حکام برخی کشورهای عربی مایه ننگ ملت‌های آزادی‌خواه هستند/ ضرورت تنبیه فرانسه از سوی کشورهای اسلامی

پس از توهین به نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” در میدان نورانی پیامبر اکرم (ص) ، که با سکوت قابل توجه جهان عرب و واکنش منفعلانه آن همراه بود ، آیت الله خامنه ای صادر کرد بیانیه محکوم کردن غرب.

میز گرد تحولات عراق

وی انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز منتشر شده در یک نشریه فرانسوی را که به چهره درخشان و مقدس پیامبر اکرم (ص) توهین می کند ، گناهی بزرگ نابخشودنی توصیف کرد و گفت: “یک بار دیگر ، لجاجت و نفرت از نهادهای سیاسی و فرهنگی جهان غرب علیه اسلام و جامعه مسلمانان. بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جنایت بزرگ ، همانطور که برخی سیاستمداران فرانسوی ادعا کردند ، کاملاً مردود ، اشتباه و عوام فریبانه است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: سیاست های عمیق ضد اسلامی صهیونیست ها و دولت های استکباری علت این حرکات خصمانه است که هر از چند گاهی رخ می دهد. این اقدام در این زمان می تواند دلیلی برای منحرف کردن ذهن ملت ها و دولت های غرب آسیا از برنامه های شوم ایالات متحده و رژیم صهیونیستی برای منطقه باشد.

امام خامنه ای خطاب به امت اسلامی فرمودند: “ملت های مسلمان ، به ویژه در غرب آسیا ، علاوه بر هوشیاری در امور این منطقه حساس ، هرگز نباید خصومت سیاستمداران و رهبران غربی نسبت به اسلام و مسلمانان. “


بیشتر بخوانید:

پیام رهبر انقلاب جایگاه آزادگان جهان است


ما در مورد این موضوع ، و همچنین ابعاد آشکار و پنهان اقدام توهین آمیز روزنامه فرانسوی ، با “محمد علی الحکیم” ، کارشناس امور سیاسی عراق ، که به طور مفصل در زیر ارائه شده است ، صحبت کردیم.

آنا: چه نکاتی را در پیام رهبر انقلاب در پاسخ به توهین به نشریه فرانسوی می بینید؟

ساوی: پیام امام خامنه ای در محکومیت کاریکاتور تحقیرآمیز روزنامه فرانسوی نشان داد که وی نه تنها طرفدار شیعیان است ، بلکه الگویی برای همه مسلمانان است. اظهارات و مواضع آنها بیانگر قصد و عزم آنها در دفاع از وجود و هویت همه کشورهای مسلمان و اعتقادات اسلامی است. متأسفانه ، برخی از کشورهای عربی ، به ویژه حاکمان آنها ، ننگ ملتهای آزادیخواه هستند و رهبر انقلاب اسلامی نشان دادند که آزادی در پیروی از راه امام حسین (ع) تقابل با استکبار و توطئه صهیونیستی-آمریکایی که هر روز فتنه جدیدی به راه می اندازد. ابتدا مسلمانان را تقسیم کنید و سپس بین مسلمانان و کردها تقسیم کنید.

صهیونیست ها می خواهند کشورهای اسلامی را با غربی ها مقابله کنند تا ماهیانشان را از آب گل آلود جنگ صلیبی جدید مسلمانان و مسیحیان منحرف کرده و افکار عمومی را از برخی موضوعات مرتبط مانند هولوکاست و عادی سازی روابط منحرف کنند. با رژیم صهیونیستی.

در مورد کارتون شارلی ابدو باید بگویم که ما عادت داریم فرانسه و برخی کشورهای غربی از خط قرمزهای مسلمانان عبور کنند. متأسفانه ، اگر این کار توهین به مکان مقدس پیامبر اسلام (ص) باشد ، کار آنها را دموکراسی می نامند. در بعضی از کشورها آنها قرآن را سوزانده اند ، کاریکاتورهای توهین آمیز منتشر کرده اند و نکته ای که باید به خاطر بسپاریم این است که تمام جسارت ها در کشورهایی رخ می دهد که ادعا می کنند دموکراتیک هستند.

آنا: هدف این غربیان جسور و توهین از اسلام و نمادهای دینی مسلمانان چیست؟

ساوی: به نظر من ، آنها سیاست صهیونیستی-آمریکایی را دنبال می کنند و سعی می کنند افکار عمومی منطقه و جهان را از مسئله عادی سازی روابط بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی که با اعتراضات شدیدی روبرو شده اند ، منحرف کنند. در این راستا ، آنها از ابزاری مانند انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ، توهین به مقدسات پیامبر (ص) و سایر موارد بهره مند می شوند. این اقدام و توهین به نشریه فرانسوی پس از آن صورت گرفت که آنها مشاهده کردند ملتها به شدت مخالف عادی سازی روابط هستند. اگرچه برخی از حاکمان عرب با آن مخالفت نکردند ، اما ملت های عرب مخالفت خود را ابراز کردند و حتی در ابوظبی و برخی از کشورهای همسایه امارات متحده عربی اعتراض شدید کردند.

فکر می کنم این نقشه قبلاً طراحی شده و اکنون فاش شده است. لابی صهیونیستی در برخی کشورهای غربی به ویژه فرانسه مسلط است و آنها می خواهند به اهداف خود برسند. آنها سعی می کنند بین غربی ها و مسلمانان اختلاف ایجاد کنند اما پس از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ، وجود صهیونیست ها ، حتی در غرب و کشورهای اروپایی ، تا حدودی به خطر افتاد. س isال این است ، اگر فرانسه دموکراتیک است و آزادی بیان دارد ، چرا اجازه نمی دهید وقایع هولوکاست آشکار شود؟ همچنین ، چرا مطالبات معترضان و مخالفان سیاست های به اصطلاح “جلیقه زرد” دولت فرانسه برآورده نمی شود و حتی خواسته های آنها در رسانه ها سانسور نمی شود؟

میز گرد تحولات عراق

دموکراسی در برخی کشورهای غربی مبتنی بر خون ، تحقیر ، ستم و ستم مردم فقیری است که اعتقاد راسخی دارند و از بنیان های عقیدتی خود مانند پیامبر ، عزت ، قرآن و کعبه محافظت می کنند. .

آنا: انتظار کشورهای عربی صدور بیانیه یا حداقل موضع گیری در برابر انتشار نقاشی توهین آمیز بود ، اما عملی نشد.

ساوی: برخی از مردم فرانسه و اروپا هنوز به آنچه شارلی ابدو و حاکمان برخی کشورهای غربی انجام می دهند معترض هستند زیرا می دانند که به دنبال فتنه های جدید و جنگهای صلیبی جدید در جهان هستند. این فقط یک مسئله خاورمیانه نیست ، بلکه یک مسئله جهانی است. متأسفانه سکوت حاکمان عرب و برخی کشورهای اسلامی در برابر این روند باعث ننگ و ننگ جبهه است ، زیرا از این اقدام و توهین که غربی ها انجام نداده اند چه مانده است؟

آنا: آینده تحولات منطقه ای را چگونه ارزیابی می کنید؟

ساوی: در آینده نزدیک ، دشمن صهیونیستی و غرب به دلیل توهین های مکرر به نمادهای اسلامی از اقدامات خود پشیمان خواهند شد و طعم سم را می چشند. زیرا توطئه صهیونیست-آمریکایی از همه لحاظ از دست رفته است. آنها به عراق ، سوریه ، لبنان ، موضوع برجام و توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران و حتی در مورد تظاهرات سیاه نژادپرستی در ایالات متحده باختند.

میز گرد تحولات عراق

می توانم بگویم که وضعیت رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ ، برای دو ماه دیگر ناپایدار است. وی چهره ای صهیونیستی است و سعی در ایجاد اختلافات جدید در منطقه و جهان دارد. مستاجر کاخ سفید می داند که با توهین به نشریه فرانسوی ، ملت های آزادیخواه ، ملت های منطقه و کشورهای اسلامی خشمگین می شوند. برخی از حاکمان عرب قادر به واکنش نیستند و افسوس که حتی با انتشار بیانیه نیز نتوانستند موضع خود را ابراز کنند.

باید علیه فرانسه موضع قاطع دیپلماتیک اتخاذ کرد ، زیرا این اولین بار نیست که چارلی ابدو چنین توهین بزرگی انجام می دهد.

من معتقدم که نه تنها به اعلامیه بلکه درگیری دیپلماتیک با فرانسه نیز نیاز است و امیدوارم حاکمان کشورهای اسلامی وارد یک رویارویی دیپلماتیک شوند و حتی محاصره یا تحریم های اقتصادی اقدامی است که می تواند منافع پاریس را تحت تأثیر قرار دهد. . فرانسه تجارت زیادی با کشورهای اسلامی دارد و اگر این کار انجام شود مجازات می شود و آنها اجازه نمی دهند روزنامه منحرف انحرافات خود را به کشورهای اسلامی نسبت دهد.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا