ایرانی کسب و کارعمومی

روش نصب کنتاکتور برای پمپ آب

یکی از بزرگترین مشکلات ساختمان ها برای ساکنین کمبود آب یا فشار ضعیف آب است. استفاده از پمپ های آب راه خوبی برای حل این مشکل است. اما در بسیاری از موارد کلید یا (پرس سوئیچ) پمپ های آب ساختمان به خصوص در آپارتمان های مسکونی در اثر کار زیاد از کار می افتد و آسیب می بیند. نصب کنتاکتور پمپ آب صحیح می تواند شما را از این مشکل نجات دهد. بنابراین در این مقاله قصد داریم نحوه نصب کنتاکتور اشنایدر برای پمپ آب را توضیح دهیم.

هر آنچه که باید در مورد کنتاکتورهای پمپ آب بدانید

کانکتور در واقع نوعی کلید الکترومغناطیسی است که با سیم پیچ مغناطیسی کار می کند و برای کنترل روشن و خاموش کردن پمپ آب استفاده می شود. تماس با کاربران مانند کولر، جرثقیل، تابلو برق، پمپ آب، برق صنعتی و غیره. . . به صورت تک فاز، دو فاز، خازن، بی صدا، 12 ولت، 32 آمپر، حرارتی، چهار پل، دو پل، دوبل، روشنایی، ریموت کنترل، رله و تایمر تولید می شوند.

کاربردهای کنتاکتور پمپ آب الکتنو: کنتاکتورهای پمپ آب معمولاً برای تامین آب ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی و همچنین فیلتر و گردش آب در استخرها و اسپاها و غیره استفاده می شوند.

ساختار کنتاکتور: کنتاکتور ساختار ساده ای دارد و از چند قسمت تشکیل شده است. این دستگاه مجهز به شاتون، کنتاکت متحرک، کنتاکت ثابت، سیم پیچ سایه، کویل کنترل، درخت قوس، آرمیچر، ترمینال سیم پیچ و محفظه بوده و قابلیت تغییر موقعیت کنتاکتور را فراهم می کند.

مزایای استفاده از کنتاکتور برای پمپ آب: کنتاکتور امکان کنترل از راه دور مصرف کننده را از بسیاری از نقاط فراهم می کند. از طرفی عمر طولانی و کارآمدی دارد. از نظر امنیت نیز ایمن بوده و بسیار امن است. این دستگاه کم هزینه بوده و در جلوگیری از خطر قطع ناگهانی برق موثر است.

کنتاکتور پمپ آب

برای پمپ آب اغلب از کنتاکتور سه فاز استفاده می شود. کنتاکتور سه فاز یک دستگاه کلید برق است و برای روشن و خاموش کردن مدارهای پمپ آب استفاده می شود. کنتاکتور قابل استفاده برای پمپ آب عموما دارای ساختار متصل بوده و به راحتی قابل نصب است و به دو دسته کنتاکتور تک فاز و کنتاکتور سه فاز تقسیم می شود. البته برای عبور جریان بیشتر به پمپ بهتر است از نوع سه فاز استفاده شود زیرا کنتاکتور سه فاز تحمل جریان بیشتری نسبت به تک فاز دارد.

در ساختار تماس الکترونیکی، چندین کنتاکت به یکدیگر متصل شده و باعث قطع جریان و اتصال مدار می شود. اجزای اصلی کنتاکتور شامل تیغه، محفظه و سیم پیچ می باشد. کنتاکتورهای پمپ آب به سه نوع تقسیم می شوند: سوئیچ تیغه ای، نوع دستی که به عنوان نقطه ای نیز شناخته می شود و کنتاکتور مغناطیسی که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

نحوه نصب و اتصال کانکتور پمپ آب سه فاز

کنتاکتورهای سه فاز بیشترین کاربرد را در صنعت دارند و می توان مدارهای مختلفی را با استفاده از پایانه های قدرت و فرمان آنها طراحی کرد. ساختار کنتاکتور سه فاز از چندین کنتاکت تشکیل شده است که اکثر آن ها در حالت باز هستند و کنتاکت های باز کنتاکتور با علامت اختصاری NO نشان داده می شود. هنگامی که یک مدار الکتریکی باید باز و بسته شود، کنتاکت های کنتاکتور در سریع ترین زمان ممکن باز و بسته می شوند. برای خرید دستگاه از چین با ما تماس بگیرید.

عملکرد کنتاکتور نیز بسیار ساده است، کنتاکتور از یک سیم پیچ الکتریکی و یک قسمت متحرک تشکیل شده است و به دلیل برقی شدن سیم پیچ، خاصیت مغناطیسی ایجاد می کند. پس از اینکه قسمت متحرک به خودی خود جذب شد، امکان اتصال تیغه های کناری کنتاکتور وجود دارد، در غیر این صورت قسمت متحرک توسط فنر به سمت بالا هدایت می شود. در این میان وجود کنتاکت های کمکی ایزوله که باز یا بسته شدن آنها به تغییر حالت قطعه متحرک بستگی دارد، ضروری و ضروری به نظر می رسد. در این مرحله مطالعه مقاله نحوه نصب کنتاکتور سه فاز در 3 مرحله مفید خواهد بود.

در ادامه به بررسی روش و روش نصب کنتاکتور پمپ آب می پردازیم:

سطح 1

برق را از مدار سه فاز قطع کنید.

با استفاده از یک پیچ گوشتی یا ابزار مناسب دیگر، سه سیم برق داخل شارژر را برش دهید (در برخی از AC سیم ها به رنگ مشکی، قرمز و آبی هستند).

سپس سیم های مشکی، قرمز و آبی را به ترتیب به ترمینال های L1، L2 و L3 در کنتاکتور متصل کنید. به این ترتیب منبع تغذیه را به سیم ورودی کنتاکتور متصل می کنید.

توجه داشته باشید که نام ترمینال های ورودی در کنتاکتور سه فاز قابل شماره گذاری است. در این صورت باید سه سیم برق ورودی را به پیچ های 1، 3 و 5 وصل کنید.

مرحله دوم

سه سیم سه فاز مشکی، قرمز و آبی دیگر را که به اندازه سه سیم قبلی هستند، بردارید و انتهای هر کدام را به پایانه های T1، T2 و T3 یا پیچ های 2، 4 و 6 اینچ وصل کنید. هر سه. به ترتیب کنتاکتور فاز.

پایانه های T1، T2 و T3 یا پایه های 2، 4 و 6 هر کدام خروجی بار جریان کنتاکتور هستند. سپس سر دیگر این سه سیم را به پایانه های بار وصل کنید. به این ترتیب کنتاکتور را به بار وصل می کنید.

فینال Nivo

مدار کنترل را به پایانه های منفی و مثبت کنتاکتور وصل کنید. در این مرحله باید برق را وصل کنید و سعی کنید جریان را به کنتاکتور برگردانید

هنگامی که از عملکرد صحیح کنتاکتور اطمینان حاصل کردید، می توانید کنتاکتور را از طریق مدار کنترل اصلی جدا کنید.

نکات ایمنی برای نصب پیمانکاران که باید بدانید

رعایت نکات احتیاطی هنگام وارد کردن کد بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این موارد می توانید از حوادث بزرگ و خطرات جبران ناپذیر مالی و جانی جلوگیری کنید.

قبل از شروع کار از قطع بودن برق اطمینان حاصل کنید.

مطمئن شوید که تجهیزات شما، مانند فازمتر یا تستر ولتاژ، به خوبی کار می کنند.

برای اطمینان از سالم بودن مدار، می‌توانید از فازر استفاده کنید تا مدار را از نظر خرابی یا ضعف دوباره آزمایش کنید.

برای اتصالات الکتریکی از تجهیزات حفاظتی مانند کلاهک های محافظ استفاده کنید.

از قرار دادن کنتاکتور در نزدیکی منابع گرما یا وسایل داغ خودداری کنید.

قبل از نصب نهایی از صحیح و محکم بودن اتصالات الکتریکی اطمینان حاصل کنید.

دکمه بازگشت به بالا