عمومی

نصب آلاچیق باغی و اصول آن

یک خانه بدون سقف، فقط چهار دیوار است. اگر در حال ساختن خانه ای جدید هستید، نوع متریال سقف بر اساس مجموعه ی پلان و توسط معمار یا طراح منزل تان با مشورت شما تعیین می شود. رنگ هم ممکن است به همین شیوه مشخص شود. شما باید پیش از هر چیز نوع متریال را تعیین کنید، زیرا انواع مصالح سقف وزن های متفاوتی دارند و بار آنها باید توسط مهندسان در محاسبات سازه ای ساختمان لحاظ شود.

در پروژه بازسازی منزل یا سقف به تنهایی، اگر وزن متریال جدید سقف بیشتر از سقف قدیمی باشد، ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد. مشاوران شرکت ویلا سقف آماده ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات شما عزیزان می باشند. این سقف در تمامی جهات گسترده شده و طول اضلاع تشکیل دهنده ی آن یکسان می باشد و در بخش فوقانی ساختمان به یکدیگر متصل می شوند تا تاج سقف را شکل دهند.

1. بامهای شیبدار چند بر در مقایسه با سقف های شیروانی مقاوم تر هستند. 2. شیب همه جانبه این نوع سقف شیبدار استحکام آن را نسبت به انواع سقف شیبدار بالاتر برود. 3. مناطقی که در معرض بادهای شدید و بارش سنگین برف قرار دارند، گزینه ای ایده آل بهشمار میرود. 4. شیب سقف به گونهای است که برف به راحتی از روی آن سُر میخورد و از آب اثری به جا نمیگذارد.

1. طراحی و اجرای بام های شیبدار کمی بیشتر از سقفهای شیروانی معمولی است. 2. طراحی سقف های شیبدار پیچیده تر می باشد و نیازمند مصالح بیشتری است. 3. در صورتی که سقف به درستی نصب و اجرا نشده باشد، احتمال نشتی سقف را میدهد. نکته مهم : استفاده از طراحی درست و مناسب و به کار بردن یک برنامه منظم و دقیق مانع از تبدیل شدن مشکلات کوچک و جزئی به مشکلات عمده و بزرگی میشود.

اجرای انواع سقف شیبدار و اجرای الاچیق فلزی امری کاملا تخصصی بوده و در صورت عملکرد درست از لحاظ استحکام و امنیت بهترین گزینه به حساب می آید. در ساخت بام های شیبدار میتوان به مانند سقف های شیروانی از انواع مختلف مواد و مصالح بهره برد. به عنوان مثال: شینگلها، تایل، فلز، کاشی و موزاییک.

5. فضای قابل سکونت بیشتری در اختیار قرار میدهد تا از آن به عنوان اتاق زیر شیروانی استفاده کنید. 6. می توانید در آینده بخشهای دیگری از قبیل پنجره زیر شیروانی را به ساختمان خود اضافه کنید. 7. تهویه ساختمان را بهبود می بخشد. نکته مهم: در مناطقی که بنا در معرض وزش باد های شدید و طوفان قرار دارد، بهتر است شیب سقف شیبدار ٦/١٢ – ٤/١٢ (زاویه ٥٥-٣٣درجه) باشد.

دکمه بازگشت به بالا