
کارگروه ساماندهی مد و لباس در راستای بررسی مشکلات و رفع موانع تولیدکنندگان منسوجات و پوشاک کشور با کمیته حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی همکاری می کند.
به گزارش مجله روز جلسه کمیته نحوه اجرای قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و کمیته حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی در محل «کمیسیون ویژه جهش تولید» مجلس شورای اسلامی با موضوع «بررسی مشکلات و رفع موانع تولیدکنندگان منسوجات و پوشاک کشور» برگزار شد.
در این جلسه چهار ساعته که با حضور روسای اتحادیه ها اصناف فعالین اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی و همچنین نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط برگزار شد مدعوین به بیان شبکه مسائلی که مانع از سرمایه گذاری در بخش تولید و در نهایت رشد آن می شود پرداختند.
سیدمرتضی محمودی – نماینده مجلس و رییس کمیته حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی در سخنانی ماموریت این کمیته و پرداخت به محورهای سه گانه قاچاق پوشاک و بررسی علل و ریشه ها بررسی مشکلات و مسائل مانع رشد تولید و احصاء راهکارهای افزایش صادرات پوشاک را تشریح کرد.
وی با حائز اهمیت دانستن توجه به هویت و پیوست فرهنگی در مسیر رشد تولید کالای ایرانی از لزوم توجه به ریشه های فرهنگی و ظرفیت پوشاک در بازنمایی هویت ایرانی ـ اسلامی در بازار داخل و فضای بین الملل سخن گفت.
محمودی با اشاره به ظرفیت قانونی کارگروه مد و لباس کشور ابراز امیدواری کرد با استفاده از این پتانسیل مسیر بهره مندی از ظرفیت بالای فرهنگی در کالای ایرانی سرعت یابد.
زهرا گلپایگانی – رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در ادامه جلسه از وظیفه حمایت پشتیبانی و نظارت دولتی در فضای زیست بوم هنر ـ صنعت مد و لباس گفت و بر ضرورت شفافیت در حوزه اجرا تاکید کرد.
وی با برشمردن اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به عنوان نهادی فرادستگاهی که دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است به ماموریت حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی ترویج الگوهای بومی و ملی و بازنمایی طرح ها و الگوهای متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی از طریق پوشاک اشاره کرد.
گلپایگانی با اشاره به ضرورت لحاظ نظر متخصصین حوزه فرهنگ و اقتصاد به اهمیت بهره مندی از راه حل های ارائه شده توسط خبرگان این حوزه در سیاستگذاری ها تاکید و خاطرنشان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در یک سال اخیر این مورد را در راس فعالیت های خود قرار داده است.
وی استفاده از فناوری های نوین و به ویژه هوش مصنوعی را از ابزارهای کارآمد برای حفظ همزمان چارچوب های فرهنگی و حقوق تولیدکنندگان در عرضه مناسب آثار عنوان کرد.
وی ظرفیت فوق العاده فرهنگ ایران را وجه مزیت رقابتی پوشاک در داخل کشور و فضای بین الملل دانست و افزود: استفاده از نمادها و مفاهیم فرهنگی اجتماعی ایران برگ برنده ای برای تصاحب بازار داخل و رقابت در بازار جهانی است.
بنابر اعلام روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس در ادامه این نشست محسن گرجی – دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر نیز ضمن تاکید بر پتانسیل فرهنگی ایران بر تقویت جایگاه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تاکید و محوریت موضوع «کشف ایران» در این جشنواره را وجهی متمایز و فرصتی مناسب برای بهره از این ظرفیت به منظور بازنمایی طرح های خلاق نوآور و جریان ساز در حوزه پوشاک عنوان کرد.
انتهای پیام