بین الملل

عربستان و پاکستان تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند

معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی و معاون وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار خود در حاشیه نهمین کنفرانس بین المللی اتحاد تمدن ها در مراکش، تقویت روابط دوجانبه ریاض و اسلام آباد را بررسی کردند.

به گزارش مجله روز، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ولید الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان و حنا ربانی معاون وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نهمین کنفرانس بین المللی ائتلاف روابط خود را با یکدیگر بررسی کردند. از تمدن ها در فس، مراکش، عربستان سعودی و پاکستان راه های تقویت این روابط و حمایت از آنها در همه زمینه های همکاری مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الخریجی و ربانی همچنین آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و تلاش های انجام شده برای آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الخریجی رئیس هیئت سعودی در کنفرانس وحدت تمدن ها است.

در این همایش دو روزه، در هشت نشست کوچک و چند نشست موازی، برخی مسائل مربوط به مهاجرت، هویت، میراث و ارزش‌های مشترک قاره آفریقا و مبارزه با تبعیض و تعصب مبتنی بر مذهب و اعتقادات مطرح شد.

در این کنفرانس آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و حدود 40 روسای جمهور، وزیران و مقامات کشورها و سازمان های بین المللی عضو اتحاد تمدن های سازمان ملل متحد به همراه هزاران شرکت کننده از کشورهای مختلف حضور دارند. جهان .

معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنرانی خود در این کنفرانس بر حمایت جدی ریاض از همه تلاش ها برای همزیستی مسالمت آمیز، مقابله با دعوت به نفرت و فرقه گرایی و گسترش فرهنگ گفتگو تاکید کرد.

الخریجی همچنین بر تقویت روابط تمدن ها و فرهنگ ها و همزیستی و گسترش ارزش های انسانی بر اساس مبانی اسلام تاکید کرد. این مقام ریاض در ادامه گفت: عربستان سعودی بر اساس اعتقاد به نقش مثبت اتحاد تمدن ها و اهداف عالی آن، سه میلیون دلار برای حمایت از صندوق این اتحادیه اختصاص داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا