استان ها

رهاسازی ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو در آب های هرمزگان آغاز شد

به گزارش مجله روز، مسعود بارانی روز گذشته اظهار داشت: این بچه میگوها در وزن ۲ گرم و با هدف کمک به بازسازی ذخایر میگو در دریا رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: رها سازی این تعداد بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان همزمان با پنج استان کشور با حضور وبیناری معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین آبزی پروری و صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و مسوولان شهرستانی و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف تولید و بهره برداری پایدار، بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و تامین امنیت غذایی در ساحل روستای دوربنی جزیره قشم انجام شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به ویژه برای نسل آینده گفت: خوشبختانه با حمایت های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان مجموعه شیلات در راستای بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات خوبی داشته است که از این میان می توان به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث و استقرار بالغ بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای استان هرمزگان و همچنین رها سازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان اشاره کرد.

بارانی بچه میگوهای برنامه ریزی شده برای رها سازی را از گونه های بومی استان خواند و گفت: خوشبختانه عملیات رها سازی بچه میگو پس از پنج سال توقف، با حمایت استانداری و سازمان شیلات ایران و تلاش های مجموعه شیلات از محل اعتبارات ملی از سرگیری شد که نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر میگو آبهای استان دارد.

وی با بیان اینکه رها سازی بچه میگو یکی از راهکارهای موثر در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: امید است بتوانیم امسال شاهد رونق بیش از پیش صید صیادان زحمتکش استان باشیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هدف از این رهاسازی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا و پشتیبانی از جامعه صیادی کشور است و اکنون هرمزگان در زمینه رهاسازی و بازسازی میگو در بین استانهای دیگر پیشرو است.

46

دکمه بازگشت به بالا