اقتصادی

سکه و طلا از مسیر کاهش بازگشت

بر اساس تحلیل یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی هفته گذشته رشد قیمت جهانی طلا و از سوی دیگر نوسانات جزئی نرخ ارز در بازارهای داخلی موجب شد. روند نزولی ارز و طلا برای توقف و پرهیز از مسیر کاهش قیمت، در مسیر افزایش قرار گیرد، هرچند این افزایش قیمت سکه و طلا در هفته جاری در بازارهای داخلی کمتر بوده است.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با مجله روز، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته، اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت طلا به دلیل مشکلات سیاسی-اقتصادی تغییرات مستمری داشته است. البته این موضوع مختص هفته گذشته نیست و در هفته های اخیر نیز وضعیت مشابهی رخ داده است. در نتیجه تغییرات قابل توجهی در بازار ملی مشاهده نمی شود.

عضوهیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر اونس طلای جهانی به دلیل شرایط خاص بین آمریکا، اروپا و روسیه و تکلیف خاصی در این زمینه وجود ندارد، انس کلی طلا نیز به همان میزان تغییر می کند. همانطور که در این روند افزایش یا کاهش قیمت ها هیچ تاثیری نداشته است.

وی افزود: در مجموع قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با رشد قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت سکه با اندکی افزایش همراه بود. اگرچه هر اونس طلا در روزهای ابتدایی هفته به دلیل افزایش قیمت دلار در جهان با کاهش مواجه شد و حتی در اواسط هفته به کانال 1600 دلار سقوط کرد، اما در اواسط هفته هفته. در پایان هفته با کاهش ارزش دلار جهانی، اونس طلای جهانی نیز افزایش قیمت داشت. بنابراین با افزایش قیمت 14 دلاری در هفته، آخرین نرخ ثبت شده در هر اونس 1727 دلار است.

سکه 150 هزار تومان و طلا 12 هزار تومان افزایش یافت

اکبری پور خاطرنشان کرد: بنابراین در هفته گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 150 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 13 میلیون و 850 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه طرح قدیم در هفته جاری بدون تغییر باقی ماند و در آخرین معاملات هفته به 13 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز در هفته گذشته با 50 هزار تومان افزایش به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید. اما ربع سکه و سکه گرمی نسبت به ابتدای هفته تغییر قیمتی نداشته است. ربع سکه در پایان هفته همچنان چهار میلیون و 950 هزار تومان و سکه گرمی سه میلیون تومان قیمت داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در پایان هفته هر مثقال طلای 17 عیار 5 میلیون و 510 هزار تومان قیمت گذاری شد که از ابتدای هفته 47 هزار تومان افزایش داشته است. و هر گرم طلای 18 عیار 12 هزار تومان افزایش یافته است یک میلیون و 271 هزار تومان رسیده است. حباب ارز در حال حاضر به یک میلیون و 400 هزار تومان محدود شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا