تندرستی

مصوبه‌ای مبنی بر حذف شرط تزریق واکسن و تست منفی کرونا برای حضور در مدارس ابلاغ نشده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچ مصوبه ای مبنی بر رفع شرط واکسیناسیون و تست تاج منفی حضور در مدرسه صادر نشده است، گفت: برای حضور افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، آزمایش PCR منفی باشد. مکان هایی مانند مدرسه اجباری است.

به گزارش مجله روز، دکتر کمال حیدری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انتشار مصاحبه ای در فضای مجازی مبنی بر رفع نیاز به واکسیناسیون و منفی بودن تست تاج به عنوان شرط ورود اشاره می کند. وی بیان کرد: موضوعاتی که همواره موضوع جلسات متعدد با مربیان و مراقبین بوده است این بوده است که در صورت اجرای نظام مراقبت در مدارس، وزارت بهداشت کمتر به مدیریت و کاهش ابتلا به این بیماری اهمیت می دهد. در بین دانش آموزان مدارس

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این امر هنوز محقق نشده است، بنابراین نسخه صفر 7 نوتیفیکیشن همچنان حفظ می شود و برای منفی بودن تست PCR برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، نیاز به حضور در سایت هایی مانند مدرسه است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: مساعدت یا مساعدت مجازی در مواقعی غیر از زمانی که افراد واکسینه شده در مدارس حضور دارند، از مواردی بود که در جلسات متعدد با عزیزان آموزش و پرورش مطرح شد.

حیدری تصریح کرد: تا امروز هیچ تصمیمی مبنی بر عدم نیاز به انجام آزمایش PCR از ستاد کل کشور دریافت نکرده ایم. اما تاکید می شود که اگر راه حلی وجود دارد باید دنبال شود. موضوع در کمیته تخصصی ستاد تاج و تخت مطرح شده و همچنان منتظر تایید هستیم.

به گزارش وب دا، از سوی دیگر وزارت کشور نیز طی نامه‌ای به وزارت بهداشت این موضوع را اعلام کرده و خاطرنشان کرده است که سامانه امید به صورت هوشمند برای رفع محدودیت‌ها برای همه سازمان‌ها، نهادها و جامعه ابلاغ شده است. با وسواس تا انشاالله مسئولین مدرسه مواظب ورود این عزیزان باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا