خواهید دید در عرصه تولید واکسن چه معرکه ای رقم می زنیم

خواهید دید در عرصه تولید واکسن چه معرکه ای رقم می زنیم

مجله روز / اصفهان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه ما یکی از روزهای طلایی زمین را از نظر تأمین نیازهای کشور در داخل کشور رقم می زنیم ، گفت: “در مدت زمان کوتاه ، به جای مصرف کننده بودن ، تبدیل به یک تولید کننده پنکه و ماسک و سپس یک صادر کننده شوید “. ما توانستیم Remedisivir و Favipiravir را به مدت دو ماه در کشور تولید کنیم.

سعید نمکی عصر امروز (سه شنبه ، 26 آبان) در نشستی با روسای مراکز درمانی استان اصفهان گفت: بدون مدیریت ویژه به عنوان یک ایمونولوژیست و شخصی با 30 سال سابقه کار در زمینه سلام ، در مرحله اول او در باتلاق تاج ما بود ، بنابراین اگر او افسار را به گروهی می داد که فکر می کردند راه پیش رو است ، او کار را تمام می کرد.

وی با بیان اینکه در اتاق من همیشه به روی دانشمندان باز است زیرا فکر می کنم دولت مرد موفقی است که راه را برای خردمندان هموار می کند ، افزود: برخی از این افراد گمانه زنی های دروغینی داشتند ، به عنوان مثال گفتند که تاج با ظاهر گرما پایان می یابد “. من گفتم: “انشالله واقعیت است ، اما ما باید با بدبینانه ترین روش ممکن پیش برویم زیرا آنچه من در این ویروس می بینم با همه ویروس های قبلی متفاوت است.”

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به دلیل ماهیت متفاوت ویروس کراون ، تابستان بدتری را نسبت به بهار پیش بینی کردم که متأسفانه این اتفاق افتاد ، گفت: “من فکر می کنم تحقیقات باید گره گره باز کند. از مشکلات ، برای هدر دادن هزینه های کشور “. .

انقلابی که با حمایت شرکتهای دانش بنیان روی داد

وی فعالیت 5 هزار و 100 شرکت دانش بنیان را متذکر شد و تصریح کرد: با ممنوعیت واردات هرچه در سطح کشور تولید کنیم و با تسهیل امور و حمایت از تولیدکنندگان داخلی ، انقلابی ایجاد شد.

“در بهار سال 1998 ، به دلیل سیل بهار ، زائران اربعین ، آشوب های خیابانی و مشکلات سلامتی آنها ، آنفولانزا و پایان سال ، توانستیم 1 میلیارد دلار کمتر هزینه کنیم. تاج ، “او گفت. تولید داخلی سرکوب شد و در نتیجه 25٪ واردات کمتر و 30٪ تولید داخلی بیشتر شد.

وی با یادآوری اینکه در مدت 60 روز به جای اینکه مصرف کننده باشیم ، به تولید کننده فن و ماسک و سپس صادر کننده تبدیل شدیم ، ادامه داد: ما زمین را کشف می کنیم تا نیازهای کشور داخل را تأمین کنیم.

به گزارش مجله روز ، وزیر بهداشت تأکید کرد: با تلاش جوانان این کشور خواهیم دید که در زمینه تولید واکسن کارهای زیادی انجام می دهیم.

محققان در نحوه نگرش به تحقیقات تغییر اساسی دارند

وی گفت: “من به عنوان یک وزیر عمل گرا از مزخرفات غافل نمی شوم ،” اگر مقاله ای امروز مفید نباشد ، آن را کنار می گذارم ، اما باید بدانم که فردا و فردا می تواند مفید باشد. پولی که سایر کشورها برای تحقیق سرمایه گذاری می کنند بسیار بیشتر از ما است ، اما یک بخش خصوصی در کنار آن قرار دارد تا تحقیقات کاربردی را انجام دهد ، بنابراین امیدوارم جامعه تحقیقاتی کشور تغییر اساسی در دیدگاه خود نسبت به تحقیق ایجاد کند. اگر این اتفاق نیفتد ، این مقالات ناموفق هستند.

نمکی گفت: “اولین راه برای کاهش بستری در بیمارستان ، افزایش آزمایشات و مراقبت های سرپایی است.” وی افزود که هیچ راهی غیر از کاهش بیمارستان برای خروج از بیمارستان برای مدیریت بیماری کووید وجود ندارد. سنگ فعلی همان کاری که من 30 سال پیش به عنوان یک مقام بهداشت در کشور انجام دادم ، و طرحی که به خوبی اجرا شد و ما توانستیم مالاریا را شکست دهیم ، امروز با 300000 تیم و از طریق سیستم 4030 ، سعی کردیم موارد آن را شناسایی کنیم مسیر. .

وی با یادآوری اینکه امروز یکی از م infrastثرترین زیرساخت های خدمات به نام سیستم شبکه را داریم ، گفت: “با استفاده از این قابلیت توانستیم موج اول تاج را کنترل کنیم.”

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد که در کشور ما 1.6 تخت در هر هزار نفر داریم ، و خاطرنشان کرد که در کشوری مانند فرانسه تعداد تخت ها 6.6 در هر هزار نفر است ، اما در عین حال کشور دیدن مجبور به گرفتن بیمار است. در پارک بمانید.

وی تأکید کرد: “ما زیرساخت های گسترده ای داریم و تنها کشوری در منطقه هستیم که از مراقبت های بهداشتی در دورترین نقطه روستای بهورز و حومه شهر برخوردار هستیم.

بخش بهداشت با احتیاط ترین نوع مدیریت را ارائه داد

نامکی با یادآوری اینکه در یک دوره 57 روزه ، میزان مرگ و میر Covid به 30 مورد رسید و بستری شدن در بیمارستان به یک پنجم رسید ، اظهار داشت: اداره بهداشت با احتیاط ترین نوع مدیریت را ارائه داد و بدون برنامه هیچ اقدامی انجام ندهید ، اما کووید یک مشکل سیستم بهداشتی نیست. .

وی با بیان اینکه همه گیری تاج بر اقتصاد دنیا تأثیرگذار است افزود: این در حالی بود که در کشور ما 3 و نیم درصد از اقتصاد کشور از سیستم بهداشت و درمان کاسته شد. اقتصاد در سراسر جهان تحت تأثیر این بیماری قرار گرفت ، اما برخلاف همه کشورها ، در اینجا وزارت بهداشت به اقتصاد کمک کرد تا ببیند چگونه می تواند در صورت بروز بخش اقتصادی کشور حمایت کند اپیدمی.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد که کالبد شکافی گذشته مشکلی را حل نمی کند مگر اینکه برای آینده عبرت بگیریم: باش. توسعه مراکز سرپایی و گسترش طرح همسایگی ، بدون از دست دادن مدیریت ، ضروری است.

مدیریت سیستم بهداشت را نباید به عهده کسی گذاشت

وی گفت: “مدیریت سیستم بهداشت نباید به عهده كسی باشد”. “شما می توانید به نظارت بر پروتکل ، حمایت خانواده در قرنطینه و غیره اعتماد کنید ، اما نباید مدیریت خود را از دست بدهید ، در غیر این صورت بازی را از دست خواهید داد.” به کسی تبریک نگویید ، من فرمانده عملیات کشورم هستم و می گویم هیچ یک از کارهای خود را برای مسائل منطقه ای از دست ندهید ، مدیریت با ما است و ما بهداشت را تفویض نمی کنیم.

نمکی توضیح داد: “ما خدمات و فعالیت ها را با هم تقسیم می کنیم ، نه منطقه جغرافیایی ، و اگر جایی دیگر ببینم ، با آن مقابله خواهم کرد ، بنابراین باید به خاطر داشته باشید که وزارت بهداشت مرکز کار بر روی اعمال محدودیت ها و طرح جامع محله محور. ” .

وی گفت: “ما می خواهیم روزانه 100000 آزمایش در كشور انجام دهیم.” “تست PCR بخشی از وظیفه ماست ، اما از این پس ما تست سریع را انجام می دهیم و آزمایشات کافی را به شما ارائه می دهیم.” PCR را فقط برای تأیید موارد مشکوک بگذارید.

زمان زیادی را در قرنطینه سپری کنید

وزیر بهداشت افزود: مرحله بعدی قرنطینه است که علاوه بر کنترل فرد در قرنطینه ، باید زمان زیادی را صرف کنید ، زیرا اگر آزمایشاتی انجام دهیم ، اما حامل جامعه سفر می کند و همه را آلوده می کند ، فایده ای ندارد ، بنابراین قرنطینه را باید جدی گرفت. ” بریم بدویم. برای کسانی که در قرنطینه ظرفیت قرنطینه دارند و برای کسانی که نمی توانند فضایی فراهم کنند. علاوه بر این ، افراد بالای 65 سال که دارای یک بیماری زمینه ای هستند باید معکوس شوند و اجازه داده نمی شود از خانه های خود خارج شوند.

وی مراقبت در منزل را در کاهش بار بیمارستان بسیار مهم دانست و افزود: “ما باید کپسول اکسیژن به بیمارانی که می توانند دوره درمان خود را در خانه بگذرانند و تحت نظر دوره ای و بعد از “این ، شما باید درمان سرپایی انجام دهید.”

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و متذکر شد که بعد از 9 ماه ، ویروس کرون هنوز یکی از ناشناخته های جهان است و ابعاد ناشناخته ای خواهد داشت که ما هنوز نمی دانیم ، ویروس به طور منظم بازی می کند شطرنج با ما همراه است ، اما تاکنون هیچ یک از این روشهای درمانی موثر نیستند ، بنابراین ما می خواهیم با تجویز داروهای ضد ویروسی مختلف ویروس مقاوم ایجاد نکنید و پروتکل درمان را به دقت دنبال کنید.

وی با درک دشواری نداشتن پروتکل درمانی یکسان ، تأکید کرد: “ما واقعاً باید به نتیجه برسیم ، اما در عین حال نباید بحث پیرامون افکار عمومی را نادیده بگیریم.”

به جز اکسیژن و مراقبت ، هیچ کاری برای بیمار مفید نیست

نمکی گفت: “هیچ چیز به جز اکسیژن زیاد هر دو بیمار را از بین نمی برد ، بنابراین شما به یک کمیته اکسیژن درمانی در بیمارستان ها احتیاج دارید.” علاوه بر تشکیل کمیته مرگ و میر ، اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

وی گفت: “من فکر می کنم ما باید برای آموزش پرستاری کشور ارزش قائل شویم.” خوشبختانه ، پوشش بیمه دارو انجام شد و بار زیادی از مردم و بیمارستان ها برداشته شد. »

افراط گرایان طب مدرن و سنتی به کشور ضربه زدند

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر با دو ایده در کشور روبرو هستیم ، توضیح داد: طب مدرن که طب سنتی را به طور کلی زیر سوال می برد و طب سنتی که طب مدرن را زیر سوال می برد در حالی که این دو تماشاگر افراطی پلیس آنها سخت به کشور ضربه زده اند. ما باید مسیر متوسط ​​را در نظر بگیریم ، بنابراین داروهای گیاهی باید مسیر خود را طی کنند و سپس از این داروها در پروتکل درمان استفاده کنند ، اما گول نخورید ، بلکه از این توانایی منحصر به فرد با هم استفاده کنید. با سایر درمان ها.

با رهبری کرونا شهرت کشور را حفظ کنید

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران تاج را به خوبی مدیریت کند ، اعتبار آن حفظ می شود ، اما اگر خدای ناکرده شکست بخوریم ، اعتبار هیچکس حفظ نمی شود و همه در یک کشتی هستیم. بنابراین ، در این لحظه حساس تاریخی ، بیایید همه به یکدیگر کمک کنیم و اجازه ندهیم فشار بر یک گروه وارد شود ، زیرا روزهای سختی داریم.

نمکی با اشاره به عملکردهای غیر کرونری بخش درمان تصریح کرد: سیستم ارجاع و پزشک خانواده را جدی بگیرید. در حال حاضر ما هیچ شانسی نداریم و دقیقه 90 را از دست دادیم ، در حالی که اگر در باتلاق تاج می ماندیم می باختیم.

کاربرد جدی طرح هر خانه از پایگاه بهداشتی

وی گفت: “موفقیت بدون سوابق الکترونیکی بهداشتی امکان پذیر نیست ،” از این موج عبور کنید و طراحی هر مرکز بهداشتی را جدی بگیرید ، زیرا اگر ما در هر خانه سفیر بهداشتی داشتیم ، دیگر نمی پرسیدیم افرادی که سفر نمی کنند. ” اکنون نیز ، جایی که سفیر بهداشت ندارید ، از طرح محله محور استفاده کنید.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه نباید واکسیناسیون و سایر موارد را به دلیل تاج فراموش کرد ، در غیر این صورت از تاج سقوط خواهید کرد و به سیاه چاله های دیگر می افتید ، افزود: در بحث در مورد برای درمان ، شما باید قسمتهایی را که تاج نیستند حفظ کنید و به عنوان مثال ، نباید دو طبقه بیمارستان تاج و دو طبقه وجود داشته باشد که تاج نیست ، زیرا وقتی آزمایشگاه و اتاقهای مشترک دارید ، قطعاً شما با مشکلی روبرو خواهید شد ، بنابراین باید دو اتاق کاملاً مجزا داشته باشید.

تاج نباید آموزش را فراموش کند

وی همچنین با تأکید بر اینکه تاج نباید باعث شود ما از حوزه آموزشی غافل شویم ، توضیح داد: ما نمی توانیم همه آموزش پزشکی را مجازی کنیم و نباید کیفیت آموزش را در تاج قربانی کنیم ، همچنین از نظر رفاهی ، زیرساخت و فرهنگ دانشجویی. موفق باشید

نمکی با ابراز امیدواری از این که باید با اعمال محدودیت ها و پیگیری های مداوم آخرین فرصت های این مبارزه را به دست آوریم ، تأکید کرد: از کسی به جز خدا نترسید و محکم بایستید ، به عنوان ولی فقیه یک حامی بی نظیر داشته باشید شرایط فراهم است امیدواریم هرچه زودتر از پس این بحران برآییم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا