تندرستی

تراژدی چهارم و شیب تند کرونا در ۱۴ استان + نمودار

موج چهارم تاج از ابتدا طوفانی بود. در عرض چند روز ، همه مراکز استانها را با رنگ قرمز پر کرد و بیمارستانها را با بیماران ویروس کرونا قلب در شرایط بحرانی پر کرد.

به گزارش مجله روز ، به گفته کارشناسان بهداشت ، در حال حاضر در اوج قله تاج چهارم هستیم و موارد جدید این بیماری روز به روز در حال افزایش است. با این حال ، تخت های بیمارستانی برای بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب و بخش های مراقبت ویژه آنقدر پر است که به گفته یکی از کارکنان تاج ملی ، یافتن مکانی برای پذیرش بیمار جدید دشوار است.

چند هفته برای مردن

از طرف دیگر ، در موج چهارم کرونا که هنوز هم در حال شتاب است ، شاهد افزایش مرگ و میرها بسیار سریعتر از امواج قبلی هستیم. بنابراین ، افزایش بیماری به سرعت مرگ در اثر بیماری را در 7 ژانویه 2017 به سه رقم کاهش داد. در نتیجه ، متخصصان بهداشت پیش بینی کرده اند که هفته های آینده دشوار و کشنده خواهد بود. دکتر پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ، اخیراً در این زمینه به مجله روز گفت: “طی دو یا سه هفته آینده تعداد مرگ های تاجگذاری در کشور افزایش می یابد و ما حتی به De 400 می رویم تا 500 مرگ ، یعنی باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود كه تعداد مرگ بیش از 1000 مرگ در روز نیست. در شرایط فعلی ، باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود كه مرگ ما به چهار رقم نرسد. نوعی ویروس است که به زبان انگلیسی جهش یافته است. این ویروس افراد زیادی را در هر خانواده آلوده می کند و هر شخص می تواند از هفت تا هشت نفر را آلوده کند. با افزایش تعداد ، میزان مرگ و میر نیز افزایش می یابد. در این ویروس ، شدت بیماری حتی بزرگتر

257 شهر سرخ

فقط 11 شهر آبی

در حال حاضر طبق آمار وزارت بهداشت ، 257 شهر در ایالت سرخ ، 129 شهر در ایالت نارنجی ، 51 شهر در ایالت زرد و تنها 11 شهر در ایالت آبی وجود دارد. علاوه بر این ، میزان ابتلا به این بیماری در کشور به سرعت در حال افزایش است و متأسفانه تعداد بیماران بحرانی نیز در این موج افزایش یافته است. از طرف دیگر ، به نظر می رسد نگرانی های وزارت بهداشت تحقق یافته است. زیرا گفته می شود که موارد اصلی بیماری در کشور تاج جهش انگلیسی بوده است. اخیراً ، دکتر سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، اعلام کرد که شیوع ویروس جهش یافته انگلیس در سراسر کشور به سرعت در حال افزایش است و شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب و بستری شدن در بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار بیشتر از دوم و سوم

وی گفت: “ما در جنگ كامل با Covid-19 هستیم و بدون تردید در روزهای آینده شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری خواهیم بود.”

چرا موج چهارم Covid-19 رخ داده است

در همان زمان ، دکتر علیرضا رییسی ، سخنگوی ستاد تاج ملی گفت که چندین عامل منجر به شکل گیری این موج جدید شده است. قبل از سال تحویل ، در اواسط ماه مارس ، خرید شب عیدی ، دورهمی ، ویزیت و غیره داشتیم که باعث شد نرخ انطباق پروتکل را کاهش دهیم و این نرخ به زیر 60. fell کاهش یابد. از طرف دیگر ، در تعطیلات نوروز ، بازدید ، بازدید از کافه ها و رستوران ها و شرکت در مراسمی مانند عروسی و عزاداری از عواملی بودند که موج بیماری را تشکیل می دادند.

رییسی ادامه داد: اما یک عامل بسیار مهم در شیوع ویروس نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها ، بحث در مورد وجود ویروس جهش یافته انگلیسی بود که می توان گفت سویه غالب بیماری در کشور و الگوی موثر بر استانها “. آن را تأیید می کند.

10 روز تعطیلات ملی

در نتیجه ، به دلیل سرعت بالای گسترش کوید 19-چهارم در کشور و با افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب و مرگ ، پیشنهاداتی برای بستن شهرهای قرمز و البته استان تهران ارائه شد. برای کنترل بیماری سرانجام سخنگوی ستاد ملی ضد تاجگذاری اعلام كرد كه از دیروز 12 آوریل 1400 تعطیلات ملی ده روزه در كشور اجرا می شود. در شهرهای سرخ فقط از مشاغل استفاده می شود. یك گروه و دو ، سه و چهار نفر حق عمل ندارند. مشاغل گروه I فقط مشاغل ضروری برای نیازهای مردم مانند سوپرمارکت ها ، داروخانه ها ، کلینیک ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، بیمارستان ها ، تعمیرگاه ها و غیره است و سایر مشاغل باید بسته شوند. در شهرهای اورنج ممکن است مشاغل گروه یک و دو کار کنند ، اما شغل های گروه سه و چهار ممکن است کار نکند.

در حالی که اجرای دستور تعطیلات هنوز در شهرهای سرخ مانند تهران احساس نشده است ، امید است که با افزایش جدیت دستگاه های اجرایی و کنترل ، Covid-19 بتواند در چهارمین صعود خود در این 10 روز در چهارمین صعود قرار گیرد. دیگر هیچ انسانی از بین نمی رود

شیب تاج بسیار قوی در 12 استان

همزمان سخنگوی ستاد تاج ملی اظهار داشت که شاهد شیب بسیار شدید بیماری در 12 استان هستیم. استانهای اردبیل ، بوشهر ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، آذربایجان شرقی ، کرمان ، لرستان ، همدان ، زنجان ، مرکزی ، قم ، فارس از جمله استانهایی هستند که شیب بسیار زیادی از بیماری را تجربه می کنند و باید به دنبال کاهش خسارت باشیم. همچنین در 11 استان دیگر شیب زیاد است اما به اندازه 12 استان قبلی نیست. در واقع این استان ها نیز وارد موج چهارم شده اند و شیب بیماری به تدریج در حال تسریع است و باید مراقبت شود. زیرا روزهای سخت در انتظار آنهاست. استان های ایلام ، البرز ، آذربایجان غربی ، سمنان ، تهران ، خراسان رضوی ، اصفهان ، کردستان ، چهارمحال و بختیاری ، کرمانشاه ، قزوین دارای شیب شدید بیماری هستند.

4 استان در آغاز موج چهارم

رییسی گفت: “ما استانهایی نیز داریم كه از موج قبلی آزاد شده اند ، اما موج جدیدی از ویروس جهش یافته انگلیس را تجربه می كنند.” شامل استان های گیلان ، مازندران و خوزستان است. اگرچه استان خوزستان اخیراً شرکت کرده است ، اما اکنون شهرهای این استان از این بیماری رنج می برند و باید بسیار مراقب باشند. در ابتدای موج چهار استان وجود دارد که ممکن است به دنبال پروتکل های سختگیرانه کمتر درگیر موج شوند ، از جمله یزد ، کهگیلویه و بویراحمد ، سیستان و بلوچستان و گلستان. استان هرمزگان مشابه ابتدای موج است.

لازم به ذکر است که ، طبق گفته وزارت بهداشت ، میزان افزایش بستری در موج چهارم بیماری 3.7 برابر بیشتر از مدت مشابه موج دوم و سوم است.

در همین زمان ، در هفته گذشته ، یعنی از 13 تا 19 آوریل 1400 ، تعداد بیماران سرپایی مثبت شناسایی شده 103021 نفر بود. تعداد موارد جدید 13205 نفر و تعداد مرگ های جدید 1170 مورد بوده است.

وضعیت 14 استان پر خطر در تاج چهارم در حال افزایش است

تهران

در استان تهران ، تعداد بیماران سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته های اخیر به 6972 نفر رسیده است. تعداد بستری شدن در بیمارستان 1930 نفر و تعداد مرگ و میر جدید 160 مورد بود.

در همین زمان ، در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها در تهران افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستانها به متوسط ​​کشوری رسیده و به موازات آن افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر هنوز از میانگین کشوری پایین است. اگر چه به طور موازی افزایش یافته است.

البرز

روند رو به رشد بستری در استان در هفته های اخیر ادامه داشته و مرگ و میر نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است و مسیری طولانی را طی کرده است.

12 استان با شیب تاجی بسیار تند

اردبیل

در هفته های اخیر روند بستری شدن و فوت در استان اردبیل افزایش یافته است. میزان بروز متناسب با میانگین کشوری افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر در این استان از میانگین کشوری فراتر رفته است.

بوشهر

روند بستری شدن و مرگ در بوشهر افزایش یافته است. علاوه بر این ، میزان بستری شدن در بیمارستانها بیش از میانگین ملی افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر به طور موازی در کشور افزایش یافته است.

جنوب خراسان

در خراسان جنوبی ، در هفته های اخیر ، روند افزایش در بیمارستان و افزایش اندک مرگ و میر وجود دارد. میزان بستری شدن در بیمارستانها در سراسر کشور افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر همچنان زیر متوسط ​​کشور است.

خراسان شمالی

در شمال خراسان ، در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها افزایش یافته است. میزان بروز و مرگ و میر در استان کمتر از متوسط ​​ملی است ، اما به طور موازی افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی

در هفته های اخیر ، روند بستری شدن در بیمارستان و مرگ در این استان افزایش یافته است. البته میزان شیوع و مرگ و میر در این هفته هنوز زیر میانگین کشوری است.

کرمان

روند بستری شدن در بیمارستان در هفته های اخیر افزایش یافته است ، اما مرگ و میر ثابت مانده است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

لرستان

در این استان ، روند رو به رشد موارد بستری در بیمارستان ادامه دارد و افزایش موارد مرگ نیز مشاهده می شود. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری بالاتر است.

همدان

در استان همدان ، در هفته های اخیر ، تعداد بستری ها و مرگ و میرها افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان از میانگین کشوری فراتر رفته و میزان مرگ و میر به میانگین کشوری رسیده است.

زنجان

روند بستری شدن و مرگ در هفته های اخیر در استان زنجان افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان در سراسر کشور افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر اندکی از میانگین کشوری فراتر رفته است.

مرکزی

در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها در استان مرکزی افزایش یافته است ، میزان بستری شدن در بیمارستان ها نسبت به میانگین کشوری افزایش یافته و میزان مرگ و میر در این استان از میانگین کشوری فراتر رفته است.

قم

در قم نیز شاهد افزایش بستری و مرگ و میر در بیمارستان ها بوده ایم. میزان بستری شدن در بیمارستانها در سرتاسر کشور افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر در این استان همچنان زیر متوسط ​​کشور است.

فارس

در استان فارس ، طی هفته های اخیر ، مرگ و میرها افزایش یافته و میزان بستری در بیمارستان ها ادامه داشته است. البته میزان بستری شدن در بیمارستان زیر میانگین کشوری باقی مانده است ، اما میزان مرگ و میر به میانگین کشوری رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا