حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان و ۸۰ سمن فعال در حوزه محیط‌زیست در نمایشگاه

حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان و ۸۰ سمن فعال در حوزه محیط‌زیست در نمایشگاه

رییس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست گفت: اهداف عالیه هر نمایشگاهی جز با مشارکت و همت جمعی رسانه‌های گروهی مسیر نخواهد شد.

به گزارش مجله روز مریم جمشیدی – سرپرست روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست – و رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست با حضور معاون اول رییس جمهوری خبر داد.

جمشیدی در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در حوزه محیط زیست چه تاثیری بر افزایش آگاهی عمومی و جهت دهی به افکار عمومی در حوزه محیط زیست دارد؟ اظهارکرد: نمایشگاه ها از دیرباز راهکارهای موثر برای دستیابی به چند هدف بوده اند که برخی از آنها جنبه اقتصادی دارد مثل عرضه و معرفی کالا و دستاوردهای جدید. همچنین برخی دیگر از اهدافی که با برگزاری نمایشگاه ها به آن دست می یابیم جنبه فرهنگی دارد. افزایش آگاهی و ترویج مسئولیت اجتماعی از این نوع است بنابراین نمایشگاه بین المللی محیط زیست نیز با توجه به آنچه که ارائه می‌دهد، نقش موثری در افزایش آگاهی عمومی همچنین جهت دهی به افکار عمومی در زمینه محیط زیست خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست علاوه بر ۲۵ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه پسماند و کاهش مصرف انرژی، ۸۰ سمن فعال نیز در زمینه محیط زیست نیز شرکت کرده‌اند. علاوه بر فضای تعاملی که بین بازدیدکنندگان و صاحبان غرفه ها در مدتی که نمایشگاه دایر خواهد بود؛ شکل می گیرد، رویدادهای جانبی نیز در این دوره از نمایشگاه بین المللی محیط زیست در نظر گرفته شده است، از جمله نشست های علمی و کارگاه‌های آموزشی که با حضور استادان دانشگاه و کارشناسان محیط زیستی برگزار می شود. تلاش شده است که در این نشست های علمی و کارگاه‌ها، مباحث روز در زمینه محیط زیست و جدیدترین پژوهش ها و دستاوردهای علمی ارائه شود.

وی تاکید کرد: در پاویون بین‌الملل بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، بخش های متعددی حضور دارند و از بین آن‌ها می توان به بخش علوم طبیعی دفتر یونسکو در تهران، کنوانسیون بین‌المللی تنوع زیستی- مرجع ملی دانش سنتی (CBD)، کنوانسیون بین‌المللی حفاظت از گونه‌های مهاجر وحشی (CMS)، کنوانسیون بین‌المللی گونه‌های جانوران و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض و نابودی (CITES) و کمیته محیط زیست و سلامت شهری مجمع شهرداران آسیایی (EUHC-AMF) اشاره کرد.

رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تصریح کرد: مساله محیط زیست در سراسر دنیا در حال تبدیل شدن به یکی از مسائل مهم اجتماعی است. علتش هم اهمیتی است که محیط زیست بر کیفیت زندگی انسان دارد لذا توجه مردم کشورهای مختلف معطوف به مشکلات محیط زیستی شده است البته شدت و میزان آن از جامعه ای به جامعه دیگر فرق دارد که آن هم به میزان آگاهی مردم بر می‌گردد. در ایران نیز در سال‌های نه چندان دور، محیط زیست یک مقوله لوکس محسوب می‌شد اما در حال حاضر جامعه ما از آن مرحله گذار کرده است و بخش زیادی از مردم کشورمان آگاه به مسایل محیط زیستی هستند و هر یک به نوعی با چالش‌های ناشی از آن مواجهند. البته این به آن معنا نیست که محیط زیست تبدیل به دغدغه اصلی مردم شده است. برای همین نیاز است تا کار بیشتری در خصوص آگاهی بخشی انجام شود. برای تحقق این امر نیز رسانه ها نقش بسیار مهمی می توانند داشته باشند.

جمشیدی با اشاره به اینکه اهداف عالیه نمایشگاه جز با مشارکت و همت جمعی رسانه های گروهی مسیر نخواهد شد، ادامه داد: امر اطلاع رسانی درباره نمایشگاه و آنچه که قرار است در بیست و دومین دوره آن ارائه شود، نیازمند بازویی قوی به نام رسانه است که هم شامل رسانه های مکتوب و غیرمکتوب است و هم شبکه های اجتماعی. ما نیز به عنوان متولی برپایی نمایشگاه بین المللی محیط‌زیست زیرساختهای مورد نیاز رسانه ها را فراهم کرده‌ایم و هر آنچه که نیاز آنها باشد، ارائه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت‌محیط زیست، مرسرپرست روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: به‌طور کلی یکی از برنامه‌های دائمی سازمان حفاظت محیط زیست افزایش آگاهی‌های محیط زیست جامعه است. خوشبختانه جامعه ما، جامعه‌ای آگاه در زمینه بحران‌های محیط‌زیستی است و این را می‌توان از تعامل سازمان با جامعه در دریافت گزارش‌های محیط زیستی فهمید. اما در هر حال، دنیای امروز دنیای تغییرات لحظه به لحظه است و این تغییرات، نیازمند تعامل فعال‌تری بین دولت و جامعه در جهت بهبود شرایط محیط زیستی است.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا