اقتصادی

گیاهان دارویی کرونا ندارند – مجله روز

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از کشت انبوه بذرهای سیاه برای اولین بار در کشور خبر داد.

حسین زینالی در مصاحبه با مجله روز اظهار داشت: برای اولین بار مقادیر زیادی بذر سیاه در کشور رشد کرده است و اظهار داشت: به دلیل مشکلات ارزی ، امکان واردات بذر سیاه کاهش یافته است. بنابراین با این میزان سطح زیر کشت در سال 1400 به خودکفایی در بذور سیاه می رسیم و امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم این محصول را صادر کنیم.

وی همچنین به مناطقی که زیره در آن کشت می شود اشاره کرد و گفت: امسال حدود 25 هزار هکتار زیره زیر کشت در سراسر کشور وجود دارد که در خردادماه برداشت می شود. سایر گیاهان دارویی مانند آویشن ، لیمو ، نعنا و دانه سیاه نیز در این ماه و ماه های آینده برداشت می شود.

در جای دیگر در سخنان خود ، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود: برداشت محصول گیاهانی مانند حنا ، گل یاس و گشنیز نیز آغاز شده است آوریل و تا سپتامبر ادامه خواهد یافت. این گیاهان به کشور تولید و صادر می شوند.

گیاهان دارویی فاقد تاج هستند

زینلی در پاسخ به این سؤال که آیا در هنگام برداشت گیاهان دارویی دستورالعمل های مربوط به درمان تاج رعایت می شود؟ وی اظهار داشت: روش برداشت همه گیاهان از جمله سبزیجات ، محصولات تابستانی و مانند آن یکسان است و توسط انسان انجام می شود و بنابراین دستورالعمل خاصی برای برداشت محصول وجود دارد. آموخته شده که کشاورزان این فرصت را داده اند که از آن برای تولید محصولات سالم برای مردم استفاده کنند. ” .

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که گیاهان دارویی پس از برداشت به طور مستقیم فرآوری می شوند و هر چیزی که وارد بخش فرآوری شود بدون ویروس خواهد بود. از طرف دیگر ، بسیاری از این محصولات مانند آجیل هستند و می توانند چند ماه بعد مصرف یا صادر شوند ، بنابراین ویروس آنها را ترک نمی کند. با این حال ، ما در حال تلاش برای پیروی از توصیه های بهداشتی در مسیر سلامت کشور هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا