اقتصادی

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

بر اساس تحلیل دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، در یک هفته اخیر با وجود روند نزولی بازارهای جهانی، از روز گذشته (پنجشنبه) تا امروز قیمت اونس در مجموع با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. 20 دلار؛ اما کاهش شدید تقاضا در بازار و افت اولیه اونس جهانی باعث شد تا بازار داخلی سکه و طلا با افت جزئی مواجه شود.

نادر بذرافشان در گفت وگو با مجله روز، درباره وضعیت بازار پول ملی و طلا در هفته گذشته، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه، اونس جهانی طلا روند نزولی داشت. افت هشت دلاری را تجربه کرد اما از روز گذشته (پنجشنبه) اونس جهانی طلا به طور ناگهانی 4 دلار افزایش یافت. بنابراین در کل هفته گذشته 4 دلار افزایش داشت.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر بازار ارز نیز طی هفته جاری شاهد افزایش نوسانات نرخ ارز بوده است اما تأثیری بر قیمت سکه طلا نداشته است. “.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع هفته آرام و با ثباتی را در بازار داخلی و ارز شاهد بودیم. این هفته یکی از هفته هایی بود که تقاضا و داد و ستد در آن به کمترین میزان خود یعنی کمترین میزان در دو ماه اخیر رسیده است. پس از این کاهش شدید تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه و غلبه فروشندگان به خریداران موجب آرامش و ثبات در بازارهای داخلی شد.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص تغییرات قیمتی در هفته گذشته گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید در معاملات آخر هفته گذشته با 3 هزار تومان کاهش به 3 میلیون و 3 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه هر کدام 3 هزار تومان ارزان شد و در پایان هفته سکه طرح قدیم 4 میلیون و 40 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 3 هزار تومان و ربع سکه 3 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. و 50 هزار تومان. سکه گرمی نیز بدون تغییر 2 میلیون و 150 هزار تومان باقی مانده است.

بذرافشان ادامه داد: هر گرم طلای 3 عیار با 150 تومان کاهش یک میلیون و 3 هزار تومان و هر گرم طلای 5 عیار با کاهش حدود 5 تومان، پنج میلیون و 3 هزار تومان قیمت گذاری شده است. حباب ارز نیز با کاهش حدود 4 هزار تومانی نسبت به هفته های گذشته از حدود 40 تا 40 هزار تومان به 3 هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا