که روند ایفای کمتر از ۶۰ تعهد باقی‌مانده نیز طی ماه‌های آتی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و در نهایت به صفر برسد.

افزایش ٣۵٠ درصدی تولید نسبت به سال گذشته

وی ضمن اشاره به حمایت‌های گروه خودروسازی سایپا در جهت افزایش تیراژ تولید پس از رفع موانع موجود، تصریح کرد: بر اساس مجوزهای اخذ شده از نهادهای ذی‌ربط، برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید سایپادیزل در سال‌جاری به میزان ۳۵۰ درصد نسبت به سال گذشته صورت گرفته که در صورت تخصیص ارز لازم، ۷۳۰۰ دستگاه از انواع محصولات تجاری در سایپادیزل تولید و روانه بازار خواهد شد و بر این اساس شاهد رونق تولید محصولات در شش‌ماهه دوم سال خواهیم بود. 

این مدیر صنعتی، مذاکرات اخیر با شرکای تجاری را مثبت و اثربخش ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به رویکرد مناسبی که میان سایپادیزل و طرف‌های خارجی وجود دارد، تأمین مالی و سفارش‌گذاری‌های لازم برای تولید محصولات، صورت گرفته و به‌زودی محموله‌های CKD از کشور مبدأ به سایپادیزل ارسال خواهد شد.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره‌ی شرکت سایپادیزل ضمن اشاره به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص توسعه خودروهای برقی در کشور، اعلام کرد: نمونه برقی کامیونت شش تن فوتون در حال سپری کردن آزمون‌ها و اخذ مجوزهای لازم برای تولید انبوه است و سایپادیزل برنامه‌ی تولید یک‌هزار دستگاه از این محصول را پس از اخذ تأییدیه‌های لازم از سوی مبادی ذی‌ربط در دستور کار خود قرار داده است. همچنین تولید کامیونت فوتون با گیربکس اتوماتیک در تناژ ۶ و ۸.۵ تن و کامیونت‌های کمپرسی ۶ تن و باری ۱۰ تن از دیگر برنامه‌های سایپادیزل در زمینه توسعه محصول در سال‌جاری خواهد بود.  

میررفیع خاطرنشان کرد: سایپادیزل در سال‌جاری افزایش عمق داخلی‌سازی محصولات را نیز در برنامه‌ خود قرار داده که بر این اساس، مذاکرات خوبی با شرکای خارجی در جریان است تا بتوان با افزایش داخلی‌سازی محصولات و در نهایت تولید محصول کاملا داخلی‌سازی شده، پشتوانه مناسبی برای شرکت سایپادیزل ایجاد کند. 

مدیرعامل شرکت سایپادیزل ابراز امیدواری کرد: به یاری خدا و با رفع تعهدات معوق و با توجه به افزایش تولید و توسعه محصول، چشم انداز سایپادیزل روشن و نویدبخش روزهای خوب خواهد بود.

گفتنی است، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپادیزل برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، با حضور بیش‌از ۶۰ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی، ۲۷ خرداد در محل سالن همایش صنعتگران این شرکت برگزار شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا