اقتصادی

حباب سکه ٧٠٠ هزار تومان شد!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با وجود اشاره به نوسانات قیمت در هفته گذشته ، از افزایش قیمت سکه و طلا در پی افزایش نرخ ارز در داخل کشور با وجود کاهش قیمت کلی اونس خبر داد. محرم نوسان کم پیش بینی کرد. به

ابراهیم محمدولی در گفت وگو با مجله روز ، گفت: اونس جهانی طلا و نرخ ارز در داخل کشور در این هفته نوسان داشته است. قیمت آنها نیز 1684 دلار کاهش یافت ، اما پس از آن قیمت هر اونس طلا تقویت شد و سرانجام در طول هفته به 7 دلار رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: برخلاف اونس طلا ، نرخ ارز در هفته گذشته افزایش یافت و این رشد باعث تقویت قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی شد. بنابراین هر سکه این هفته در طول بهار آزادی 370 هزار تومان افزایش قیمت داشت. علاوه بر این ، سکه طرح قدیم 300 هزار تومان ، نیم 150 هزار تومان ، سکه چهارم 70 هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر باقی ماند.

وی اعلام کرد: هر گرم طلای 18 عیار نیز در این مدت با نوسان نرخ ارز دچار نوسان شد و در نهایت طی این هفته 21 هزار تومان رشد ثبت کرد. هر اونس طلای 17 عیار نیز بیش از 90 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

این مقام مسئول تاثیر طلا داخلی بر بازار ارز و همچنین اونس طلا در هفته گذشته را تشریح کرد و گفت: “اونس طلا امسال مسیر کاهشی را طی کرد. هفته جاری با تقویت دلار جهانی ، اما رشد تاج دلتا در سراسر جهان مانع از سقوط شد. “طلا جهانی شد و بار دیگر قیمت طلا در جهان همچنان صعود کرد. اما در روزهای آینده به نظر می رسد با توجه به ایام سوگواری سالار شهیدان و تعطیلی بازار ، قیمت طلا و سکه در بازار آرام و حداقل نوسان داشته باشد.

حباب سکه به 700 هزار تومان رسید!

محمد ولی درباره آخرین قیمت ها نیز گفت: هر سکه تمام طرح قدیم 11 میلیون تومان و هر سکه تمام بهار طرح جدید 11 میلیون و 530 هزار تومان قیمت دارد. هر نیم ارز به 5 میلیون و 850 هزار تومان و هر سه ماهه به 3 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است. علاوه بر این ، سکه های یک گرمی در آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) 2 میلیون و 200 هزار تومان قیمت خورد. به همین ترتیب ، هر اونس طلای 17 عیار به 4 میلیون و 785 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 105 هزار تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان درباره وضعیت حباب سکه نیز اظهار داشت: افزایش تقاضا برای خرید سکه حباب ارز را بزرگتر کرده است و اکنون حباب سکه به 700 هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که در همان روز هفته گذشته ، حباب سکه بین 500000 تومان متغیر بود. رشد حباب سکه 200 هزار تومانی ناشی از تقاضای زیاد بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا