هدف جشنواره ملی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی کشف استعدادهاست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

هدف جشنواره ملی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی کشف استعدادهاست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرهنگ احسان راستی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی اظهار کرد: این جشنواره از اسفند پارسال با دریافت بیش از شش هزار اثر، کار خود را شروع کرد.

مسؤول فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه جشنواره ملی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی به دنبال کشف استعدادها و ظرفیت‌های مردمی است، افزود: این جشنواره در دو بخش دانش آموزی و عمومی برگزار شد که هر بخش دارای پنج موضوع شامل سایت‌ها و پیام رسان ها، تولیدات صوتی و تصویری، نرم افزارهای کاربردی، پویانمایی و گزارش‌های خبری بود.

وی بیان کرد: فرهنگ جهاد، مقاومت و ایستادگی فقط مختص به صحنه‌های نبرد نظامی نیست بلکه باید در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی سیاسی و راهبردی جامعه ایران نمود داشته باشد.

راستی بیان کرد: این جشنواره به دنبال کشف استعدادها و ظرفیت‌های مردمی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با محوریت فضای مجازی است.

مسؤول فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد هزار و ۹۶۲ اثر دریافتی داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۳ به شش هزار و ۵۱۶ اثر رسیده است که از این تعداد، حدود ۴۰۰ اثر، به عنوان اثر منتخب، به تهران ارسال شد و از این تعداد هم ۳۱ اثر به عنوان آثار منتخب کشوری، در اختتامیه ششمین جشنواره ملی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است از طریق جشنواره ملی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی؛ افراد فعال در حوزه گرافیک، پویانمایی و سکوهای انتشار به صورت یک باشگاه مردمی متمرکز دور هم جمع شوند تا آنها هم با یکدیگر مرتبط شوند و هم دوره‌های توان‌افزایی برایشان تدارک دیده شود، در کنار همه اینها، حمایت‌های لازم از ایده‌های بکر و جالب هم در دستور کار قرار بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا