استان ها

همت مضاعف برای حل مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه

مجله روز/لرستان دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان با بیان اینکه برای حل مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، نیاز است که همت مضاعفی داشته باشیم، بر ضرورت شناخت و فهم عناصر فرهنگی هر منطقه از استان تاکید کرد.

اعظم روانشاد روز پنج‌شنبه در گردهمایی ائمه جمعه لرستان با اشاره به تغییرات آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: این تغییرات در سال ۱۴۰۲ نهایی و اوایل امسال به صورت رسمی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در سراسر کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در لرستان طی دو سال اخیر از روند مطلوبی برخوردار است، افزود: خوشبختانه این جلسات در مسیر واقعی و حقیقی خود در حال پیشروی بوده و به ماهیت و جایگاه اصلی و رویکرد حل مسئله بودن خود در حال نزدیک شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در راستای مرتفع ساختن مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، نیاز است که همت مضاعفی داشته باشیم.

وی بر ضرورت شناخت و فهم عناصر فرهنگی هر منطقه از استان و زیست‌بوم و مردم‌محور بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها تاکید کرد و با اشاره به اینکه براساس ابلاغ جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵ کمیته ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است، گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته هنر و رسانه به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، کمیته امور دینی، تبلیغی و مناسک به دبیری مدیرکل تبلیغات اسلامی، کمیته تعلیم و تربیت به دبیری مدیرکل آموزش و پرورش، کمیته امور اجتماعی خانواده و رصد به دبیری مدیرکل امور اجتماعی استانداری و کمیته اقتصاد و فرهنگ به دبیری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی لرستان و ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان با تاکید بر اینکه در این جلسات با یک نگاه استانی مسایل مربوط به هر کمیته احصا و شناسایی می‌شوند، افزود: به منظور رفع این مسائل، برنامه‌های پیشنهادی استخراج و به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارسال خواهند شد که در حال حاضر نیز تبدیل شاخصه‌های ارتقای فرهنگ عمومی به گفتمان عمومی و ملی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا