نشاط

پرسپولیس؛ از 27 هفته ناکامی در صدرنشینی تا قهرمانی در روز آخر/ شوک مثبت گل محمدی با جدایی

بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

پرسپولیس؛ از 27 هفته ناکامی در صدرنشینی تا قهرمانی در روز آخر  شوک مثبت گل محمدی با جدایی

پرسپولیس در شرایطی فاتح دوره بیست و سوم لیگ برتر شد که ۲۷ هفته صدرنشین این مسابقات نبود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرسپولیس در بیست و سومین دوره لیگ برتر برای نهمین بار به عنوان قهرمانی دست یافت تا پرافتخارترین تیم این تورنمنت طاقت فرسا نام بگیرد.  

پرسپولیس در حالی جام قهرمانی را بالای سر برد که تا قبل از هفته بیست و هشتم نتوانسته بود به صدر جدول صعود کند. سرخپوشان تنها ۳ هفته پایانی فصل را به عنوان صدرنشین به پایان رساندند و به جام رسیدند. استقلال با وجود آنکه ۱۶ هفته و سپاهان هم ۱۱ هفته در صدر بودند، اما به عناوین دوم و سوم رسیدند.  

سرخ‌های پایتخت در هفته دهم اولین شکست خود را برابر سپاهان تجربه کردند در حالی که هنوز دربی به تعویق افتاده را برابر استقلال برگزار نکرده بودند و از ۸ بازی قبلی ۱۸ امتیاز گرفته بودند. آنها در ۶ بازی بعد از بازی با سپاهان ۱۲ امتیاز گرفتند و در انتهای نیم فصل اول ۳۰ امتیاز گرفتند تا نایب قهرمان دور رفت مسابقات باشند. یحیی گل‌محمدی که به خاطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا دلخور بود پس از تساوی یک بر یک در هفته آخر مقابل مس رفسنجان، استعفای جدی خود را تقدیم مدیریت باشگاه کرد و در نهایت با استعفای وی موافقت شد.

در حالی که در نیم فصل اسامی مطرحی برای هدایت پرسپولیس معرفی شدند رضا درویش مدیرعامل و دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه به این نتیجه رسیدند که با توجه به شرایط مالی پرسپولیس و تمایل بازیکنان اصلی تیم، اوسمار ویرا را که بک فصل و نیم دستیار گل‌محمدی بود و رابطه خوبی با بازیکنان داشت به عنوان سرمربی معرفی کنند. شکست اوسمار در اولین بازی باعث شد تا اعتماد به وی کمتر شود، چون سرخپوشان در ۱۶ بازی ۳۰ امتیاز داشتند و فاصله‌شان با صدر جدول بیشتر شده بود.

سرمربی برزیلی پرسپولیس البته در ادامه راه دست به کار بزرگی زد و در ۱۲ بازی بعدی توانست ۳۲ امتیاز کسب کند تا صدر جدول سرخ شود. تیم اوسمار ۶۲ امتیازی شده بود و تنها ۲ هفته تا پایان فصل باقیمانده بود. سرخ‌ها برنده هر ۲ بازی شدند تا پرسپولیس در ۱۵ بازی نیم فصل دوم صاحب ۱۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست شود و با ۳۸ امتیازی که به دست آورد، نه تنها قهرمان نیم فصل دوم که قهرمان مجموع دور رفت و برگشت لیگ برتر شود و با ۶۸ امتیاز بار دیگر تاجگذاری کند. پرسپولیس فاتح جامی نام گرفت که تنها ۳ هفته از آن را با عنوان صدرنشین تمام کرده بود.

مهمترین اتفاقات فصل پرسپولیس جدایی گل محمدی در نیم فصل، جذب اورنوف و عبدالکریم حسن و همچنین بازگشت آل کثیر در نیم فصل بود که در راه قهرمانی سرخپوشان خیلی به این تیم کمک کرد. 

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا