عمومیایرانی کسب و کار

اصول طلایی طراحی داخلی اداری و مسکونی که شاید ندانید

طراحی داخلی اداری یکی از مهم ترین بخش های ایجاد دفاتر عمومی و خصوصی است. طراحی داخلی دفتر کار باید متناسب با محیط، تجهیزات آن و نوع کاربری فضا باشد.

آشنایی با طراحی داخلی اداری در شرکت طراحی داخلی مهران طاهری

طراحی داخلی اداری فرآیندی است که در آن ساختار محیط اداری به گونه ای طراحی می شود که علاوه بر مبلمان و تجهیزات اداری، به خوبی در محل قرار گیرد، فضای داخلی آن را برای افرادی که در آن زندگی می کنند جذاب کند. و سازگاری بیشتری با محیط اداری دارد. در این مقاله توضیحاتی در مورد طراحی داخلی اداری ارائه می دهیم.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی یا به عبارت دیگر طراحی داخلی به معنای ساختار بخشیدن به یک فضای داخلی است. طراحی داخلی از همان مراحل اولیه طراحی نقشه محیط شروع می شود و تا سفت شدن ادامه می یابد. طراحی داخلی در واقع یک حرفه هنری است که موضوع اصلی آن طراحی و ایجاد یک قالب هنری است.

از جمله اصول طراحی داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رعایت الگوی هماهنگ در محیط در میان اجزای آن
با در نظر گرفتن اصل افزونگی که می تواند برای اجزای داخلی محیط اعمال شود
اصل انتقال را به معنای تغییر حالت در فضا در قسمتی که محیط تغییر می کند رعایت کنید
به نورپردازی داخلی توجه کنید
از رنگ های متناسب با نوع محیط استفاده کنید
اصل توالی را رعایت کنید
برای ایجاد طراحی داخلی مناسب تری به اجزای محیط و نوع استفاده از آنها توجه کنید

به طور کلی طراحی داخلی مجموعه ای است که برای بهبود و ایجاد تغییرات مثبت در محیط و تغییر ساختار آن ساخته می شود.

شاید تصور اینکه طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون یکی هستند، اشتباه باشد. اما بهتر است بدانید که این دو در عین دنبال کردن یک هدف با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع طراحی دکوراسیون اداری مانند طراحی داخلی نیاز به دانش فنی و فعالیت های عملی در محیط ندارد، بلکه افراد با درک صحیح از زیبایی شناسی می توانند در این تجارت موفق شوند.

طراحی داخلی بعد از طراحی داخلی شروع می شود، زیرا طراحان سعی می کنند با ایجاد تغییراتی در اجزای محیط مانند جابجایی مبلمان و مبلمان، سبکی متناسب با نوع کاربری محیط را در عین تطبیق با آن اعمال کنند. در این جا نکاتی مهم در خصوص دکوراسیون داخلی مسکونی ذکر شده است. همانطور که می دانید طریقه چیدمان مبل نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارد.

نکاتی برای انجام هر چه بهتر طراحی داخلی مسکونی با گروه معماری مهران طاهری

در این مقاله نکاتی مهم در خصوص دکوراسیون داخلی منزل مسکونی  ذکر شده است، اگر می خواهید راجع به این نکات بیشتر بدانید در ادامه مقاله ما را همراهی نمایید. ناگفته نماند که برای انجام هر چه بهتر طراحی داخلی خانه خود، می توانید از همراهی مشاوران و طراحان مجموعه ما بهره مند شوید.

مبلمان و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی مسکونی

طرح مبلمان تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی دارد، برای انتخاب یک ست مبلمان متناسب با دکوراسیون خانه خود از طراحان حرفه ای و نظرات آن ها استفاده نمایید. امروزه نقش ها و طرح های گوناگونی برای مبلمان ارائه شده است که هر کدام در مدل های متنوعی تولید و به بازار عرضه شده اند، هنگام انتخاب مبلمان، سبک دکوراسیون اجرایی را مد نظر قرار دهید و رنگ و طرح پارچه های به کار رفته در بخش های مختلف مبلمان را مطابق با آن ها انتخاب نمایید.

رنگ در طراحی داخلی مسکونی

رنگی که در کف، سقف و ودیوارها به کار گرفته می شود، می تواند نقش مهمی در دیگر اجزای طراحی داخلی مسکونی داشته باشد، این رنگ ها شما را در انتخاب دیگر عناصر و اجزا راهنمایی می کنند و با الهام از آن می توانید سبکی زیبا را در خانه خود اجرا کنید. به طور کلی پیشنهاد طراحان ما استفاده از رنگ های شاد و متنوع است، محدود بودن گستره رنگ های انتخابی تاثیر مثبتی بر دکوراسیون نخواهد داشت.

نقش پارتیشن در طراحی داخلی مسکونی از دیدگاه مهران طاهری

پارتیشن نیز نوعی جداکننده است که می تواند نقش مهمی را در طراحی داخلی مسکونی شما ایفا کند، بخصوص اگر خانه شما از مساحت زیادی برخوردار نباشد و بخواهید حداکثر استفاده را از فضای موجود را داشته باشید. به عنوان مثال می توانید در حین تعبیه یک کتابخانه شیک در بخشی از منزل عمل تفکیک دو قسمت را نیز انجام دهید و از این کتابخانه به عنوان جدا کننده استفاده نمایید. انتخاب رنگ، مدل و جنس پارتیشن تاثیر زیادی بر زیبایی طراحی داخلی منزل مسکونی  شما خواهد داشت بنابراین به این موضوع نیز توجه لازم را داشته باشید.

آینه در دکوراسیون داخلی مسکونی

آینه هم می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی مسکونی شما را به دنبال داشته باشد، همانطور که می دانید این عنصر در همه خانه ها یافت می شود اما مهم این است که کجا و چطور از کارایی آن استفاده شده باشد. همچنین آینه از عناصری ست که می تواند نور موجود در فضا را افزایش دهد که برای تحقق این امر باید از یک تیم حرفه ای برای دیزاین بهره بگیرید. مدل و طرح آینه را با سبک دکوراسیون منزل خود تطابق دهید، بهره گیری از طرح های لوکس می تواند آن را پر رنگ تر جلوه دهد.

برای آگاهی از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید. این مقاله در ارتباط با طراحی داخلی مغازه ارائه شده است و قصد دارد اطلاعاتی درباره ی نکات مهم چینش محصولات در طراحی داخلی مغازه را در اختیارتان قرار دهد.

اهمیت چینش منظم محصولات در طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه یکی از نیازهای اولیه هر فروشگاهی است. با طراحی دکوراسیون داخلی مغازه می توانید مشتری هایی را که وارد مغازه شده اند را ترغیب به خرید کالا های تان بکنید. در این مقاله می توانید اطلاعات بیش تری را در این زمینه کسب کنید.

طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه هم مانند طراحی داخلی ویترین مغازه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما اگر ویترین زیبا و دلچسبی داشته باشید، می توانید مشتری را به داخل مغازه خود بکشانید. اما اگر داخل مغازه تان از طراحی داخلی مناسبی برخوردار نباشد، تمام هزینه هایی که کردید و کار هایی که انجام دادید، به هدر خواهد رفت.

شما با طراحی داخلی مغازه تان می توانید مشتری ها را ملزم به خرید کنید و به طور غیر مستقیم به آن ها این اطمینان را بدهید که اجناس شما با کیفیت و دارای اعتبار است. علاوه بر این ها این حس خوب و آرامش را می توانید به پرسنل و کارکنان فروشگاه تان نیز منتقل کنید و باعث افزایش بهره وری و کارایی کارکنان تان بشوید. در یک کلام شما می توانید با انجام طراحی داخلی مغازه، به رونق کسب و کار تان کمک کنید.

اهمیت طبقه بندی در چینش محصولات

طبقه بندی محصولات و چینش شان در کنار هم یک موضوع بسیار مهم است. سعی کنید اجناسی که مشابهت بیش تری دارند را در کنار هم قرار دهید. این کار به دسترسی مشتری به محصولات و کالا ها کمک می کند و آن ها بسیار راحت می توانند اجناس مورد نیاز خود را پیدا کنند. البته تأثیر این کار در فروشگاه های بزرگ بسیار به چشم می خورد. برای مثال در فروشگاه های عرضه ی محصولات خانگی بهتر است لوازم مربوط به آشپزخانه را در یک نقطه، لوازم آرایشی و بهداشتی منزل و مبلمان منزل را در جای دیگری از فروشگاه قرار دهید.

نکات مهم در طراحی داخلی مغازه

در طراحی مغازه باید تمام ریزه کاری ها در نظر گرفته شود. یک اشتباه ساده می تواند همه چیز را خراب کند. بهتر است به جای گیری قفسه ها و ویترین های دیواری توجه شود. سعی کنید ویترین سمت راست مغازه را شکیل و جذاب طراحی کنید. چرا که مشتری ها به خاطر برخی دلایل روانشناسی علاقه دارند، بازدید از مغازه را از سمت راست شروع کرده و از سمت چپ مغازه به پایان برسانند.

سعی کنید از شلوغی پرهیز کنید. نیاز نیست تمامی اجناس را در معرض دید بیننده قرار دهید. بلکه می توانید از هر محصول تعدادی را انتخاب کرده و در ویترین های داخل مغازه و رگال ها قرار دهید. در این صورت مشتری به راحتی می تواند از فضای مغازه استفاده کرده و از نظم و هماهنگی آن لذت ببرد. نکته دیگر این که به طراحی داخلی زمین و دیوار ها نیز توجه کنید. البته بسیاری از افراد این مورد را مهم نمی دانند، ولی به هر حال زیبایی ظاهر زمین نیز از دیگر نکات مهم در طراحی داخلی مغازه به شمار می رود.

دکمه بازگشت به بالا