برای نخستین‌بار پس از چند دهه؛ اعتصاب سراسری در کرانه باختری و اراضی 48

از امروز (دوشنبه ، 17 مه) ، هشتمین روز از حمله صهیونیست ها علیه نوار غزه همچنان بر انفعال جامعه جهانی ، همه محل های کار عمومی ، مراکز دانشجویی و مشاغل سایه افکند ، در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 1948 تا خواستار همبستگی با مردم اورشلیم و غزه برای اولین بار در دهه های گذشته ، آنها اعتصاب عمومی را در روز سه شنبه (فردا) و نافرمانی مدنی فراخوان دادند.

برای نخستین‌بار پس از چند دهه؛ اعتصاب سراسری در کرانه باختری و اراضی 48

به گزارش وب سایت خبری عربی 21 ، اتحادیه های دانشجویی دانشگاه های فلسطین در کرانه باختری فردا روز اعتصاب عمومی را اعلام کردند و از همه بخش ها ، مشاغل دولتی و خصوصی و شرکت ها خواستند حمایت خود را از مردم اعلام کنند. معترضین بیت المقدس و نوار غزه روز سه شنبه در اعتصاب عمومی شرکت خواهد کرد.

الشبابah الفتحیه (سازمان دانشجویی جنبش فتح) در کرانه باختری غربی اعلام کرد که تمام دانشگاه های فلسطین سه شنبه آینده تعطیل می شوند تا دانشجویان بتوانند در فعالیت های ملی شرکت کنند و در نقاط تماس و درگیری با اشغالگران مقابله کنند.

از روز شنبه 15 مه ، همه مغازه ها و مغازه های شهر رام الله برای ابراز همبستگی با خانواده های شهدای فلسطینی و اعتراض به تجاوزات شبه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین در سراسر کشور بسته شده است.

کاربران فلسطینی توییتر نیز مجدداً این تماس را با هشتگ “همبستگی_با_غزه” و (همبستگی_با_غزه) به معنای همبستگی با غزه منتشر کردند و خواستار مشارکت حداکثری ساکنان کرانه باختری و سرزمین های اشغالی در سال 1948 در این نافرمانی مدنی شدند.

کاربری به نام سارا نوشت: “طولانی ترین اعتصاب تاریخ در فلسطین در زمان اشغال انگلیس انجام شد.” تاریخ تکرار می شود ، به طوری که مردم فلسطین ، مردم مغرور داخل [اراضی اشغالی 1948] “و برای این اعتصاب انتقام در بیت المقدس و غزه به کرانه باختری عجله کنید.”

کاربر دیگری نوشت: رژیم استخدام تاکنون در این دور از جنگ ، بیش از یک میلیارد شیک [تقریبا معادل سیصد و اندی میلیون دلار] شکسته شده. اعتصاب عمومی در کرانه باختری و داخلی [اراضی ۴۸] اقتصاد آن را از بین می برد. در فلسطین موارد بیشتری وجود دارد که ما نمی توانیم معادله را تغییر دهیم.

خواستار اعتصاب عمومی و نافرمانی مدنی در سرزمینهای اشغالی در سال 1948 شوید

در همین حال ، کمیته عالی نظارت بر الجماهر العربیه فی العرازی المتولا 48 برای محکوم کردن ادامه آن توسط تجاوزات صهیونیست ها علیه نوار غزه ، از سه شنبه آینده در تمام شهرهای اشغالی فلسطین در داخل خط سبز دست به اعتصاب ملی زد. و اورشلیم و از تشدید حملات به اعراب ساکن در 48 سرزمین خبر داد.

بر اساس این گزارش ، پس از جلسه این کمیته با نماینده لیست مشترک و فعالان سیاسی برای بررسی تشدید اقدامات پلیس و تجاوزات شهری در شهر یافا ، تصمیم بر این شد که اعتصاب عمومی از روز سه شنبه همراه با اعتراض آغاز شود. اقدامات: برنامه ای برای مقامات محلی و کمیته های مردمی.

در اقدامی بی سابقه ، کمیته نامه ای به سازمانهای مختلف بین المللی و بین المللی نوشت و خواستار اقدام فوری برای حمایت از اعراب در برابر تشدید سرکوب و تجاوزات اسرائیل ، به ویژه در روزهای اخیر در قدس و نوار غزه و حملات مهاجران صهیونیست شد. در مورد شهروندان عرب ، به ویژه در شهرهای تاریخی فلسطین مانند عکا ، حیفا ، یافا ، ال لاد و رام الله.

برای هشتمین روز متوالی ، نیروهای صهیونیستی به تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه با هدف تأسیسات غیرنظامی ادامه می دهند. اقدامات تهاجمی که به گفته وزارت بهداشت غزه ، روز یکشنبه (دیروز) تعداد قربانیان حملات صهیونیست ها را در مناطق مختلف نوار غزه ثبت کرده است به 181 شهید از جمله 52 کودک ، 31 زن و 1225 زخمی رسیده است.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا