افزایش ارزش سهام خودروسازان و زنجیره تامین آن‌ها به دنبال کاهش نرخ ارز

افزایش ارزش سهام خودروسازان و زنجیره تامین آن‌ها به دنبال کاهش نرخ ارز

به گفته دبیر انجمن صنایع و تولیدکنندگان همگن قطعات موتور ، تخمین زده می شود که بیش از 3 میلیارد دارنده نقدینگی در دست مردم باشد که بسته به شرایط اقتصادی و سیاسی و انگیزه ها ، رسیدن به بازارهایی مانند ارزها ، ارزها ، اتومبیل ها مسکن و بورس تحصیلی قرعه کشی می شود. بنابراین ، اگر نرخ ارز کاهش یابد ، این بازارها آرام می شوند و ارزش سهام در صنعت ما (تولید خودرو و قطعات) افزایش می یابد.

به گزارش مجله روز ، آرش محبی نژاد با بیان اینکه این رویکرد در سطح جامعه مناسب نیست و این میزان نقدینگی باید به بخشهای تولیدی جامعه هدایت شود ، اظهار داشت: اگر ثبات سیاسی و اقتصادی حاکم باشد و بازار ، ارزش سهام شرکتها خریداران بیشتر کالاهای خارجی هستند ، اما هرچه محصول نهایی خود را در داخل بفروشند ، ارزش بیشتری نیز خواهد داشت.

طبق گفته اتحادیه صنایع و تولیدکنندگان قطعات موتور همگن ، دبیر این انجمن معتقد است که خودروسازان و زنجیره تأمین آنها مهمترین قسمت این شرکتها است. زیرا بیشتر مواد اولیه مورد نیاز آنها حتی در بازار داخلی با دلار خریداری می شود اما محصول نهایی به ریال فروخته می شود. در این حالت ، هزینه محصول شما کاهش می یابد و ارزش تجارت شما افزایش می یابد.

محبی نژاد سرنوشت اجتناب ناپذیر شرکت های خودروساز و 64 صنعت وابسته را برای افزایش ارزش سهام برآورد کرد و گفت که تحلیل بنیادی و فنی کارشناسان (تکنسین ها) نیز این موضوع را تأیید می کند: همچنین تأثیر ثبات بازار بر صنایع تولیدی از جمله صنعت خودرو بسیار بیشتر است و ممکن است سرمایه گذاری در این سهام سودآورتر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا