اقتصادی

حباب سکه به ۹۰۰ هزار تومان رسید

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، علیرغم افزایش حدود 17 دلار هر اونس قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته ، به دلیل افتتاح کانال های ارزی و کاهش قیمت آن در خانه ، سکه و طلا نیز کاهش یافته است. و حباب سکه را به 900000 تومان کاهش داده است. این در حالی است که حباب سکه به دو میلیون تومان رسیده بود.

مسعود یزدانی در گفت وگو با مجله روز ، در مورد وضعیت بازار پول ملی و طلا طی هفته گذشته ، گفت: “با توجه به اینکه طی هفته گذشته ، آزادسازی دلار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است توزیع شده در کشور ، تأثیر بسیار خوبی داشت “. و تا زمانی که این روند ادامه یابد ، مسلماً وضعیت بسیار بهتر خواهد شد. اگرچه اونس جهانی در این هفته حدود 17 دلار افزایش یافت ، قیمت سکه و طلا در این کشور در حال سقوط بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد ، “اما آنچه اکنون وجود دارد مسئله فشار حداکثری تا انتخابات ایالات متحده است.” با این حال ، طبیعی است که ایالات متحده در همه درها را می زند ، ایران را برای ورود به مذاکره تحت فشار قرار دهد. بنابراین ، به نظر می رسد اوج جنگ زمینی ، هوایی ، دریایی و …. دولت و ملت ایران را تحت فشار قرار می دهد.

وی پیش بینی کرد: اما وضعیت اقتصادی و واقعی کشور طی 10 تا 12 روز آینده قطعاً بهبود می یابد. آنچه اکنون روشن است این است که مردم دیگر تمایل به خرید سکه ، طلا ، دلار و غیره ندارند ، آنها می خواهند با حجم زیادی از تقاضا وضعیت بازار را بی ثبات کنند. من به جرأت تصمیم می گیرم که آنچه در این دوره بازار داخلی را تغییر داده است ، عمدتاً به دلیل عوامل و منابع خارجی است و بخشی از آن به عوامل داخلی برمی گردد که برخی ، آگاهانه یا ناآگاهانه ، “آب را به آسیاب دشمن می ریزند. “بحث در مورد حدس و گمان. ؛ اما از منظر تجارت چیزی به نام بازار نامتعادل وجود ندارد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، بهتر است مردم اکنون بیشتر مراقب باشند و وارد این موج ها نشوند. ما خوش بین هستیم که در 12 روز آینده وضعیت بهتر خواهد شد. زیرا داوطلبانه یا ناخواسته ، انتخابات ایالات متحده نه تنها ایران ، بلکه کل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. زیرا وضعیت در ایالات متحده به گونه ای است که تصمیمات کاملاً شخصی و مطابق با نظر شخص گرفته می شود و هیچ اثری از سیاست خارجی وجود ندارد.

یزدانی در مورد آخرین قیمت معاملات روز گذشته (پنجشنبه) در بازار و تغییرات آنها نسبت به روز اول هفته (یکشنبه) گفت: در حالی که در ابتدای هفته (یکشنبه) ، قیمت هر ارز طرح جدید 16 میلیون و 300 هزار تومان بود ، آخر هفته با یک میلیون و 320 هزار تومان کاهش به 14 میلیون و 980 هزار تومان. ارز کل طرح قدیمی نیز 15 کاهش یافت میلیون و 300 هزار تومان تا 13 میلیون و 800 هزار تومان با کاهش 1.5 میلیون تومانی. در حال حاضر هر سکه طرح جدید حبابی حدود 900 هزار تومانی دارد.

این مقام صنفی اعلام کرد: در پایان هفته قیمت هر نیم سکه هفت میلیون و 750 هزار تومان ، سکه چهارم پنج میلیون و 200 هزار تومان و یک گرم دو میلیون و 700 بود. هزار تومان که به ترتیب نیم سکه یک میلیون و 50 تومانی است. هزار تومان ، سکه چهارم 800 هزار تومان و یک گرم 400 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است. (روز یکشنبه که اولین روز معاملات در بازار بود ، هر نیم سکه هشت میلیون و 800 هزار تومان ، سکه چهارم شش میلیون تومان و سکه یک گرمی نیز قیمت گذاری شد. سه میلیون و 100 هزار تومان.)

وی افزود: همچنین در پایان هفته هر اونس طلا با کاهش 500 هزار تومانی به 5 میلیون و 862 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 115 هزار و 400 تومانی نسبت به ابتدای هفته روبرو شد. ، به قیمت 1،353،200 تومان. دارند؛ زیرا در ابتدای هفته قیمت هر اونس طلا شش میلیون و 362 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به ترتیب یک میلیون و 468 هزار و 600 تومان بود. همانطور که گفته شد ، آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس کلی حدود 17 دلار بیشتر از ابتدای هفته با 1917 دلار و چهار سنت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا