استان ها

تفسیر دعای روز ششم ماه رمضان

به گزارش مجله روز؛ در دعای روز ششم ماه مبارک رمضان آمده است:

به نام خدا

«خدایا ، در برابر گناهان خود فروتنی مکن و در میان گناهان خود را نزن و خود را آویزان کن

“خدایا ، در این روز ، علیه من قیام کن ، بگذار تا عصیان و نارضایتی تو را دنبال کنم ، و مرا با تازیانه خشم و عصبانیت تنبیه نکنی ، به حق خیر و برکت مرا از عوامل نارضایتی دور کن ، یا آرزوی نهایی آرزوها. »

نماز ششم رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ، نمازهای روزانه این ماه شریف بسیار دقیق و برانگیزاننده است. این دعاهای روزانه که در محافل مذهبی خوانده می شود ، ابن عباس از زمان پیامبر صلی الله علیه و آله روایت می کند و علمای بزرگ اسلام آنها را در کتاب او ثبت کرده اند و ما این را قرائت کرده ایم دعایی از کتاب اقبال الاعمال. نقل می کنیم از سید ابن طاووس ، عالم بزرگ شیعه. این کتاب مانند سایر کتابهای سید در بین دانشمندان شیعه از اعتبار و ارزش خاصی برخوردار است ، تا جایی که شیخ عباس قمی در “مفاتیح الجنان” از دعاهای این کتاب استفاده گسترده ای کرده است.

دعاهای اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نکات بسیار آموزنده ای برای زندگی بهتر و بهبود اخلاق در کمال دارد و از این رو اصرار داشت که دعاهایی که اقامه می کنند با همان کلمات و عبارات قرائت شود. .

در دعای امروز می خوانیم: خدایا ، با شجاعتت در گناه و معصیت ، تواضع مکن ، خدایا ، این گناه من به دلیل دشمنی با تو نیست ، بلکه نادانی من باعث گناه من شد. امام باقر (علیه السلام) می فرماید: خدایا ، با بی اعتنایی به تو ، از تو در افتادن به زندگی دنیا پناه می برم ، “و از گرد و غبار دنیا و عذاب آخرت دور می شوم.”

فرمانده م faithfulمنان (علیه السلام) نیز در دعای کمیل خود این را ذکر می کند:

خداوند گناهان روزه داران را می آمرزد.

خداوند گناهانی را که منجر به حصر دعا می شود ، می بخشد.

ممکن است این سال پیش بیاید که آیا این کلمات دعا گناه اولیای خدا را نشان می دهد؟ الابرار شر نزدیكان اوست »؛ یعنی همان لحظاتی كه برخورد عادی با پرستش خدا دارند ، از همان لحظات پشیمان می شوند ؛ شاید من از خدا غافل شدم.

از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که پرسید: ای پسر رسول خدا! این که قرآن می گوید ابراهیم (سلام الله علیه) یک وه بود ، به چه معناست؟ امام عليه السلام فرمود: منظور کسى است که زياد نماز خوانده باشد. این روزها نماز است.

دکمه بازگشت به بالا