بین الملل

آمریکا با اسرائیل بر سر برجام به توافق رسید

به گزارش فارس ، میر بن شبات ، مشاور امنیت داخلی اسرائیل در تماس ویدیویی با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده دو هفته پیش به اسرائیل گفت که او معتقد است مسئله هسته ای ایران باید به طور جداگانه به فعالیت های منطقه ای آنها بپردازد.

محور اسرائیل نگران است که ارتباط بین دو موضوع منجر به سهل انگاری مذاکره کنندگان اروپایی و آمریکایی در مورد محدودیت های برنامه هسته ای ایران شود.

رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که برخی از اعضای دولت رئیس جمهور جو بایدن به دنبال توافق گسترده تر با ایران و گنجاندن برنامه رفتاری و موشکی منطقه ای ایران در مذاکرات با تهران هستند ، اما موضع اعلام شده توسط دولت آمریکا این است که می خواهد به برجام برگردد. و از آن به عنوان یک بستر استفاده کنید. در آینده درباره سایر موضوعات صحبت کنید.

در 11 فوریه ، یک مصاحبه تلفنی با جیک سالیوان ، بنشبات به او گفت که مسائل غیر هسته ای ایران را نباید با محدودیت های هسته ای برابر کرد.

بنشبات گفت موضع اسرائیل این است که برنامه هسته ای ایران تهدیدی وجودی است و باید ابتدا به آن توجه شود ، در حالی که رفتار منطقه ای ایران اهمیت کمتری دارد و باید توسط کانال دیگری حل شود.

23311

دکمه بازگشت به بالا