بین الملل

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی – مجله روز

منابع خبری از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر قدس و محوطه‌های مسجدالاقصی و تداوم یورش‌های شبانه به شهرک‌ها و شهرهای مختلف کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش مجله روز، رسانه‌های محلی گزارش دادند که نیروهای رژیم اشغالگر به شهروندان فلسطینی در محوطه‌های مسجدالاقصی یورش برده و مانع اقامه نماز در این مسجد شدند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، شهروندان فلسطینی به‌رغم محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی نیروهای رژیم اشغالگر و تدابیر شدید امنیتی در تمامی دروازه‌های بخش قدیمی شهر قدس نماز عید قربان را در محوطه مسجدالاقصی اقامه کردند.

اشغالگران همچنین به تعدادی از شهروندان فلسطینی در دروازه «العامود» یورش برده و درنتیجه آن چندین تن زخمی شدند. صهیونیست‌ها همچنین به نمازگزاران در دروازه «السلسلة» یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

در همین راستا، اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد تعداد افرادی که توانستند نماز عید قربان را در مسجدالاقصی اقامه کنند به ۴۰ هزار نفر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، درجریان یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بیت فوریک» در شرق نابلس یک کودک فلسطینی شهید و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم اشغالگر طی یورششان به این شهرک رخ داد و طی آن صهیونیست‌ها به‌طور مستقیم به سمت جوانان فلسطینی شلیک کردند.

در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «سلطان عبدالرحمان خطاطبة» کودک ۱۵ ساله فلسطینی براثر اصابت گلوله اشغالگران در شهرک «بیت فوریک» به شهادت رسید.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا