فرهنگ و هنر

سفرهای هوایی به اوضاع قبل از کرونا بازگشته است

مجله روز/خراسان رضوی بر اساس داده های منتشرشده، در سه ماهه سوم سال تعداد 10.5 میلیون پرواز برنامه ریزی شده است.

به نقل از بلومبرگ، انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) پیش بینی کرد که تعداد مسافران در سال جاری میلادی بی سابقه باشد و هواپیماها از مقادیر بی سابقه سوخت نیز استفاده خواهند کرد.

این روند برای دوستداران محیط زیست، نامیدکننده خواهد بود زیرا منجر به افزایش انتشار کربن خواهد شد. البته نشانه دیگری در تجدید حیات گردشگری است.

این روند برای صنعت نفت، احیای گردشگری و تقویت آن مثبت است.

کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا مجبور شده اند عرضه نفت را محدود نگه دارند و مصرف سوخت جت به مراتب بیشتر از هر فرآورده نفتی اصلی دیگری متحمل ضربه شدیدتر و پایدارتر شد.

با پیش بینی این رقم، سفرهای بین المللی شاهد بزرگترین افزایش خواهند بود و امسال با افزایش چشمگیر در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی 9.7 درصد رشد خواهد کرد.

پروازهای بین المللی از آسیا 23 درصد افزایش می یابد، اما تقریباً در همه جا دستاوردهای قابل توجهی وجود دارد و به رکورد تعداد مسافران برای مراکز کلیدی مسافت طولانی در آسیا و خاورمیانه تبدیل می شود. به عنوان مثال، فرودگاه بین المللی دبی، شلوغ ترین سه ماهه تاریخ خود را از نظر تعداد مسافران در سه ماه اول سال با 23 میلیون بازدیدکننده ثبت کرد. مدیر اجرایی این فرودگاه تعداد 91 میلیون نفر را تا سال 2024 پیش بینی می کند که یک رکورد است.

کارشناسان پیش بینی کردند که تقاضای سوخت جت امسال 650 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

اکنون تقاضای جهانی جت برای اولین بار از سال 2020 به سطح قبل از کووید بازگشته است. بهبود عمدتاً توسط بخش کوتاه مدت انجام شده و جت محرک اصلی رشد کلی تقاضای نفت است.

در سنگاپور، یکی دیگر از نقاط بین آسیا و غرب، تعداد مسافران فرودگاه چانگی در سه ماه اول سال جاری با 16.5 میلیون نفر از سطح سال 2019 فراتر رفته است.

جفری بارون، تحلیلگر اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده می گوید سفرهای هوایی اساساً به سطح قبل از همه گیری بازگشته است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا