تندرستی

ابداع روش تازه برای اندازه‌گیری میزان استرس با استفاده از جرم گوش

توجه داشته باشید:

تیمی از محققان از انگلیس ، شیلی و آلمان این دستگاه را ثبت اختراع کرده اند که می گوید این دستگاه بدون نظارت بالینی در خانه ساخته می شود و می تواند هورمون استرس کورتیزول را اندازه گیری کند.

آندره هرنویو ، از انستیتوی علوم اعصاب در دانشگاه کالج لندن ، گفت: “نمونه برداری از کورتیزول بسیار دشوار است زیرا سطح هورمون ها می تواند نوسان داشته باشد.” بنابراین ، ممکن است بازتابی دقیق از سطح کورتیزول در فرد نباشد. “علاوه بر این ، روش های نمونه گیری آنها می تواند استرس زا باشد ، که به نوبه خود می تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.”

“اما به نظر می رسد سطح کورتیزول در موم پایدارتر است و ابزارهای جدید می توانند نمونه برداری و آزمایش را سریع ، مقرون به صرفه و موثر کنند.”

دستگاه تازه ساخته شده مشابه محافظ گوش است با این تفاوت که نوعی ترمز طراحی شده برای جلوگیری از وارد شدن بیش از حد آن به گوش و صدمه دیدن آن است.

پیش از این ، سطح کورتیزول با آزمایش خون ، ادرار ، بزاق یا مو اندازه گیری می شد.

دانشمندان می گویند که موم نسبت به نمونه های مو کورتیزول بیشتری تولید می کند و روش ابتکاری می تواند میزان استرس بدن را به سریع ترین و ارزان ترین روش اندازه گیری کند.

محققان در حال مطالعه نحوه استفاده از موم گوش برای اندازه گیری سطح گلوکز خون هستند. چیزی که به دیابتی ها اجازه می دهد به راحتی قند خون خود را کنترل کنند.

محققان همچنین گفتند که با روش جدید می توان آنتی بادی ویروس تاج را به راحتی در بدن آزمایش و تشخیص داد.

دکمه بازگشت به بالا