سفیر یمن: آمریکا و سعودی عامل جنایات جنگی در یمن هستند؛ سابقه 300 ساله در ساخت سلاح داریم

وی افزود: آنچه امروز در یمن اتفاق می افتد ناشی از بلندپروازی های آل سعود و رهبران آمریکایی است ، اما مردم یمن با همه سختی هایی که متحمل شده اند در جبهه های یمن به آنها پاسخ خواهند داد.

سفیر یمن: آمریکا و سعودی عامل جنایات جنگی در یمن هستند؛ سابقه 300 ساله در ساخت سلاح داریم

وی با تاکید بر اینکه بیشتر استان مارب توسط جنگجویان یمنی تصرف شده است ، گفت: ما به زودی مهاجمان را از استان مارب حذف خواهیم کرد.

سفیر یمن در تهران در پاسخ به این س howال که چگونه سلاح جنگنده های یمنی تامین می شود ، گفت: یمن سابقه 300 ساله در ساخت سلاح دارد و متأسفانه آمریکایی ها طوری گسترش یافته اند که گویی مردم یمن فاقد ظرفیت بوده اند. اگرچه موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده در یمن توسط متخصصان یمنی تولید می شوند و اگر کمبود سلاح داشته باشیم ، متحدان ما آنها را تامین خواهند کرد ، اما مهم نیست که ما از کدام کشور سلاح تولید می کنیم. کمک می گیریم.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

آقای الدیلمی ، به برنامه بدون مرز خوش آمدید. اگر اجازه می دهید ، قبل از اینکه سوالات را بپرسم ، ابتدا از شما می خواهم آخرین وضعیت در حومه یمن را توضیح دهید و سپس برنامه را ادامه می دهم.

به نام خدا ، مهربان ترین ، مهربان ترین … من همچنین به شما و تماشاگران عزیز سلام می کنم ،

با توجه به تحولات اردوگاه یمن ، به ویژه وضعیت جبهه مارب ، باید بگویم که جبهه های نبرد رزمندگان یمنی با متجاوزان به بیش از 50 جبهه رسیده است.

استان مأرب دارای 14 شهرستان است که تا کنون 9 شهرستان به طور کامل آزاد شده اند و تنها 5 شهرستان در این استان تحت اشغال متجاوزان قرار دارد و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

از نظر سیاسی ، مذاکرات صلح در این مرحله با حکمت عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلابی یمن و همچنین تلاش برای مبارزه با گروه های تروریستی ، خروج نیروهای خارجی از یمن و مشارکت سیاسی در حال انجام است.

سوال: چه پیش بینی ای در مورد آینده مارب دارید؟

ما برای آزادی کامل مارب و خروج نیروهای متجاوز و گروه های تروریستی تلاش می کنیم. این وظیفه دولت قانونی یمن است که امنیت مارب را تأمین کند و برای تشکیل دولت ملی در یمن ، باید نیروهای خارجی و خارجی را از کشورمان و از مارب بیرون کنیم.

ما جنگ نمی خواهیم و فقط از آن دفاع می کنیم ، بنابراین اگر جنگ متوقف شود و بحران از طریق گفتگوی سیاسی حل شود ، مطمئناً از آن استقبال می کنیم.

س :ال: ایالات متحده اخیراً انصارالله را از فهرست گروه های تروریستی خارج کرد. به نظر شما این تصمیم چگونه گرفته شد؟

باید به خاطر داشته باشم که وضعیت میدانی در یمن به گونه ای پیش رفت که بایدن مجبور شد نام انصارالله را از لیست گروه های تروریستی حذف کند.

تروریست خواندن انصارالله یا حذف وی از لیست گروه های تروریستی رفتار ما را در برخورد با متجاوزان تغییر نمی دهد. از آنجا که ایالات متحده جنایتکار است و تصمیمات آن مشروعیت قانونی ندارد ، زیرا جنایتکاران و جنایتکاران حق اظهار نظر در مورد گروه های مقاومت و افرادی که از عزت و کرامت خود دفاع می کنند ندارند. و من فکر می کنم دولت بایدن این تصمیم را گرفت زیرا می تواند راه را برای گفتگو با ما هموار کند.

س :ال: آیا این تصمیم ایالات متحده تاثیری در زمینه من داشت؟

دولت آمریکا پشت تهاجم و حمله به یمن است. ایالات متحده با کمک های لجستیکی و لجستیکی به متجاوزان سعودی و اماراتی و همچنین تحریم مردم یمن ، به طور مستقیم و نظامی نقش اساسی در حمله به یمن ایفا کرده است.

بنابراین ، حضور آمریکا در صحنه سیاسی و نظامی یمن کاملاً واضح است و این یک مسئله برگزیت نیست. در ابتدای حمله به یمن ، ما سعی کردیم نقش آمریکا را در جنگ یمن به همه نشان دهیم ، اما اکنون خود آمریکایی ها بدون هیچ شرم و حیا از مشارکت خود در جنگ علیه مردم صحبت می کنند. آنها آشکارا کل این موضوع را تأیید می کنند و دیگر آن را پنهان نمی کنند.

س :ال: آمریکایی ها مدعی شده اند که ما انصارالله را از لیست گروه های تروریستی حذف کرده ایم تا بتوانیم با آنها مذاکره کنیم ، اما از آن زمان مذاکراتی صورت گرفته است.

همانطور که گفته شد ، این تصمیم آمریکا فقط چهره نیروهای مقاومت و انصارالله را خدشه دار کرد. طبیعتاً یکی از دلایل این بود که آنها می توانند با انصارالله وارد مذاکره شوند. از آنجا که ایالات متحده نقش اساسی در حمله به یمن ایفا می کند ، تماس با ایالات متحده به طور مستقیم و غیر مستقیم برای توقف جنگ در یمن ضروری است. این ایالات متحده است که رهبری ائتلاف تجاوزگری را بر عهده دارد. بنابراین ، هرگونه مذاکره برای توقف جنگ در یمن باید با حضور ایالات متحده انجام شود ، زیرا ایالات متحده رهبر متجاوزان است.

سوال: آیا با مقامات سعودی گفت وگویی داشته اید؟

علاوه بر آمریکا ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز باید در مذاکرات حضور داشته باشند ، زیرا این کشورها ابزار آمریکا برای حمله به یمن هستند. در این رابطه ، مذاکرات با طرف سعودی قطع نشده است ، هرچند فراز و نشیب های زیادی وجود دارد: برای جبران خسارت و آزادی زندانیان یمنی در سال های تجاوز.

س :ال: برخی معتقدند بخشی از مشکل یمن مربوط به اختلافات بین ایران و عربستان است. اکنون که آنها در حال مذاکره هستند ، آیا این مسئله بر بحران یمن تأثیر می گذارد؟

مذاکرات عربستان و ایران درباره اختلافات بین دو کشور است. ایران از طریق وزارت امور خارجه و سایر نهادهای رسمی اعلام کرده است که هیچ گونه مذاکره در مورد یمن را نمی پذیرد ، بنابراین ایران مذاکراتی را با عربستان یا هر کشور دیگری به نمایندگی از مردم از یمن ، سوریه ، لبنان یا هر کشور دیگر آغاز نکرده است. به به

با این وجود ، ما از گفتگو و توافق ایران و عربستان سعودی استقبال می کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم ، اما معتقدیم که این موضوع می تواند منجر به رشد و رفاه بیشتر در منطقه شود. به طور کلی ، من مجدداً تأکید می کنم که ما از هر گونه توافق بین ایران و عربستان سعودی استقبال می کنیم و به دنبال حفظ استقلال و عزت ملت خود هستیم.

س :ال: با توجه به سال های جنگ که قدرت اقتصادی مردم یمن را تضعیف کرده است ، آنها پول خرید سلاح را از کجا دریافت می کنند؟

در واقع ، باید اشاره کنم که ظاهر مردم یمن فقیر و بدبخت به نظر می رسد اشتباه است ، اما اینکه یمن کشوری ثروتمند است که دخالت ها و تجاوزات آن را تضعیف کرده است. یمن دارای منابع نفتی خوب ، معادن و بنادر ماهیگیری است. از نظر نیروی انسانی ، این کشور مهندسان ، پزشکان ، علما و متفکران زیادی دارد که می توانند کشور را اداره کنند.

در مورد قدرت نظامی یمن ، باید بگویم که مردم یمن سیصد سال سابقه ساخت سلاح دارند. علاوه بر این ، یمن گاهی روابط نظامی با چین ، روسیه ، ایالات متحده و سایر کشورها داشته است و از آنها استفاده کرده است ، بنابراین هیچ کشوری نیازی به مسلح کردن یمن ندارد.

بله ، مردم یمن از دانش متخصصان کشورهای دیگر در ساخت برخی سلاح های جدید از جمله پدافند هوایی ، قدرت موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرده اند که شرم آور نیست. ما سلاح های مورد نیاز خود را به بهترین نحو تامین می کنیم و این مشکلی نیست.

سوال: ورود هواپیماهای بدون سرنشین به جنگ یمن معادلات میدان نبرد را به نفع مردم یمن تغییر داد. به نظر شما این وضعیت چگونه ادامه خواهد یافت؟

این یک س importantال مهم است: در واقع ورود هواپیماهای بدون سرنشین به میدان جنگ اوضاع را به نفع رزمندگان یمنی تغییر داد. در آغاز جنگ ، صحنه درگیری برای متجاوزان مطلوب بود ، که بخش هایی از یمن را بمباران کردند و در امان ماندند ، اما با تقویت ارتش یمن ، به ویژه در زمینه موشک ها و پهپادها ، معادلات جنگ تغییر کرد تا رزمندگان یمنی بتوانند عمیقاً حفاری کرده و عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در پاسخ به تجاوز آنها هدف قرار دهند.

از نظر ما ، به دلیل همین قدرت و پیشرفت نظامی بود که یمن به موقعیت سیاسی فعلی خود دست یافت. در آینده ، موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین نقش مهمی در مبارزه با تجاوز ایفا می کنند و ما این توانایی ها را به صورت روزانه تقویت می کنیم.

س :ال: آیا اوضاع سیاسی منطقه بر یکدیگر تأثیر می گذارد: آیا با توجه به تحولات افغانستان و ظهور طالبان در یمن ، آیا این امر بر تکامل یمن تأثیری خواهد داشت؟

ما معتقدیم که یمن بخشی جدایی ناپذیر از محور مقاومت است. این محور ، از فلسطین گرفته تا سوریه ، عراق و جمهوری اسلامی ، افغانستان ، در هر کجا که باشد ، یک هدف واحد دارد و مقاومت در برابر تجاوز آمریکا است و طبیعی است که با توجه به تنگنای روابط بین اعضای محور مقاومت ، هرگونه تغییر در این کشورها سطوح سیاسی ، نظامی و امنیتی سایر کشورها را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

س :ال: آخرین س onال درباره وضعیت یمن در زمینه سیاسی و میدانی. آینده یمن را چگونه پیش بینی می کنید؟

در سایه تحولات میدانی که در یمن در حال وقوع است ، متجاوزان در وضعیت ناتوانی قرار دارند زیرا نتوانسته اند به اهداف خود برسند. ما معتقدیم که صبر ، استقامت و فداکاری مردم یمن باعث خروج ایالات متحده و متحدانش از یمن می شود. ما تا رسیدن به پیروزی به مقاومت و مقاومت در برابر متجاوزان ادامه خواهیم داد. ما معتقدیم که پیروزی قریب الوقوع است و مردم یمن ، انشاء الله ، به زودی از مزایای استقامت و فداکاری خود بهره مند خواهند شد.

س :ال: نماینده سازمان ملل اعلام کرد که یمن در آستانه قحطی و فاجعه انسانی قرار دارد. چه انتظاری از مجامع بین المللی دارید؟

در جنگ یمن ده ها هزار نفر کشته و صدها هزار نفر زخمی شدند. صدها هزار ساختمان مسکونی ، مسجد ، مدرسه و بسیاری از جاده ها و زیرساخت ها نیز تخریب شد ، بنابراین اول از همه ، متجاوزان باید مسئولیت این خسارات را بر عهده بگیرند. این همه است و ما از روند بازسازی یمن استقبال می کنیم تا یمن بتواند به موقعیت اصلی و اصلی خود در منطقه و قاره بازگردد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا