سهم بیش از ۴۰ درصدی زنان در کارفرمایی واحدهای صنفی پوشاک

سهم بیش از ۴۰ درصدی زنان در کارفرمایی واحدهای صنفی پوشاک

دبیر کل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مواد قاچاق 16 درصد از نیازهای کشور را تأمین می کند ، گفت: نسبت زنان در جذب اتحادیه بیش از 40 درصد و ظرفیت صادرات 74 میلیارد دلار است. لباس به کشورهای اسلامی ”

به گزارش مجله روز ، محمدباقر مجتبایی به نقل از اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به اینکه از حدود 3000 عنوان کد ISIC که نشان دهنده فعالیت های صنفی است ، گروه پوشاک از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در این گروه ، فعالان صنفی هم در تولید و هم در زمینه توزیع فعال هستند و 95 درصد تولید پوشاک در کشور توسط صنایع تولیدی تأمین می شود.

وی افزود: در بحث توزیع ، نسبت اصناف 100 درصد است و توزیع در مغازه های صنفی شهرستان اعم از فروشگاه های زنجیره ای ، مغازه ها و فروشگاه های مجازی انجام می شود. البته در این گزارش به فروشگاه های دارای مجوز اشاره می کنیم. در بخش پوشاک ایران 230 هزار و 315 واحد تولید و توزیع مجاز وجود دارد که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی است. میانگین تعداد کارکنان در واحدهای تولیدی پوشاک 10 نفر و میانگین تعداد کارکنان در زمینه پخش پوشاک 3 نفر است. برای مقایسه این آمار ، خوب است بدانید که ما حدود 1000 نوع کد ISIC تولید شده توسط اصناف در کشور ، که در آن میانگین تعداد کارکنان حدود 5 نفر و میانگین تعداد کارکنان در مجموع 3 میلیون واحد صنفی (تولید ، توزیع ، خدمات ، خدمات فنی) 2.1 نفر در کشور است.

مجتبایی ادامه داد: از 57 هزار و 404 واحد اتحادیه تولید پوشاک کشور ، 23 هزار و 702 نفر کارآفرین و کارآفرین زن هستند یعنی حدود 41 درصد از کل واحدها و در زمینه توزیع پوشاک (به جز شرکت های مجازی) 172 هزار و 911 واحد توزیع داریم در کشور ، از این تعداد 77450 مجوز دارند ، یعنی تقریباً 45 to متعلق به زنان است. اگر به تعداد زنان کارآفرین در زمینه پوشاک ، تعداد زنان شاغل در زمینه تولید یا توزیع پوشاک اضافه کنیم ، به وضوح سهم زنان در این زمینه را پیدا خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد آمار واحدهای تولید و توزیع پوشاک در تهران گفت: از تعداد کل واحدهای تولیدی پوشاک کشور ، 12 هزار و 666 واحد و از کل آمار واحدهای پخش پوشاک ، 22 هزار و 340 واحد در تهران فعال است. استان

ایرانی ها چقدر لباس می خرند؟

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به نظرسنجی های انجام شده در مورد اطلاعات مربوط به مرکز آمار ایران ، گفت: اولویت مردم برای خرید لباس اولویت پنجم است و حدود پنج درصد هزینه های خانوار مربوط به پوشاک و کفش. ” همانطور که می دانید ، کل جامعه ایران به ده دهک تقسیم شده است و خانواده های دهک اول که از نظر اقتصادی ضعیف ترین گروه هستند ، 2/2 درصد از درآمد خود را صرف خرید لباس و کفش می کنند. این میزان در خانوارهای دهک پنجم 5.2 درصد است و به طور کلی جامعه ایران به طور متوسط ​​3.5 درصد از درآمد خود را صرف پوشاک و کفش می کند.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از قاچاق ، گفت: با مطالعه آمارهای بین المللی و صادرات پوشاک از سایر کشورها به ایران ، می بینیم که تقریباً 6/16 درصد از بازار ایران به پوشاک عرضه شده از طریق واردات نیاز دارد که به دلیل ممنوعیت واردات پوشاک به در سالهای اخیر ، این میزان پوشاک وارد شده به ایران قاچاق شده است. با ترکیب آمار اعلام شده توسط گمرک از سایر کشورها و اندازه بازار مصرف ایران ، می توان نتیجه گرفت که تقریباً 83.4 درصد از نیازهای بازار داخلی تولیدکنندگان ایرانی و بقیه با قاچاق ملاقات کردند.

این مقام اتحادیه با بیان اینکه اندازه بازار ایران در زمان دلار 12 میلیارد دلار برآورد شده ، 12 میلیارد دلار است ، تصریح کرد: با افزایش دلار ، انتظار می رود اندازه بازار کاهش یافته و وضعیت قاچاق احتمالاً تغییر کرده است با وجود این ، قاچاق هنوز وجود دارد و یک عامل مخرب در برابر تولید ملی است. به طور خاص ، تولیدکنندگان اصلی پوشاک داخلی کارگاه های کوچک و متوسط ​​هستند و این گروه بیشتر از صنایع بزرگ از قاچاق متضرر خواهند شد و اگرچه تلاش های ارزشمند و م theثر ستاد را در برابر تلاش برای کاهش این پدیده فاجعه بار ارزیابی می کند. ، اصناف ایران به تلاشهای بزرگ ستاد در برابر قاچاق ادامه خواهند داد و از سوی دیگر سیاستهای حمایتی را برای تقویت واحدهای طراحی و تولید در نظر خواهند گرفت. به ویژه در زمینه تامین مواد اولیه ، از نخ و پارچه و نیازهای جانبی تا سرمایه در گردش ، دولت و بانک مرکزی باید حمایت جدی و م provideثر ارائه دهند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه کیفیت محصولات داخلی در سال های اخیر افزایش یافته است ، گفت: ما در نمایشگاه ماداکس که برای اولین بار در حال برگزاری است با این کیفیت حضور داریم. برخی از پوشاک داخلی با مارک های خارجی همتراز هستند و حتی از محصولات رقبا برتر هستند ، مانند ترکیه ، هند و بنگلادش. در این نمایشگاه که از 11 تا 12 مهرماه در نمایشگاه آفتاب و با حمایت اتاق اصناف ایران برپا شد ، حدود 100 تولیدکننده از کشور شرکت کرده اند.

0.1 درصد از سهم ایران در صادرات پوشاک جهان

وی در مورد ظرفیت صادراتی پوشاک ساخت ایران گفت: پوشاک یکی از اولویت های اتاق اصناف ایران از نظر تولید برای صادرات است. در سال 2020 ، واردات جهانی پوشاک 410 میلیارد دلار گزارش شد و متأسفانه سهم ایران در این صادرات 0.1 درصد است. از سوی دیگر ، 57 کشور اسلامی (OIC) پوشاک به ارزش 74 میلیارد دلار وارد می کنند. از آنجا که ایران یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی است و دارای ظرفیت قابل قبولی در تولید پوشاک است ، با این حال ، اکثر این کشورها از نظر صنعتی ضعیف هستند ، بنابراین بازار بسیار خوبی برای محصولات ایرانی خواهند بود. بنابراین ، مقامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اتاق های اصناف ، تجارت و تعاون باید به طور مشترک یک برنامه اجرایی برای سند ملی برای سازماندهی ، توسعه و حمایت از تولید صادراتی گروه پوشاک تهیه کنند. تا بتوانیم مزیت کامل این بازار مهم

مجتبایی با تاکید بر اینکه در زمان مبارزه با تاج ، لباس یکی از گروه هایی بود که بیشترین آسیب را دید و افزود: همه گیری تاج به طور رسمی اعلام شد ، لباس های تولید شده در دست تولیدکنندگان و توزیع کنندگان بود و شاهد موجی از چک برگشتی به کرونا همچنین مقامات کشور را مجبور به اتخاذ و اجرای سیاست هایی برای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها کرد. تشریفات و مهمانی ها با توصیه متخصصان بهداشت کاهش یا لغو شد ، بنابراین سطح خرید و تقاضای لباس به میزان قابل توجهی کاهش یافت و همه این عوامل منجر به ضربه های مکرر تاج بعدی به گروه پوشاک شد.

مردم خرید 70 درصد از لباسهای معمولی خود را متوقف کردند

به گفته دبیرکل اتاق اصناف ایران ، در 20 ماه گذشته مردم 70 درصد از تقاضای عادی خود را برای خرید پوشاک متوقف کرده اند. زیرا وقتی مهمانی ، مدرسه ، دانشگاه یا ملاقات وجود نداشته باشد ، نیاز به خرید لباس کاهش می یابد. اگرچه با پیگیری اتاق اتحادیه های کارگری ایران ، گروه پوشاک در مقر ملی ضد تاج به یکی از 14 گروه تحت تأثیر تاج تبدیل شد ، اما به دلیل محدودیت های مالی دولت ، حمایت از این گروه تقریباً صفر بود. حتی در ستاد تاج در دو مرحله تصمیم گرفتیم که چک ها عودت داده نشوند اما به دلیل ضعف در ساختار نرم افزاری بانک مرکزی و بانک های کشور ، چک های صنفی همیشه عودت داده می شد و این خسارت بسیار مهم است.

مجتبایی گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ایران ، اتحادیه پوشاک تهران که مرکز تحقیقات خوبی دارد و گروه مشورتی اتاق اصناف ایران ایران که متشکل از اتحادیه های پوشاک در سراسر قلمرو کشور ، مطالعات مفصلی در مورد فرصت های پوشاک و پشتیبانی زنجیره ارزش انجام داده است. لباس سفارش روز است ، وی نمایشگاه Madex را یکی از این کمک ها و پشتیبانی ها دانست و برجسته کرد: به منظور ایجاد رفاه نسبی و اتصال مجدد شرکت های تولید و پخش و آگاهی از مدل ها ، کیفیت و قابلیت های آنها ، اولین نمایشگاه مادکس در زمینه نمایشگاه. این نمایشگاه نشان داد که ما ظرفیت بسیار خوبی داریم و حیف است که دولت سیزدهم که به دنبال ایجاد و توسعه فرصت های شغلی و تقویت صادرات است از کشش گروه پوشاک استفاده نکند.

وی با بیان اینکه در گروه پوشاک خود می توانیم با کمتر از 200 میلیون تومان شغل ایجاد کنیم ، گفت: در حالی که در صنعت این مبلغ حداقل دو میلیارد تومان و در صنایع بزرگ حداقل 20 میلیارد تومان است ، گفت: به مقامات ملی این گروه نیاز است تا از فعالیتهای مختلف در مشاغل دیگر مانند ریسندگی ، بافندگی ، رنگرزی ، خیاطی ، تولید پوشاک ، حمل و نقل و توزیع پشتیبانی می کند. در عین حال ، پوشاک بستر مناسبی را برای اشتغال افراد تحصیل کرده در زمینه های مختلف ، از طراحی تا توزیع فراهم می کند و مردان و زنان می توانند بدون محدودیت در آنجا کار کنند و علاوه بر رفع نیازهای داخلی ، درآمد کسب کنند.

تجهیزات و به روز رسانی ماشین آلات تولید پوشاک در اصناف

مجتبایی همچنین گفت: “در سند توسعه پوشاک که مرحله به مرحله آن را اجرا می کنیم ، بخشی از توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود دارد.” چهل میلیون نفر از جمعیت کشور ما بین 20 تا 50 سال سن دارند ، به این معنی که این طبقه برای رضایت مشتری به کیفیت ، تنوع ، زیبایی و برند ایرانی توجه می کنند. این برند یکی از سیاستهای حمایتی اتاق اصناف ایران است. موفقیت های خوبی از نام ها و نمادهای ایرانی به دست آمده است و برخی از آنها حتی در فروش مجازی در سطح ملی و بین المللی نیز موفق بوده اند.

وی ادامه داد: استراتژی بعدی تولید برای صادرات و همچنین تجهیز ، نوسازی و کاهش هزینه های سربار است. از لیزر و تجهیزات مدرن می توان برای برش و دوخت استفاده کرد ، اما در زمینه های دیگر موضوع افزایش بهره وری عوامل مولد ، به ویژه نیروی کار ، از طریق آموزش و توسعه مهارت ها دنبال می شود. تولید انبوه و ادغام چندین واحد مکمل با هم دیگر راهبردها هستند. حتی چندین شهر اتحادیه در شهرهای مختلف واقع شده اند.

به گفته دبیرکل اتاق اصناف ایران ، به دلیل ظرفیت بالای ایجاد مشاغل و مشارکت بالای آن در اقتصاد جهان و اتاق اتحادیه های کارگری ایران ، باید بیشتر از قبل به گروه پوشاک توجه شود. به اما ، برای این منظور ، همکاری جمعی نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای دستیابی به موقعیت مناسب در تولید و صادرات ضروری است. در عین حال ، سیاست های مبارزه با قاچاق باید ادامه یابد تا نام ها و مارک های ایرانی شانس رشد ، توسعه و بقا در بازار را داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا