دومین کنگره شهدای فارس به‌مدت ۸ روز برگزار می‌شود + اعلام جزئیات برنامه‌ها

دومین کنگره شهدای فارس به‌مدت ۸ روز برگزار می‌شود + اعلام جزئیات برنامه‌ها

مجله روز/فارس فرمانده سپاه فجر فارس از برگزاری دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس طی آبان‌ماه سال جاری به مدت ۸ روز در این استان خبر داد.

سردار یدالله بوعلی امروز، ۲۰ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینکه کنگره ملی شهدا هر ۱۰ سال یک‌بار در سطح استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: استان فارس یکی از استان‌هایی است که دومین کنگره بزرگداشت شهدای خود را در سال جاری برگزار خواهد کرد.

وی زمان برگزاری این کنگره را آبان‌ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این کنگره از ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و به مدت ۸ روز با اجرای برنامه‌های متعدد در استان فارس برگزار خواهد شد.

بوعلی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره شورای سیاستگذاری به ریاست آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و ایمانیه،‌ استاندار فارس و با عضویت اعضای شورای تأمین و برخی از اعضای شورای اداری و فرماندهان نیروهای مسلح تشکیل شده است، گفت: ذیل این شورا، ۲۵ کمیته اجرایی وظیفه اجرای برنامه‌های دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس را به عهده دارند.

وی کمیته‌های این شورا را برشمرد و افزود: کمیته جمع‌آوری آثار شهدا، پشتیبانی، نیروی انسانی، تبلیغات و فضاسازی، تالیف تدوین و نشر، علمی و پژوهشی، برنامه و بودجه، یادواره‌ها و امور شهرستان‌ها، گنجینه و یادمان‌های شهدا، تکریم و سرکشی از خانواده‌های شهدا، امنیت و حفاظت، امور بانوان، اقشار و تشکل‌های مردمی، رسانه روابط عمومی و ارتباطات، فرهنگیان و دانش‌آموزی، رسانه و فضای مجازی، برگزاری مراسم و اجلاسیه‌ها، تولیدات هنری، فرهنگی، دانشجویان و اساتید، تشریفات، قرآنی، بازرسی و طلاب کمیته‌های ۲۵ گانه شورای مذکور هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: مبنای فعالیت کنگره شهدای فارس منویات رهبر معظم انقلاب است که در همین راستا ۳۱ کلیدواژه را احصا کردیم و بر اساس آن‌ها برنامه‌های خود را هدفگذاری و مشخص کردیم و این‌ها هم در کتابی با عنوان «راهی برای رفتن» جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر رشد کمی و کیفی محصولات تصویری و مکتوب در حوزه شهدا، تلاش بر معرفی افراد گمنام، تشکیل کنگره‌ها به عنوان یک نیاز ملی و عمومی کشور، تلاش در جهت ترویج روحیه جهاد به عنوان دستاورد اصلی کنگره، نشر پیام شهدا به عنوان هدف اصلی، تبلیغات اثرگذار و منطقی، توجه ویژه و خاص به جوانان و نوجوانان، ضبط خاطرات ایثارگران، بهره‌گیری از ظرفیت کنگره برای ایجاد اتحاد، تلاش برای افزایش کیفیت و پرهیز از شتاب‌زدگی، ایجاد بسترهای مطالبه‌گری در کنگره شهدا، بهره‌گیری از ظرفیت کنگره در جنگ فرهنگی، پرهیز از تفکیک شهدا و…تأکید دارند.

بوعلی همچنین تبیین ماهیت دفاع مقدس، توجه به نقش بانوان، بسترسازی جهت زنده ماندن نام و یاد شهدا، رعایت ظرافت دقت و کیفیت در انجام کار، پرداختن به سبک زندگی شهدا ایثارگران و رزمندگان، تبدیل کنگره به پادزهری موثر در مقابل فعالیت‌های مسموم و… را از دیگر کلیدواژه‌های احصا شده در این راستا برشمرد.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان پرداخت و گفت: جمع‌آوری و به‌روزرسانی اسناد مربوط به شهدا، بهینه‌سازی و کیفی‌سازی اسناد، پالایش تصاویر شهدا و بازسازی با هوش مصنوعی، تهیه ۶۵۰۰ آلبوم شهدا تاکنون، تهیه قاب هوشمند شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، انجام ۳۰۰۰ مصاحبه والدین شهدا در قید حیات، راه‌اندازی درگاه شهدای استان، بارگذاری اسناد شهدا، تهیه QR کد برای همه قاب‌های شهدا، برنامه‌ریزی برای برگزاری ۷ هزار و ۴۳۲ یادواره در استان از جمله اقدامات انجام شده در همین راستا هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۲۶۹ یادواره در نقاط مختلف استان برگزار شده است، گفت: برگزاری اجلاسیه شهدا در دو سطح داریم، یکی شهرستان و دیگری در سطح استان است که تاکنون ۷ اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار شده و به یاری خدا در ۳۱ شهرستان این اجلاسیه را برگزار خواهیم کرد و ۱۷ یادواره شهدای قشر هم در راستای کنگره برگزار خواهد شد.

به گفته بوعلی، تدوین ۷۲ عنوان کتاب فاخر دفاع مقدس در قالب شعر و رمان با محتواهای متفاوت، اجرای برنامه شب‌های پرستاره به مدت ۳ شب از ۴ آنلاین تا ۶ مهرماه ۱۴۰۳ در گلزار شهدا شیراز، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاعی صنعت هوایی توسط هوافضای سپاه از تاریخ ۱۷ آنلاین تا ۲۴ آنلاین ۱۴۰۳، تهیه ۲۵ کتاب صوتی، تولید و ارائه ۱۵ قطعه فاخر توسط ارکست سنفونیک مقاومت به مدت سه شب در تالار حافظ، کتابت قرآن و اشعار حافظ متناسب با آیات قرآن، تهیه ۱۶ فیلم مستند، احصای یک هزار و ۶۰۰ سوژه در دفاع مقدس احصا کردیم که همه قابلیت فیلم و کتاب و تبدیل به یک اثر هنری ماندگار دارند از دیگر اقدامات انجام شده در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس هستند.

وی تهیه ۲۰ فیلم کوتاه با موضوع شهدا و دفاع مقدس، تهیه ۳۱۳ ساعت موشن گرافیک با استفاده از همین موضوعات، اجرای گروه‌های سرود، برپایی ۱۵ هزار ختم قرآن به نیت ۱۵ هزار شهید استان فارس و ۱۵ هزار محفل انس با قرآن را از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده در راستای کنگره مذکور برشمرد و گفت: هدف‌گذاری تربیت ۱۵ هزار حافظ قرآن را در دستور کار قرار داده‌ایم که این کار را با توسعه دارالقرآن‌های بسیج دنبال خواهیم کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: تا سال ۱۴۰۱، ۱۴ دارالقرآن بسیج در استان فارس فعالیت داشت که این تعداد تا پایان سال جاری، به ۱۱۵ دارالقرآن خواهد رسید.

بوعلی بیان کرد: همچنین تهیه یک سریال فاخر برای شهدای حرم شاهچراغ(ع)، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی ورزشی و هنری، تولید برنامه فاخر راوی شو با هدف کشف استعدادهای هنری استان و به‌روز رسانی تصاویر شهدا و سردیس‌ها و نمادهای دفاع مقدس در سطح استان فارس از دیگر اقدامات در دستور کار در راستای برگزاری کنگره شهدای فارس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا