بین الملل

حماقت ترامپ به‌معنای نابودی اسرائیل است/ پایگاه‌های آمریکا از افغانستان تا خلیج فارس زیر تیغ موشک‌های ایران

رسانه های آمریكایی ابراز نگرانی كرده و مقامات پنتاگون را استناد كرده اند كه رئیس جمهور دونالد ترامپ ممكن است در روزهای باقیمانده و هنگام انتقال عملیات نظامی پنهانی یا علنی علیه ایران یا سایر كشورها آغاز كند.

ترامپ پس از شکست در انتخابات آمریکا خصمانه اعلام کرد که تا پایان دوره ریاست جمهوری خود هر هفته ایران را تحریم خواهد کرد. جان بولتون ، مشاور سابق امنیت ملی آمریكا نیز در پاسخ به ترامپ گفت تحریم هایی كه ترامپ قصد دارد در مدت باقی مانده علیه ایران اعمال كند ، نشانه عدم موفقیت است.

اسماعیل النجار ، تحلیلگر عرب زبان ، به آنا اینترنشنال گفت: “دونالد ترامپ یا بهتر بگوییم” فیل شکسته “قصد ندارد قبل از ترک کاخ سفید رویای آرامی در چشم جهانیان داشته باشد. ، خبرنگار آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA). رئیس جمهور دیوانه آمریکا اصرار دارد قبل از ترک کاخ سفید ، آتش سوزی منطقه خاورمیانه را ببیند. اقدامات آن هیچ گونه مسئولیت سیاسی ، امنیتی و اقتصادی ندارد و مانند خانواده بوش عمل می کند که باعث آشوب و بحران در منطقه غرب آسیا شده است ، که تاکنون میلیون ها نفر را کشته و افغانستان و ‘عراق. باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، سوریه ، لیبی ، عراق ، لبنان و فلسطین را به هرج و مرج کشانده است.

دونالد ترامپ

وی افزود: ترامپ بدترین رئیس جمهور آمریکا است که می تواند ردپای خونین خود را در هر نقطه از منطقه ببیند و اکنون آنها در نظرسنجی های دیوانه به دنبال او هستند تا چهار سال دیگر بر ایالات متحده حکومت کند. لازم به ذکر است که پرونده های حساس ایران ، حزب الله و امنیت ملی ایالات متحده بر سر میز کاخ سفید همچنان باز است و ترامپ تمایل دارد وقتی که قدرت را به جو بایدن ، نامزد دموکرات پیروز انتخابات ریاست جمهوری تحویل نمی دهد ، به آنها پایان دهد.

اسماعیل النجار گفت: “در ماه اکتبر ، مقامات ارشد جمهوری اسلامی اعلام کردند که ترامپ قصد دارد قبل از واگذاری قدرت به بایدن و مشورت با متحدان خود در منطقه ، حمله نظامی با ایران را آغاز کند.” برخی از رسانه های آمریکایی. وی قصد دارد در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری ، با هدف قرار دادن مناطق حساس هسته ای ، موشکی و استراتژیک ، از جمله مقر فرماندهی نیروی دریایی بندرعباس ، برای مقابله به مثل با کشته شدن نیروهای آمریکایی در حمله موشکی ، علیه ایران حمله نظامی کند. سپاه در پایگاه هوایی عین الاسد در عراق. ژست.


بیشتر بخوانید:

چرا ترامپ وزیر دفاع آمریکا را در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود اخراج کرد؟


وی افزود: ایران برای مقابله با این اقدام آمریكایی گام برداشته است ، از جمله اینكه سردار اسماعیل قاآنی ، فرمانده نیروی قدس به عراق و سوریه رفت و با رهبران ارشد دو كشور از جمله بشار رئیس جمهور سوریه دیدارهایی انجام داد. “اسد ، و او به توافق رسید.” آمادگی نیروها را برای هرگونه پاسخ نظامی به حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل حفظ کنید. گفته می شود در این سفر از سایت های موشکی سوریه بازدید شده است. در همین حال ، مارك اسپیر وزیر دفاع آمریكا بركنار شد و فرماندهی عالی ارتش آمریكا به عربستان سعودی و امارات سفر كرد تا مواضع خود را برای مقامات توضیح دهد. جنبش آمریکایی پس از آن رخ داد که آنها نتوانستند حملات سایبری به زیرساخت های آمریکا را تحمل کنند. در پایان ، این حملات مشخص نکرده است که کدام شخص ، گروه یا با حمایت کدام کشور است.

مقامات عالی رتبه آمریكا برای هماهنگی اقدامات نظامی مشترک با مقامات نظامی سعودی و امارات دیدار كردند.

محمدجواد ظریف ، وزیر گفت ، نجار ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال انتقام گیری شدید از عاملان و طراحان ترور شهید قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. امور خارجه و سردار حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران قاسم سلیمانی ، تأکید کرد و آن را از نزدیک ذکر کرد. این تلافی شامل همه کسانی است که قتل را سفارش داده اند یا در عملیات قتل شرکت داشته اند. البته جمهوری اسلامی ایران بارها پیام انتقام خود از آمریکا را از طریق دیپلماسی یا اظهار نظر مقامات مختلف ابراز داشته و هشدار داده است كه هرگونه حماقت آمریکایی ها پاسخی قاطع و قاطع خواهد داشت.

این تحلیلگر ایرانی زبان گفت: پیام ایرانی در مورد تلافی جویی شدید علیه آمریکایی ها توسط دولت های روسیه و آلمان به کاخ سفید و تل آویو رسیده است. آنها به خوبی می دانند که ایران در صورت حمله آمریکا تصمیم قاطعی خواهد گرفت. تصمیمی که به معنای نابودی سریع و نهایی دشمن صهیونیستی باشد ، تا نام این کشور به عنوان اسرائیل در خاک فلسطین باقی نماند. پایگاه های نظامی ایالات متحده در منطقه ، از افغانستان تا باب المندب و همچنین در کشورهای جنوب خلیج فارس ، نیز هدف بمباران موشکی سریع و ویرانگر سپاه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا