ویزای کار موقت ترکیه

ترکیه یکی از این کشورهاست که به دلیل نرخ ارز پایین، فرآیند نسبتا ساده اخذ مجوز کار، کیفیت بالای زندگی و همچنین زیرساخت های مناسب، یکی از گزینه های ایده آل برای اکثر خارجی ها به خصوص ایرانی ها می باشد. اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه و اخذ ویزای کار ترکیه را دارید اما نمی دانید چه مراحلی را باید طی کنید تا انتهای این مقاله با موسسه مهاجرتی در تهران همراه باشید.

انواع ویزای کار ترکیه

ویزای کار در ترکیه انواع مختلفی دارد. هر زمینه کاری دارای نوع خاصی از ویزا می باشد که قوانین اخذ این ویزاها و روزهای کاری آنها با یکدیگر متفاوت است. این ویزاها عبارتند از:

ویزای کار 1 ساله

برای دریافت این نوع ویزای کاری، باید با یک کارفرمای ترکیه ای قرارداد ببندید. این ویزا برای اولین بار ورود به بازار کار ترکیه در نظر گرفته شده است.

ویزای کار دائم

این نوع ویزای کار برای افرادی است که 8 سال سابقه کار دارند و با ویزای کار موقت 1 ساله در ترکیه زندگی می کنند. یعنی از دولت ترکیه اجازه اقامت دائم گرفتند.

ویزای خوداشتغالی مخصوص کسانی است که 5 سال در ترکیه کار و زندگی کرده اند و اکنون قصد راه اندازی مغازه، کارگاه و … را دارند. برای حرفه اش

فیروزه کاری ویزا

ویزای کار فیروزه برای دارندگان مجوز کار دائمی با مدارک تحصیلی بالاتر، تجربه کاری عالی و صاحبان مشاغلی که تاثیر مثبتی بر اقتصاد ترکیه گذاشته اند در نظر گرفته شده است. در ابتدا این کارت برای مدت 3 سال صادر می شود و پس از این مدت با اعتبار دائمی صادر می شود.

ویزای کار ویژه

ویزای کار ترکیه ویژه برای افراد متخصص و با تحصیلات عالی، سرمایه گذاران در مشاغل خاص مانند IT، ساکنان قبرس شمالی، افراد ترک تبار، تمامی شهروندان اتحادیه اروپا، پناهجویانی که مجوزهای اولیه ورود دریافت کرده اند و آخرین افرادی که کشور را ترک کرده اند. شهروند ترکیه

ویزای ویژه برای کار موقت

این ویزا برای هنرمندان سینما، تهیه کنندگان فیلم و ورزشکارانی است که بنا به دلایلی نیاز به حضور کاری کوتاه مدت در ترکیه دارند.

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه

همیشه این قانون را به خاطر داشته باشید که با ویزای کار می توانید در ترکیه بمانید اما با اقامت ترکیه نمی توانید در ترکیه کار کنید. بنابراین اگر از راه های دیگری اجازه اقامت ترکیه را دریافت کنید، برای کار در این کشور همچنان نیاز به اخذ ویزای کار دارید. ترکیه اقتصاد پررونقی در صنعت گردشگری و تولید دارد. این کشور بالاترین آمار اشتغالزایی در صنعت گردشگری و تولید را نسبت به سایر کشورها دارد.

برای دریافت ویزای کار ترکیه باید توسط کارفرمای ترکیه دعوت به کار شوید. به عبارت دیگر، کارفرمای ترکیه به دولت ترکیه می گوید که به شما نیاز دارد. بنابراین کارفرما برای شما نیاز به ویزای کار دارد، در این شرایط کارفرما باید شما را در وزارت کار ترکیه تایید کند یا مستقیما از کنسولگری آن کشور برای شما ویزای کار درخواست کند.

مجوز کار در ترکیه

برای دریافت مجوز کار در ترکیه باید مدارک لازم را به یکی از دفاتر ترکیه ببرید و ارائه دهید. از طرف دیگر، کارفرمای شما یا شخصی که برای آن کار خواهید کرد باید قرارداد کار یا کلیه مدارکی که نشان می دهد می خواهید برای این شخص کار کنید و سایر مدارک را به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال کند. اگر این مورد تایید شود، اجازه کار در ترکیه را خواهید داشت.

برای ورود به این کشور باید هزینه ویزا پرداخت کنید. مجوز کار و اجازه اقامت برای انجام این مراحل. برخی از ویزاهای کاری 90 روزه صادر می شود. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که فقط دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند می توانند برای این شغل اقدام کنند.

نکته مهم این است که کار در ترکیه بدون مجوز کار غیرقانونی است و جریمه می شوید. با مجوز کار در این کشور، فرصت های شغلی بیشتری به دست می آورید و می توانید حقوق بیشتری از کارفرما دریافت کنید.

ویزای کار موقت ترکیه

ویزای کار موقت ترکیه فقط از طریق کارفرما یا موسسات واسطه قابل دریافت است. این بدان معناست که یک کارگر خارجی به تنهایی قادر به دریافت ویزای کار موقت نخواهد بود. در دور اول درخواست، امکان اعطای ویزای کاری به متقاضی با اعتبار حداکثر 1 سال وجود دارد. پس از یک دوره 1 ساله فرد می تواند برای تمدید ویزای کار به مراکز مربوطه مراجعه کند. در صورت تایید درخواست ویزای کار، گاهی اوقات امکان تمدید ویزای کاری افراد برای اولین درخواست تا 2 سال و برای درخواست های بعدی تا 3 سال وجود دارد. یعنی با ویزای کار موقت می توانید حداکثر 6 سال در ترکیه کار کنید. شایان ذکر است که مجوز کار تنها در صورتی قابل تمدید است که متقاضی در طول مدت ویزای کاری خود فقط برای همان کارفرما کار کند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار ترکیه

ارائه دفترچه راهنما و کارت اقامت، پاسپورت معتبر و 4 قطعه عکس بیومتریک

کپی تمام صفحات پاسپورت

کد کشور خارجی ها در ترکیه صادر شده توسط اداره امنیت ترکیه را ارائه می دهد

ارسال درخواست کار و دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و همچنین کلیه مدارک تایید کننده صحت آن

ارسال الکترونیکی درخواست

همچنین مدارک شرکتی که درخواست شغلی شما را تایید می کند و یک مهر تایید از وزارت کار و امور اجتماعی دولت ترکیه ارائه دهید.

یک آدرس ایمیل دولتی و رمز عبور معتبر به کارفرما ارائه دهید

ارائه و داشتن حداقل مدرک دیپلم برای متقاضی

در ترکیه، کارفرما باید مدارک زیر را تحت عنوان درخواست ویزای کار ترکیه ارسال کند که شامل:

نامه درخواست ویزای کار همراه با فرم درخواست پرسنل خارجی تکمیل شده

صدور روزنامه ثبت کسب و کار دولتی ترکیه که به طور کامل ساختار سرمایه فعلی و جزئیات سهام سازمان تجاری را منعکس می کند.

ارائه صورت سود و زیان سال گذشته و ترازنامه مورد تایید اداره مالیات یا حسابدار رسمی

تهیه وکالتنامه اسناد رسمی برای فرد مجاز به ثبت درخواست آنلاین تحت عنوان کاربر برای استخدام خارجی توسط سازمان یا موسسه.

دکمه بازگشت به بالا