بین الملل

نماینده عربستان: به دنبال گرفتن عکس یادگاری با مقام‌های ایران نیستیم!

عبدالله معلم ، سفیر عربستان سعودی و نماینده دائمی در سازمان ملل ، ادعاهای قبلی خود علیه ایران را تکرار کرد و اظهار داشت که این کشور مذاکره کننده نیست.

روز چهارشنبه ، در مصاحبه ای با العربیه از نیویورک ، این مقام سعودی وی ایران را به “پیگیری سیاست های دوگانه و مخرب” در منطقه متهم کرد و ادعا کرد که مقامات ایرانی برخلاف گفته های وی عمل می کنند.

وی در کنفرانس ویدیویی به اظهارات امروز پادشاه سعودی و حمله شدید خود به ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت ریاض با وجود میزبانی روسای جمهور اظهارات وی را جدی نمی گیرد. ایرانیان در دهه های اخیر.

یکی از معلمان گفت ایرانی ها حسن نیت ندارند و صحبت با تهران بی فایده است. وی گفت: “ما به دنبال عکس یادگاری با مقامات و روسای جمهور ایران نیستیم.” “ما یک گفتگوی واقعی می خواهیم که منجر به تغییر واقعی شود.”

وی ایران را به “مداخله و حمایت از تروریسم” در امور کشورهای عربی مانند بحرین ، عربستان سعودی و دیگر کشورها متهم کرد و گفت تهران باید جلوی چنین دخالت هایی را بگیرد.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل مانند پادشاه سعودی ادعا کرد که حمله هواپیمای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی باقیق و خاریس در سپتامبر سال گذشته که رسماً توسط ارتش یمن ، تقصیر ایران بود.

پادشاه سعودی امروز گفت که “رژیم ایران سال گذشته تأسیسات نفتی پادشاهی عربستان را هدایت کرد و همچنان با موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین عربستان را هدف قرار می دهد.”

بن عبدالعزیز ایران را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی توصیف کرد و اظهار داشت که تهدیدهای ایران برای جلوگیری از تولید سلاح های خود و خاتمه “حمایت از تروریسم” نیاز به موضع گیری قاطع و بین المللی دارد. “از تهران.

وی عربستان سعودی را به مداخله در این کشور عربی متهم کرد و گفت: عربستان سعودی هرگز دفاع از امنیت خود را متوقف نخواهد کرد ، بدون اشاره به کارزار نظامی ریاض علیه یمن و عربستان هرگز یمن را تنها نخواهد گذاشت. مداخله ایران

بن عبدالعزیز همچنین خواستار فشار بیشتر بین المللی بر ایران برای جلوگیری از دستیابی ایران به “سلاح کشتار جمعی” شد و گفت که یک موضع بین المللی قاطع باید بتواند برنامه موشکی ایران را متوقف کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا